МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Основні дидактичні системи.Традиційна, чи пояснювально-ілюстративний вид навчання Йоганна Фрідріха Гербарта: навчання розглядається з погляду вчителя; вчитель – суб’єкт навчання, учні – об’єкти; ефективність навчання залежить від прийомуів і методів діяльності вчителя; метою навчання є формування інтелектуальних умінь, уявлень, понять, теоретичних знань. викладання, засвоєння і відтворення – основні етапи навчання; головна функція вчителя – чіткий та доступний виклад матеріалу. Основний вклад Й.-Ф. Гербарта вичленування 4 формальних ступенів навчання: 1. ясність – виклад, пояснення матеріалу у формі бесіди чи розповіді, активізація опорних знань; 2. асоціація – забезпечення зв’язку нового матеріалу з раніше засвоєними знаннями; 3. узагальнення – вкл. нових понять до раніше сформованої с-ми знань методіми бесіди й дискусії 4. застосування набутих знань на практиці (вправи, задачі)- формування уміння. Недоліки: • вербалізм та інтелектуалізм навчання; • недостатнє врахування інтересів, потреб і запитів учнів; та увага до розвитку здібностей учнів. • ототожнення пізнавального розвитку і засвоєння знань; • формалізм навчання, методичну рутину і консерватизм. Педоцентрична Джона Дьюї або прогресивістська, реформаторська, навчання через роблення, її сучасне втілення – конструктивізм: 1. учень – суб’єкт навчання зі своїми власними поглядами й уявленнями про світ; 2. учитель – організатор навчально-пізнавальної та дослідницької діяльності (постановки важливих практичних проблем), без нав’язування; 3. гнучкість процесу навчання; 4. підручник – не основне джерело навч інформації; 5. засвоєння знань і умінь є побічним продуктом Основна ідея – «навчання через відкриття», яке здійснюється за такими етапами: 1) відчуття учніми утруднення; 2) аналіз і формулювання конкретної проблеми; 3) обгрунтування гіпотез щодо її розв’язання; 4) логічна перевірка гіпотез; 5) практична перевірка гіпотез за допомогою спостережень і експериментів. Недоліки: - надмірний лібералізм - неекономічність «навчання черз відкриття» - недооцінка теоретичних знань - перебільшення ролі випадкових інтересів учнів при виборі змісту освіти Таким чином, дидактика стоїть перед вибором: або давати систематизовані, фундаментальні знання на високому академічному рівні методом директивного навчання і, як наслідок, втратити індивідуальність, психологічну своєрідність і гальмувати розвиток особистості; або надати безконтрольну ініціативу учням в дидактичному процесі, керуючись тільки їхніми потребами – і тим самим втратити систематичність в навчанні, знизити рівень освіти. Розв'язання цієї проблеми знаходимо в сучасних дидактичних системах: Програмована концепція навчання, Теорія поетапного формування розумових дій, Проблемне навчання, Розвиткове навчання, Педагогіка співробітництва, Особистісно орієнтоване навчання
Переглядів: 183 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|