МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Аналіз чутливості споживачів до ціни
Основними практичними завданнями, які вирішуються на основі оцінки еластичності попиту та аналізу факторів чутливості споживачів до ціни, є: - вплив на фактори, що викликають загальні зміни попиту; - розробка заходів щодо коректування цін з метою збільшення одержуваного прибутку; - виявлення товарів з більшою ринковою силою на основі порівняння цінової еластичності товарів, які конкурують; - формування збалансованих цін на взаємодоповнюючі товари; - прогнозування тенденцій переміщення попиту покупців з одних товарів на інші на базі аналізу перехресної еластичності попиту; - визначення засобів і напрямків впливу на ціни з метою підвищення обсягів збуту підприємства; - управління факторами цінової чутливості споживачів; - здійснення цінової політики з урахуванням системи цінностей споживачів. Комплексний аналіз цінової чутливості споживачів передбачає: - визначення предмету та об'єкту дослідження; - кількісний аналіз, який полягає у характеристиці цінової еластичності попиту і перехресної еластичності попиту; - якісний аналіз, який передбачає оцінку факторів чутливості споживачів до ціни; - логічне узгодження результатів кількісного і якісного аналізу еластичності попиту. В процесі аналізу чутливості споживачів до ціни слід здійснювати систематичну і комплексну оцінку факторів, що впливають на попит, а також ранжувати дані фактори за ступенем значущості. При маркетингових дослідженнях цінової чутливості споживачів слід також оцінювати стан попиту, що формується під впливом факторів-детермінант (негативний попит; відсутність попиту; потенційний попит; зниження попиту; попит, що коливається; повний попит; надмірний попит; ірраціональний попит). В процесі аналізу попиту покупців доцільно використовувати попередній, оперативний і заключний види аналізу в комплексі. Кількісний аналіз еластичності попиту здійснюється за допомогою оцінки коефіцієнтів цінової еластичності і перехресної еластичності попиту. Визначення коефіцієнтів цінової еластичності попиту (Ец) на товари, що реалізуються, дозволяє прийняти обґрунтоване управлінське рішення щодо рівня ціни на дані товари. Так, якщо підприємство реалізує товари, попит на які нееластичний (Ец < 1), слід прийняти рішення щодо підвищення ціни, оскільки це буде сприяти збільшенню прибутку підприємства. У випадку, якщо підприємство реалізує товари, попит з цін на який еластичний (Ец > 1), можна рекомендувати зниження цін, тому що даний крок забезпечить зростання обсягів збуту. При одиничній еластичності недоцільно приймати рішення щодо зміни рівня ціни, оскільки коректування ціни не призведе до росту обсягу збуту (прибутку) підприємства. Кількісний аналіз цінової чутливості споживачів передбачає також оцінку перехресної еластичності попиту. Даний аналіз здійснюється з метою визначення належності товарів до типу взаємозамінюючих або взаємодоповнюючих і прогнозування переміщення попиту з одного товару на інший. В сучасних умовах виникла необхідність не тільки у кількісному, але і в якісному аналізі цінової еластичності попиту. Даний аналіз передбачає оцінку факторів чутливості споживачів до ціни. Слід звернути увагу на основні напрямки дослідження факторів чутливості споживачів до ціни (табл. 1).
Таблиця 1- Напрямки маркетингових досліджень факторів цінової чутливості споживачів
Слід знати, що в процесі аналізу чутливості споживачів до цін у підприємствах можна використовувати такі більш досконалі методи оцінки, як: вивчення панельних даних і дослідження готовності покупців до здійснення покупки. Так, вивчення панельних даних передбачає аналіз інформації про динаміку покупок спеціально обраної групи споживачів. Основними перевагами даного методу є його оперативність і низька вартість. Панельні обстеження варто проводити у підприємствах, що реалізують товари, які регулярно використовуються (продовольчі товари, парфумерія, побутова хімія і т.п.). Дослідження готовності покупців до здійснення покупки виступає різновидом безпосереднього анкетування. Різниця полягає в тому, що покупцю замість питання «За якою ціною Ви купите даний товар?» необхідно ставити питання «Чи купите Ви даний товар за такою ціною?». Така постанова питання дозволить одержати більш реальні відповіді. Дослідження системи цінностей споживачів виступає важливим етапом оцінки цінової чутливості споживачів у підприємстві. Даний етап передбачає виявлення параметрів, що визначають систему цінностей споживачів і ранжування їх за ступенем значущості. Здійснення даних процедур дозволить об'єктивно оцінювати цінність реалізованих товарів для споживачів і на основі цього розробляти обґрунтовані управлінські рішення. Крім того, на практиці часто дуже важко домогтися оцінок еластичності, достатньо стабільних і надійних для визначення на їхній основі оптимальних цін. Вивчення цінової еластичності попиту звичайно доповнюється або заміняється вивченням чутливості на основі дослідження системи цінностей споживачів. Головна ідея цього підходу полягає в тому, що споживачі порівнюють переваги товару і витрати на його придбання і використання. Коли товар забезпечує найкраще співвідношення переваги/витрати, клієнт здійснює покупку. Таким чином, чутливість до ціни визначається сприйманою цінністю товару. Встановлення прямої залежності між ціною товару і попитом на нього, як це робиться в дослідженні еластичності, - це спрощення, що ігнорує важливу причинну перемінну - сприйняття покупця, на яке, крім ціни, впливають багато чинників: ціни конкурентів, форми продажу товарів, імідж товару і т.п. Тому важлива задача - розібратися в сприйнятті, виявити його чинники, а потім знайти засоби впливу на них.
Переглядів: 1902 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|