Рівнева диференціація має свої позитивні і негативні аспекти.
Позитивні аспекти
Негативні аспекти
- виключається невиправдане
та недоцільне для суспільства
усереднення дітей;
- у вчителя з’являється
можливість допомагати
слабким, приділяти увагу сильним;
- відсутність у класі відстаючих знімає необхідність у зниженні
загального рівня викладання;
- з’являється можливість більш ефективно працювати з учнями, які суспільно неадаптовані;
- реалізується бажання сильних учнів швидше та глибше просуватись у навчанні;
- підвищується рівень мотивації навчання у сильних групах;
- у групі, де зібрані однакові
діти, учню легше навчатись.
- ділення дітей за рівнем
розвитку є негуманним;
- висвітлюється соціально-
економічна нерівність;
- слабкі не мають можливості тягнутися за більш сильними, змагатися з ними;
- перехід до слабких груп
сприймається дітьми як
приниження їхньої гідності;
- у сильних групах з’являється ілюзія надзвичайності, егоїстичний комплекс, в слабких – знижується рівень самооцінки, з’являється установка на фатальність своєї слабкості;
- знижується рівень мотивації
навчання у слабких групах;
- перекомплектація руйнує класні колективи.
Побудова навчального процесу на основі структурно-логічних схем та таблиць-опор, за допомогою яких ефективно здійснюється диференційований підхід. Використання технології дає можливість сильнішим учням поглибити свої знання, а слабшим міцніше засвоювати програмовий матеріал, сприяє позитивному налаштуванню на навчання.
Переглядів: 1071
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: