Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Read the following dialogues. a) Explain the meaning of the underlined words and word combinations. b) Answer the questions.

1) What kind of school was Caroline assigned to?

2) What was wrong about the school Caroline was assigned to? Did she ever get to know?

3) Who and why were Miss Gale and Miss Rowe put with?

4) What are “observation periods”? Why are they necessary?

5) What happened in Philip’s class?

6) Why was the Headmaster not furious?

 

1.

Diana: Philip! Philip! We’re over here.

Caroline: What happened to you?

Phillip: Nothing very much.

Diana: Well, why are you late then?

Philip: I left the address of the school in my other jacket.

Caroline: I don’t know how you’ll get through your teaching practice.

Philip: Oh, I’ll manage. I always do. I’ve planned all my lessons. I’ll be superb.

Caroline: You’re the most conceited man I’ve ever met. "

Philip: What school are you going to, Steve?

Steve: A school in Hillingdon. Brook Lane Secondary School.

Philip: Brook Lane! I’ve heard some pretty ghastly things about that place.

Steve: Oh? What’s wrong with it?

Philip: You’ll find out. I’m glad I’m going to work with Juniors.

Steve: You still haven’t told me what's wrong with Brook Lane.

Philip: Oh, it’s only that my tutor said …

Caroline: Don’t listen to him, Sterve, he’s only trying to frighten you.

Steve: What did your tutor say?

Phillip: Nothing much. Well, I must dash! See you tonight!

2.

Mr Bidwell: Ah, good morning! Miss Gale and Miss Rowe, isn’t it?

Caroline: That's right. I believe you are expecting us. We’re from Perivale College of Education.

Mr Bidwell: Welcome to Parkdale Infants. I’m. sure you’ll find us a very happy school.

Diana: We’ve heard a lot about you at College. Some of your work sounds most exciting, especially your new ideas about the teaching of mathematics.

Mr Bidwell: Yes, I suppose it is. We’re lucky to have a new building and a very good staff. Well, I think we’d better get down to business, don’t you? I have your timetables. Here they are.

Mr Bidwell: I've put you with two of our most experienced teachers. I want you to observe them closely.

Caroline: Certainly.

Mr Bidwell: These observation periods will be of great value to you.

Caroline: When will we be able to start teaching?

Mr Bidwell: All in good time! There’ll be an oppor­tunity to take one or two classes today. Under su­pervision. of course.

Diana: Will we be able to see different age groups?

Mr Bidwell: Most certainly, but for the first couple of days I want you to work closely with Miss Lee ,and.Mrs..Bennett.

Caroline: Yes, I see.

Mr Bidwell; Well, ladies, it’s nice to have you with us. While you’re here for this short period, you’ll be treated as members of staff. Now I’ll take you to your classrooms. After you, Miss Gale.

Caroline: Thank you, Mr Bidwell.

3.

Diana: How did you get on, Steve?

Steve: Very well indeed! I had this marvellous idea about drama.

Diana: What were you doing?

Steve: It was a history lesson actually. I was doing something about Roman Britain.

Caroline: Roman Britain? Where did the drama come in?

Steve: Well, we’d talked about Caesar’s invasions of Britain and I thought we’d act the assassination. Marvellous idea! The whole class were Roman Senators and I was Caesar. Action, everything. It was all right until one of the kids produced a real knife! Here’s Philip.

Caroline: Late again!

Philip: I had to wash my trousers.

Diana: You had to wash your what?

Philip: Trousers! They were covered in powder- paint.

Diana: Well, what’s been happening to you?

Philip: An art class! I told them to paint me. And one of them did! All over! Then the Headmaster came in.

Steve: I bet he was furious.

Philip: 'No, no, on the contrary. He said, ‘Congratula­tions, Mr Webster. We’ve had such a lot of trouble with that child. This is the first time he’s done anything!’




Переглядів: 199

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.