Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виховання як процес цілеспрямованого формування особистості.

Поняття „процес, виховання” не дістало у вітчизняній педагогічній науці однозначного тлумачення, що повязано з одного боку, з різним, трактуванням терміну ""виховання" (широке і вузьке його розуміння),а з другого з невизначеністю вживання поняття "процес" (процес виховання як теоретичний об'єкт; виховний процес як реальна практика) .

Ви вже знаєте, що виховання виникло .на самих ранніх етапах розвитку людського суспільства, в зв’язку з необхідністю передачі суспільно-історичного досвіду, накопиченого старшими поколіннями, молодшим.

Виховання - це одна з головних суспільних функцій, через яку передається та засвоюється соціальне цінний досвід поколінь.

Поняття виховання в науці і повсякденному житті вживається в різних значеннях ("виховала школа", "виховала вулиця") .

В педагогіці виховання розглядається як спеціально організований педагогічний процес, в ході якого здійснюється цілеспрямований виховний вплив на особистість з метою формування певних якостей особистостей.

Цей підхід відображає лише зовнішню сторону педагогічного процесу, лиже діяльність вихователя. Самостійність вихованця у осмисленні і діяльному освоєнні світу (Коменський) .

Внутрішня сторона педагогічного процесу - розвиток внутрішнього світу, реакція вихованця на педагогічний вплив: позитивна, нейтральна, негативна. Дитина –суб’єкт виховного процесу.

Педагогічний вплив на особистість буде ефективним лише при умові, якщо він викличте внутрішню позитивну реакцію та власну активність, спрямовану на удосконалення самого себе.

З точки зору діяльнісно-особистісної концепції виділили – виховання – це цілеспрямований та здійснюваний свідомо педагогічний процес стимулювання активної діяльності особистості, спрямованої на оволодіння духовними цінностями, удосконалення самої себе (суть цієї концепції в тому, що виховати людину можна впливаючи на неї через особистість педагога та включаючи її у різноманітну діяльність та стимулюючи її активність у цій діяльності).

Отже, виховання - це практична діяльність педагога, спрямована на формування поглядів, переконань, світогляду іншої людини або групи людей. Отже, визначальними характеристиками виховання є:

- виховання - це соціальний процес, що здійснюється завдяки участі людей;

- виховання - це процес соціалізації, що відбуваєтьєя у формі послідовного і поступового засвоєння особистістю (групою) моральних норм, духовних цінностей, способів поведінки та діяльності.

виховання - свідома і цілеспрямована педагогічна діяльність;

- виховання - спільна, діяльність вихователя і вихованця;

- виховання - процес, викликає певні позитивні зміни у свідомості і поведінки людини;

- виховання - є керівництво розвитком особистості вихованців.

У здійсненні виховання необхідно дотримуватись особистісно-діяльнісного підходу до виховання.

 




Переглядів: 4222

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.