МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Теоретичні основи використання нових інформаційних технологій в початковій школі. Основні проблеми використання комп’ютера у навчанні молодших школярівМодернізація шкільної освітньої системи передбачає використання засобів і форм пізнавальної діяльності учнів, відводячи велику роль інформатизації освіти, в тому числі використанню комп’ютерних та комунікаційних технологій. Наведемо фактори, які можуть сприяти більш активному і ефективному використанню нових інформаційних технологій (НІТ) в початковій школі: - великі дидактичні можливості комп’ютера; - наявність у продажу різноманітних програмних продуктів для школи; - введення в навчальні плани багатьох шкіл пропедевтичного курсу інформатики (і розвиток на основі цього комп’ютерної грамотності школярів); - реалізація різних програм, які стимулюють формування інформаційної культури школярів і учителів; - наявність у багатьох сім’ях комп’ютерів, що сприяє формуванню у дітей готовності (і психологічної, і мотиваційної, і практичної) до використання комп’ютера при вивченні різних навчальних предметів. Але в даний час склалась досить суперечлива ситуація: незважаючи на ці позитивні фактори, комп’ютер в навчально-виховному процесі початкової школи, на жаль, використовується рідко, безсистемно і переважно з метою контролю знань, не торкаючись, як правило, інших етапів навчання. Основними причинами цього можна вважати недостатній рівень фінансування загальноосвітньої школи, нестача на ринку пропозиції педагогічних програм засобів (ППЗ), які б відповідали дидактичним вимогам, відсутність методичних розробок з використання комп’ютера в цілому (і конкретних програм навчального призначення зокрема), а головне – недостатній рівень інформаційної компетентності вчителів початкової школи. Це підтверджує багато проведених досліджень, зроблених у цій галузі. Зважаючи на ці дослідження, на нашу думку, потребують вирішення наступні завдання: - обґрунтування доцільності і місця застосування комп’ютера в системі інших засобів навчання; - проектування технології процесу підготовки до навчання з використанням комп’ютера; - проектування технології власне процесу навчання з використанням комп’ютера; - обґрунтування ролі вчителя на етапі підготовки до навчання з використанням комп’ютера та в організації самих комп’ютерних уроків; - обґрунтування ролі різноманітних видів програмних засобів навчального призначення в навчально-виховному процесі початкової школи. Використання комп’ютера як засобу навчання в навчально-виховному процесі початкової школи тягне за собою зміну і інших елементів педагогічної технології (процесу навчання, організації навчання, засобів навчання). Це, на наш погляд, припускає вирішення декількох груп проблем: загально дидактичних, методичних та інформаційних (які відносяться до комп’ютера, як до засобу навчання), професійних і організаційних, кожна з яких, в свою чергу, передбачає вирішення відповідних теоретичних і практичних завдань. Розглянемо всю сукупність цих проблем. 1. Загальнодидактичні проблеми: - визначення ролі (місця) комп’ютера в методичній (дидактичній, педагогічній) системі серед інших використовуваних засобів навчання; - визначення умов, в яких може бути здійснений педагогічний процес з використанням комп’ютера. 2. Професійна проблема: забезпечення достатнього для підготовки проведення комп’ютерних уроків рівня інформаційної компетентності вчителів. Достатній рівень компетентності вчителя дозволяє йому вирішити необхідні організаційно-методичні проблеми. 3. Організаційно-методичні проблеми: - врахування специфіки змісту навчального предмета; - врахування особливостей методичної системи, яка використовується при вивченні предмету (конкретного розділу, теми, етапу); - обґрунтування доцільності використання комп’ютера; - обґрунтування дидактичних і технічних вимог до ППЗ; - виявлення, експертиза та відбір ППЗ; - проектування ППЗ, систем комп’ютерних завдань (СКЗ чи електронного дадактичного матеріалу (ЕДМ); - визначення розробника ППЗ, СКЗ чи ЕДМ чи самостійна розробка; - впровадження програмного продукту в технологію навчання предметів. 4. Інформаційні проблеми: - визначення науково обґрунтованих психолого-педагогічних і методичних вимог до ППЗ, які необхідні для їх ефективного використання в навчанні4 - формування системи таких завдань з кожного навчального предмету з урахуванням різноманітних навчальних програм навчання; - забезпечення доступності ППЗ для вчителів (наявність єдиної бази даних ППЗ); - розробка ППЗ. Всі ці проблеми конкретизуються в поетапному процесі, який наочно можна уявити у вигляді схеми алгоритму, який описує технологію підготовки вчителя до проведення уроків з використанням комп’ютера. Глобальне їх вирішення потребує спеціальних досліджень із залученням спеціалістів різних галузей: методистів, спеціалістів у галузі інформаційних технологій, програмістів, вчителів, дизайнерів, організаторів і інших. А на практиці найчастіше учитель, який не має відповідної підготовки і можливостей, необхідних для вирішення цих проблем, залишається з ними один на один. Переглядів: 503 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|