Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






РОБОТА З АКТОРОМ

При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викладання основ режисури й монтажу студентам інших професій є необхідність лише познайомити з методами роботи з людиною в кадрі.

Виконавці поділяються на акторів (професійно підготовлених людей, знайомих із різними системами гри в кадрі), типажів (людей, які не перевтілюються, а грають, власне, самих себе) і документальних героїв. Такі виконавці нікого не грають, а роблять у кадрі те, що роблять завжди і без камери, на роботі чи в побуті. Завдання режисера - так організувати дії виконавців, щоб глядач повірив екранному герою, щоб не було фальші.

Робота з професіоналом є і легша, тому що актор пропонує своє бачення й уміння, і складніша через можливу впертість чи амбітність актора. Режисер розповідає виконавцю всю необхідну інформацію, щоб актор зміг наповнити життям вигадану людину. Часто є необхідність у режисера показати виконавцю жести, особливості міміки, вимову чи ходу персонажа. І від репетиції до зйомки йде процес перевтілення.

При роботі режисера з типажем, тобто з людиною, яка за своїм внутрішнім світом і зовнішністю підходить для втілення вигаданого персонажа, йде відбір потрібних режисеру і притаманних виконавцю рис характеру, манери поведінки, вимови, ходи. У такому випадку режисер шукає можливості показати властиві реальній людині якості, підігнати їх під задумане. Пошук образу йде і на репетиції і під час зйомки дублів.

З документальним героєм режисер поводить себе інакше. Він намагається спочатку відібрати ситуації, в яких людина буде почувати себе вільно. А потім створити таку обстановку, коли жива людина не буде скута присутністю камери і людей біля неї і житиме своїм звичним життям. Для цього зйомки можуть відбуватися “прихованою” камерою або без команди для початку роботи. І про репетиції в такому випадку мова не йде взагалі. Дублів теж не знімають, але можливі зйомки варіантів якоїсь ситуації. Якщо це можливо, краще знімати хоча б двома камерами, щоб мати одразу матеріал у кількох варіантах.

При необхідності взяти інтерв'ю з людиною попередньо домовляються про обсяг тем, цікавих і автору фільму і документальному герою, але ні в якому разі не вдаються до репетиції і не ставлять конкретні питання, тому що буде втрачена жива робота думки людини в кадрі. Знімальна група може створювати, так звані, провокації, тобто несподівані ситуації, чи ставити необумовлені заздалегідь питання. Якщо людина в кадрі не дає потрібних відповідей чи уникає розмови взагалі, автори можуть використати таку ситуацію собі на користь, а можуть і не скористатися цією нагодою. Все залежить від завдання, яке поставлене перед авторами.

Знімаючи документальну подію, оператор чи режисер не можуть втручатися у її перебіг. Але точка зйомки, фокусна відстань об'єктива, масштаб кадрів, ракурс і відбір об'єктів у кадрі залежить від знімальної групи. Таким чином автори фільму виражають власне бачення події і осіб, які беруть у ній участь, чи замовників. І при подальшій роботі над фільмом завдяки монтажу автор може трактувати відзнятий документальний матеріал на користь своєї ідеї.

Звук у сучасному кіно і телебаченні пишеться одразу, синхронно. Але часто записаний звук буває “засмічений” різними шумами. І тоді створюється новий звук в умовах студії. Або непотрібний звук взагалі не використовують, перекривають іншим, чи просто накладають начитаний текст та інші звуки. Але це робиться вже потім, під час монтажу, а при зйомці намагаються встановити вузько скеровані мікрофони так, щоб звук був якомога чистим і не потребував додаткових незапланованих зусиль. У документальному фільмі все ж не можна відмовлятися від так званого “інтершуму”, оскільки він характеризує конкретне середовище і події. “Інтершум” додає правдивості глядачеві.

 




Переглядів: 220

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.