Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Формування навички правильного читання

 

Не можна занижувати вимог і до правильності читання. Під терміном правильність читання розуміють читання, коли: правильно передається складо-буквений зміст слова, граматичні його форми, не допускається пропусків і перестановок слів звуків чи складів, правильна постановка наголосу. Причина помилкового читання у школярів (як у читачів з несформованими навичками читання) полягає у тому, що у них немає гнучкого синтезу між сприйманням, вимовою і усвідомленням змісту прочитаного.

У підручниках для 3 і 4 класів рекомендується перечитування (в різних темпах і з різною метою) кожним учнем винесених під текстами складних, малозрозумілих слів і висловів, а потім - робота над ними протягом уроку. Особливо результативними є вправляння учнів читати слова (різної складової структури) з різним темпом, виписаних друкованими буквами на дошку, з поступовим розширенням кола читання – колонка односкладових слів, колонка дво- трискладових і більше слів, взятих з опрацьованого чи нового тексту; пізніше – читання словосполучень і речень. Для дітей з відставаннями у вимові, читання скоромовок, чистомовок (на початку уроку чи після перевірки домашнього завдання). Для попередження помилок доцільно практикувати такі завдання:

- спершу довідайтесь, хто автор твору і як називається оповідання чи твір іншого жанру;

- перегляньте побіжно текст, ілюстрації до нього і орієнтовно визначте, про що читатимете;

- при читанні будьте уважними до кожного слова, речення прочитуйте рядок до кінця, не повертайтесь, якщо збагнули зміст;

- після кожного абзацу робіть паузу;

- намагайтеся зрозуміти, про що читаєте;

- запам'ятайте персонажів, послідовність подій;

- спробуйте оцінити вчинки, стан персонажів. Які почуття і думки вони викликають у вас? Що б ви сказали про них товаришам?

Доцільно також перед читанням застосовувати такі прийоми:

- пояснення перед читанням лексичного значення слів, без розуміння яких сприймання буде поверховим;

- попереднє поскладове читання слів, що мають важку складову чи морфемну структуру;

- створення на уроці обстановки для уважного читання тексту (зокрема, чіткість завдань);

- попереднє прочитування тексту мовчки;

- систематичний контроль з боку учителя за читанням школярів і урахування їхніх індивідуальних особливостей;

- методично правильне виправлення помилок залежно від їх характеру (наприклад, помилку в закінченнях слів учитель може виправити, не перериваючи читання школяра; помилку, у результаті якої спотворюється смисл речення, учитель виправляє, використовуючи повторне читання, запитання за смислом прочитаного, відповідаючи на які учень уважніше повторно читає речення);

- добір слів на певну орфограму;

- широке застосування ігор, кросвордів, що потребують вміння читати;

- визначення, скільки разів на сторінці повторюється те чи інше слово;

- знаходження відповідей на складні запитання;

- використання вправ на вміння швидко орієнтуватися в тексті;

- щоденна перевірка домашнього завдання у кожної дитини;

- виділення на кожному уроці часу для читання мовчки;

- п'ятихвилинка самостійного читання пошепки на уроках читання, малювання, праці;

- ознайомлення дітей з якнайбільшою кількістю цікавих книжок, щоб кожен учень зміг обрати таку, яку буде читати без примусу.

 




Переглядів: 904

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.