Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА: 3.3 Комбіновані схеми провітрювання

Реальна геометрія кар’єрів значно відрізняється від раніше розглянутої. При цьому можливі випадки, коли одна частина кар’єра провітрюється за прямоточною схемою, інша – зарециркуляційною.

Наприклад, при великих розмірах кар’єрів в напрямі вітру має місце рециркуляційно-прямоточна схема провітрювання (рис. 14.1). За цією схемою нижня межа струменю І роду пересікає дно кар’єру в деякій точці В, правіше якої (ділянка ВСD) кар’єр провітрюється обмеженим потоком повітря (прямоточна схема). Ділянка кар’єру лівіше перетину А – В провітрюється зо рециркуляційною схемою.

Рис.14.1 Рециркуляційно-прямоточна схема прорвітрювання

 

При змінному куті підвітряного борта кар’єра можлива прямоточно-рециркуляційна схема провітрювання (рис. 14.2). Наприклад, частина кар’єра, яка прилягає до верхньої, більш пологої частини підвітряного борта АО, провітрюється за прямоточною схемою, а решта кар’єра (АВСD) – за рециркуляційною схемою.

 

Рис. 14.2 Прямоточно-рециркуляційна схема провітрювання

 

При швидкості вітру на поверхні від 2 до 5 м/с рух повітря в кар’єрі формується при сумісному русі енергії вітру і термічних сил.

В глибоких кар’єрах часто спостерігається комбінацію вітрової і термічної схеми провітрювання. Досвід показує, що навіть при достатньо сильному вітрі на поверхні вітровий потік проникає в глибину кар’єра не більше ніж на 150 – 200 м. Нижче цього рівня енергії вітрового кар’єру стає настільки незначною, що не надає відповідного впливу на формування повітряних потоків, які в цьому випадку утворюються відповідно під дією термічних сил. В глибокій частині кар’єру рух повітря може бути конвективним або інверсійним.

Так наприклад, при прямоточно - конвективному русі повітря в кар’єрі (рис. 14.3) верхня частина його провітрюється енергією вітру, а нижня – конвективними термічними силами. При цьому шкідливості з конвективними потоками поступають в зону дії прямоточного вітрового струменю, який уже виносить їх за межі кар’єру.

 

Рис. 14.3 Прямоточно - конвективна схема провітрювання кар’єру

 

Можливі і інші комбіновані схеми природного провітрювання кар’єрів. Так, якщо один із бортів кар’єру охолоджений, а інший по якійсь причині нагрітий (наприклад, внаслідок горіння на ньому корисних копалин), то можлива конвективно-інверсійна схема руху повітря (рис 14.4).

 

Рис.14.4 Конвективно-інверсійна схема провітрювання кар’єру

 

 

ДОДАТОК

Концентрацію газу в ядрі постійної маси можна виразити через концентрацію газу на межі вільного струменя. Раніше відмічалось, що відношення середньої концентрації шкідливостей в ядрі постійної маси вільного струменя до концентрації шкідливостей на межі струменя дорівнює коефіцієнту дифузії вільного струменя

звідки

, (13.15)

Для найбільш загального випадку, коли вільний струмінь частково забруднений із-зі загального забруднення земної атмосфери, у виразі (13.15) замість коефіцієнта турбулентної дифузії частково вільного струменя слідує приймати коефіцієнт турбулентної дифузії частково забрудненого струменя , який визначається виразом (10.3). Тоді

, (13.16)

У формулах (13.15) і (13.16) концентрація сГР враховується на межі вільного струменя ОО1 (рис.13.5).З деяким наближенням можна прийняти, що ця концентрація дорівнює середній концентрації шкідливостей в зоні рециркуляції (сГР=с). Тоді з врахуванням виразу (13.16), а також маючи на увазі, що + = , де - витрата повітря у вільному струмені, після деяких перетворень рівняння (13.14)буде мати наступний вигляд:

, (13.17)

Рівняння (13.17) – лінійне диференційне рівняння. Його розв’язок дозволяє отримати вираз для середньої концентрації шкідливостей в зоні рециркуляції як функції часу с(t). Маємо після інтегрування (13.17)

, (13.18)

де

, (13.19)

, (13.20)

сН – початкова концентрація шкідливостей в зоні рециркуляції (при t=0)

Із виразу (13.18) слідує, що при достатньо великому часі провітрювання концентрація с наближається до її граничному значенні, яке вона прийматиме при t= ,

, (13.21)

Із аналізу виразу (13.21) слідує, що забруднення зони рециркуляції , тобто з деяким наближенням всього простору в середині кар’єру, тим більша, чим більша інтенсивність джерел виділення шкідливостей I і загальне забруднення земної поверхні атмосфери с0, чим менша витрата повітря в ядрі постійної маси вільного струменю (тобто чим менша швидкість вітру) і коефіцієнт турбулентної дифузії вільного струменя (тобто чим менша інтенсивність турбулентності в струмені).

При дослідженнях ДГІ було встановлено, що на провітрювання кар’єру відповідний вплив може показувати наявність наближених (за ходом вітру) кар’єрів. При цьому, наприклад, швидкість вітру в прямоточній частині другого за ходом вітру кар’єру може зменшуватись в 1,3 – 3 рази. Спостерігається також перенос шкідливостей із першого кар’єру в другий.

 




Переглядів: 1060

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.