МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Розкрити методику роботи над задачами на знаходження частки.Задачі на знаходження добутку і частки. В цілому у вивченні задач на знаходження добутку (як і частки) можна зазначити три етапи: використання задач-дій для розкриття конкретного значення дій другого ступеня, розв'язування задач на початковому етапі засвоєння табличних випадків множення і ділення, розв'язування задач з опорою на знання табличних результатів дій другого ступеня та прийомів позатабличного множення і ділення. На першому етапі учні мають справу із задачами-діями та близькими до них текстовими задачами. Основна мета розв'язування таких задач і методики роботи над ними — розкрити зміст дій другого ступеня, ознайомити дітей із словами і словосполученнями, що відповідають діям множення і ділення; навчити учнів розрізняти дії додавання і множення, а також множення і ділення. Особливість роботи над задачами в цей період полягає в тому, що результати дії множення учні знаходять за допомогою додавання, а дії ділення — поділом паличок чи кружечків. Перший етап має пропедевтичний характер, проте учні часто самостійно визначають потрібну дію, тобто виконують операцію, характерну для розв'язування простих задач. Як з допомогою практичних задач розкривається конкретний зміст дій множення і ділення, було розглянуто раніше. Але подамо ще два описи аналізу задач на ділення, які характеризують методику роботи в подальшому. Задача. 15 помідорів розклали на 3 тарілки порівну. Скільки помідорів поклали на кожну тарілку? На дошці короткий запис задачі: 15 п., на 3т., порівну. Після повторення задачі вчитель ставить такі запитання: Що означає "порівну"? (На кожній тарілці однакова кількість помідорів). Якою дією розв'язується задача? (Дією ділення). Які числа ділитимемо? (15 поділимо на 3). Запишемо вираз 15 : 3. Задача. 12 повітряних кульок зв'язали в пучки, по 4кульки в кожному. Скільки вийшло пучків? Учитель читає всю задачу, а потім повторює її з учнями за такими запитаннями: Скільки було всього повітряних кульок? Що зробили з кульками? Про що треба дізнатися? Потім записує на дошці: Було — 12 к., зв'язали по 4 к. - Якою дією можна розв'язати цю задачу? (Дією ділення). - Які числа треба ділити? (12 поділити на 4). Запишемо: 12 : 4. В аналізі обох задач говориться, що треба ділити "на" (15поділити на 3, 12 поділити на 4), тобто вже при записі виразу абстрагуємося від конкретного змісту задачі. Конкретизація виявляється у формуванні відповіді. Для другого етапу роботи над задачами на знаходження добутку й частки характерні такі особливості: 1. Учитель на перших двох-трьох уроках після ознайомлення з тією чи іншою таблицею (наприклад, таблицею множення числа 3 або ділення на 3) дозволяє знаходити результати дій безпосередньо за таблицею. Завдання на цей час формулюють так: користуючись таблицею ділення на З, розв'яжіть задачу. (Далі подається текст задачі). 2. Вже на першому уроці вивчення таблиці вводиться складена задача на дві дії різного ступеня, першою з яких є дія. на розглядувану таблицю. Наприклад, при вивченні таблиці множення числа 3 пропонують таку задачу. Задача. На сорочку йде 3 м полотна. Коли пошили 6 сорочок, то ще залишилося 9 м полотна. Скільки метрів полотна було спочатку? Робота над задачею проводиться відповідно до методики опрацювання складених задач, але результат першої дії учні знаходять за таблицею. На другому і третьому етапах слід передбачити такі види роботи: 1. Звернути увагу учнів на те, що в текстових задачах на Задача 1. Квіти поставили у вази, по 5 квіток у кожну. Скільки квіток у 4 вазах? Задача 2. Квіти поставили у 4 вази, по 5 квіток у кожну. Скільки всього квіток поставили у вази? 2. Розв'язування парних задач на додавання і множення, Задача 1. Учень розв'язав 4 стовпчики прикладів, по З приклади в кожному стовпчику. Скільки всього прикладів розв'язав учень? Задача 2. З одного стовпчика учень розв'язав 4 приклади, а з другого 3. Скільки всього прикладів розв'язав учень? 3. Продовжувати зіставлення задач, які розв'язуються діленням на вміщення і поділом на рівні частини. Для зіставлення беруть задачі з однаковими числовими даними. Задача 1. Для проведення гри 12 хлопчиків поділилися на команди, по 6 чоловік у кожній. Скільки вийшло команд? Задача 2. Для проведення гри 12 хлопчиків поділилися на 6 команд порівну. Скільки хлопчиків в одній команді? Таке зіставлення є основою для узагальнення видів ділення, воно посилює увагу при формулюванні відповідей до задачі на ділення. 4. Розв'язування парних задач на множення і ділення, що мають однакові числові дані. Задача 1. 9 кг огірків розклали порівну в 3 сітки. Скільки кілограмів огірків в одній сітці? Задача 2. Зібрали 3 ящики огірків, по 9 кг у кожному. Скільки всього кілограмів огірків зібрали? Завдяки такому добору задач діти вчаться розрізняти задачі на множення і ділення та знаходити слова, які є визначальними для вибору дії. Під час вивчення табличного та позатабличного множення і ділення треба урізноманітнювати формулювання задач, намагаючись охопити всі випадки цих дій. Переглядів: 2366 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|