Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Передмова

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВОЗ) за останні 10 років у світі паразитарними захворюваннями заразилося більше 4,5 млрд. людей. І ця статистика охоплює не тільки бідні й неблагополучні країни "третього світу але й благополучну і далеко не бідну Європу, де паразити присутні в кожного третього жителя.

Паразити вражають практично всі органи й тканини людини. Наприклад, у кишечнику паразитують аскариди, гостриці, бичачий ціп'як, широкий стьожак, лямблії, амеби, трихомонади; у жовчних шляхах – печінковий і сибірський сисуни, лямблії; у підшкірно-жировій клітковині – збудник ришти, у м'язах – личинки трихінел, у кровоносних судинах - шистосом; у ЦНС – токсоплазми; у легенях – аскариди, токсокари, пневмоцисти й т.д.

Паразити викликають сенсибілізацію організму з наступним розвитком алергічних реакцій, механічне ушкодження органів і тканин хазяїна й порушення їхніх функцій, різні запальні процеси, анемію. Вони погіршують усмоктування харчових речовин і вітамінів, виснажують імунну систему знижують резистентність (опірність) організму. Отруюють його продуктами своєї життєдіяльності, обтяжують плин інших захворювань, підготовляють ґрунт для важких інфекцій і пухлинних процесів.

Личинкові стадії більшості гельмінтів здатні мігрувати в різні тканини, вражаючи легені, серце, головний мозок, очі, м'язи й кістки, що часом приводить до необоротних наслідків, включаючи сліпоту, епілептичні приступи, слабоумство, ураження внутрішніх органів, а іноді, летальний результат.

Особливо пагубний вплив паразитів на організм дитини. В інвазованих ними дітей розвиваються неврологічні розлади: вони стають примхливими, збудливими, легко виснажуються, погано засипають. Характерне виникнення або посилення проявів алергійного діатезу, кишкового дисбактеріозу, що сприяє розвитку кишкових інфекцій.

Зважаючи на ситуацію що склалася з паразитарними хворобами у всьому світі в цілому і в Українв зокрема, виникає гостра потреба якомога більше знати про цих збудників хвороб, їх життєві цикли, способи зараження, протікання самої хвороби і наслідки захворювань усім верствам населення і в першу чергу дітям, які найчастіше піддаються впливу паразитів.

В профілактичній роботі боротьби з паразитарними захворюваннями повинні відігравати не лише лікарі але й вчителі, зокрема вчителі з предметів біологічного циклу. Саме для них і складено цей посібник.

За основу лекційного курсу взято матеріали з багатьох існуючих монографій, підручників і посібників. Найбільше матеріалу з навчального посібника О.П. Коржа, Н.І.Лебедєвої, Н.В. Воронової і В.В. Горбань (2009) [5] покладено в основу загальної частини нашого посібника. Для укладання спеціальної частини посібника використано науковий матеріал таких вітчизняних і зарубіжних авторів як: Е.Н. Павловский (1946) [7], О. П. Маркевич (1950) [3], О.Н. Давидов (1984) [1], Г.Й. Щербак, Д.Б. Царичкова, Ю.Г. Вервес (1995, 1996) [15, 16].

При укладанні лабораторного практикуму використано методичні рекомендації В.І. Стахіва (2003, 2006) [13, 14].




Переглядів: 177

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.