Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зразки виконання вправ для закріплення матеріалу

 

Завдання 1. Визначити, яке слово зайве за родовою ознакою. Для з’ясування значення слів слід скористатися словником іншомовних слів.

А. хобі, бюро, сапажу, алібі, танго;

Б. денді, Капрі, аташе, журі;

В. каное, какаду, кенгуру, зебу, фламінго.

Г. фрау, гінді, міледі, пані, денді.

Д. івасі, гупі, гурамі, кольрабі, гризлі;

Відповідь: А – сапажу (рід американських мавп), Б – Капрі (острів), В – каное (рослина), Г – гінді (мова), Д – кольрабі.

Завдання 2. До поданих іменників дібрати прикметники. Наприклад: Гаїті (острів) – екзотичний Гаїті.

Динго, есперанто, кольє, фламінго, кольрабі, боа (змія), боа(шарф), ківі (птах), ківі (фрукт), Марокко (країна), Тахо (річка), Осло (місто), Калахарі (пустеля), Капрі (острів).

Відповідь: небезпечний динго (собака), відоме есперанто, красиве кольє, рожевий фламінго, смачне кольрабі, небезпечний боа, довге боа, голосистий ківі, недостигле ківі, цікава Марокко, спокійна Тахо, зелене Осло, безлюдна Калахарі, привітний Капрі.

Завдання 3. Записати подані іменники в родовому відмінку однини. Вказати, від чого залежить їхнє закінчення в цьому відмінку: термін (період, поняття), камінь (збірне; одиничне), акт (документ, дія), знак (позначка, вияв чого-небудь), образ (зовнішній вигляд, ікона), буркун (буркотлива людина, трав’яниста розлина), папір (матеріал, документ), авторитет (вплив, особа), екіпаж (повозка, склад літака).

Відповідь – закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку одниин залежить від значення.

Терміну – період, терміна – поняття; каменю – збірне, каменя – одиничне; акта – документ, акту – дія; знака – позначка, знаку – вияв чого-небудь; образу – зовнішній вигляд, образа – ікона; буркуна – буркотлива людина, буркуну – трав’яниста рослина; паперу – матеріал, папера – документ; авторитету – вплив, авторитета – особа; екіпажа – повозка, екіпажу – склад літака.

Завдання 4. (Самостійно). Поясніть стилістичне вживання категорії числа виділених іменників у поданих реченнях:1. Підгодівля тварин солями мікроелементів, якщо їх не вистачає в кормах, зміцнює здоров’я худоби. 2. На небі сонце – серед нив я. Більше нікого. Йду. Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі (М.Коцюб.). 3. Молоді спеціалісти, працівники, з якими укладено строковий трудовий договір, підлягають атестації тільки за їхньою згодою (з газ.). 4. Після закінчення курсів слухачам видається свідоцтво (з газ.). 5. Без політичних свобод не можна гарантувати громадянські й економічні права народу. 6. Україна може стати одним з найбільших виробників екологічно чистих бензинів на основі технічного спирту (з газ.). 7. І постають великі імена Гомера, Данте, Шекспіра, Рабле, Сервантеса, Гете, Пушкіна, Шевченка, Толстого, що справді височать над світовою літературою, мов джомолунгми й монблани над гірськими пасмами. 8. Прийдешні Сократи до суті ітимуть крізь сутінь. Наш люд має в собі багато сил, щоб родити Шевченків, Федьковичів і Франків.

Завдання 5. (Самостійно). Записати подані слова та сполучення слів у кличному відмінку: Віталій Іванович, Наталія Олександрівна, пані Юлія, друг Ігор, пан перекладач, козак Ярема, професор Грищенко, Павло Микитович, пан полковник, депутат Нестір Іванович, асистент Олена Вікторівна, студент Ілля, панна Інна, Софія, Соня, Тетяна, Таня, Олександр, Сашко.

Завдання 6. (Самостійно). Запишіть у формі родового, давального та орудного відмінків подані імена, патроніми та прізвища: Вікентій Сергійович Чернуха, Ігор Трохимович Поліщук-Погрібний, Фаня Адамівна Непийвода-Бойко, Тетяна

 




Переглядів: 2602

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.