Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Read the text “Education after School”and answer these fact finding questions.

Questions

1. In a MORI opinion poll 1987 almost half the respondents said that they would send their children to private-sector schools if they could afford to. What is the role of the private sector in education as a whole?

2. More generally, do you favour the use of a selective process to divide children at age eleven or later, between separate schools, or separate classes, according to ability? Or should they all be kept together?

3. Relatively few children of manual workers receive higher-level education. What prospect is there of changing this?

4. In response to the Education Reform Act of 1988 some local education authorities appointed new teams of people to deal with different aspects of educational management, at rates of pay about twice that of the basic-rate maximum for classroom teachers. Is this likely to improve the quality and effectiveness of the authorities' schools?

5. Meanwhile, individual schools were given a new right to opt out of local authority control altogether – and so to be outside the control of the new 'managers'. Is this a good idea?

6. In 1988 schools in the state system were told that they must include a period for religious worship in each day's timetable, so that once a week each pupil would attend a worship session in a large group in a hall; on the other days the worship should be in the classroom. The law of 1944 already provided for something of the kind, but had for a long time been disregarded. What do you think about this revival for the 1990s?

7. In 1989 the Government produced a scheme for a change in the system of financial help to students in higher education. The money value of the grant would in future not be increased to take account of inflation but students will be able to receive loans from state funds to make up the difference. Each student's repayment of a loan would depend on the student's earnings. Taking account of the cost of administering this scheme, is it a good idea? Or would it be better to continue with grants big enough to cover the total cost of studying?




Переглядів: 164

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.