Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закономірності і принципи навчання

МЕТА: ознайомити студентів з класифікацією та характеристикою принципів та закономірностей навчання ; розвивати мотивацію здобуття професії вчителя.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: дидактичний закон, дидактична закономірність, принцип та правило навчання.

ОБЛАДНАННЯ: збірник задач, тести.

ПЛАН

І. Теоретичний блок.

І.1. Перевірка рівня знань студентів з таких питань:

принципи .навчання та їх характеристика;

закономірності навчання та їх характеристика.

І.2. Слухання та обговорення реферату «Принципи модульного навчання».

II.Практичний блок.

2.1. Рішення педагогічних задач.

2.2. Аналіз шкільного підручника з метою визначення:

як у підручнику реалізуються принципи систематичності, послідовності, наочності, зв'язку навчання з практикою?

які принципи не знайшли своєї реалізації?

чи змінюється підхід до реалізації вимог наочності відповідно до віку школяра?

2.3. Виконання тестових завдань.

ІІІ.Блок контролю та самоконтролю.

3.1. Експрес-контроль.

1. Що ви розумієте під «принципами навчання»?

2. Розкрийте сутність та шляхи реалізації принципи науковості навчання.

3. Чим обумовлена потреба в розробці тих чи інших принципів навчання?

4. Розкрийте зміст та шляхи реалізації принципів систематичності та послідовності навчання.

5. У чому ви вбачаєте взаємозалежність та зв'язок принципів навчання?

6. Розкрийте зміст та шляхи реалізації принципів наочності та міцності знань.

7. Що відображає принцип виховуючого навчання? Наведіть приклади.

8. Назвіть основні принципи дидактики.

3.2. Тестові завдання

Допишіть пропущені слова.

Об'єктивно існуючи, необхідні зв'язки між явищами або процесами, які характеризують їх розвиток, називаються ... .

Закономірності навчання – це ……… .

Основні положення, правила, спираючись на які вчитель досягає найкращих наслідків у навчанні, називаються ... .

Принцип ... вимагає будувати навчальний процес відповідно до вікових та індивідуальних особливостей учнів, рівня їх підготовленності і загального розвитку.

Принцип ... означає: послідовне, побудоване на логіці науки і зумовлене завданням освіти та віковими можливостями учнів розгортання змісту знань, способів діяльності у навчальних програмах, підручниках з різних предметів; планомірний порядок навчання , при якому кожний етап спеціальної діяльності вчителя і учнів грунтується на попередніх етапах і відкриває шлях до дальшого просування вперед.

Принцип ... полягає в поєднанні вивчення основ наук з різними видами праці, в якій учні самі створюють ті чи інші, нехай найменьші, цінності для колективу, школи, суспільства; актуалізація в процесі засвоєння знань, навичок, умінь та під час суспільно корисної праці учнів їх життєвого досвіду, розширення, збагачення цього досвіду, наукове висвітлення його.

Якщо під час навчання не дотримуватися принципу … , то це приведе до того, що учні знають , але не вміють використовувати певні ... дії, або вміють такі дії виконувати, але не розуміють їх ... основ.

Із запропонованих нижче відповідей виберіть одну правильну, обгрунтувавши хибність або неповноту інших. Якщо правильної відповіді немає, сформулюйте її самостійно.

8 Що ви розумієте під поняттям «принципи навчання»?

а/ принципи навчання - це правила та закономірності, що вказують на шляхи організації пізнавальної діяльності учнів;

б/ принципи навчання - це положення, які обумовлюють зміст, організаційні форми і методи навчальної роботи відповідно до мети навчання та виховання;

в/ принципи навчання відображають закономірності та методи викладання згідно з вимогами суспільства.

9. Яка різниця між дидактичним правилом та дидактичним принципом?

а/ правила конкретизують принцип. Принцип відображає загальну зако­номірність. Правило відображає дію, що характерна для певної педагогічної ситуації. Вона показує вчителю , як він повинен на практиці ре­алізувати дидактичний принцип;

б/ правило є відображенням загальної закономірності. Дидактичний принцип підкоряється правилу і є похідним нього;

в/ правило відрізняється від принципу тим, що має суб'єктивний характер. Вчитель у кожному конкретному випадку формулює правило, виходячи зі своїх суб'єктивних суджень. Принцип - це тільки продовження правила.

 





Переглядів: 616

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.