Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні дидактичні системи.

Традиційна, чи пояснювально-ілюстративний вид навчання Йоганна Фрідріха Гербарта:

навчання розглядається з погляду вчителя;

вчитель – суб’єкт навчання, учні – об’єкти;

ефективність навчання залежить від прийомуів і методів діяльності вчителя;

метою навчання є формування інтелектуальних умінь, уявлень, понять, теоретичних знань.

викладання, засвоєння і відтворення – основні етапи навчання;

головна функція вчителя – чіткий та доступний виклад матеріалу.

Основний вклад Й.-Ф. Гербарта вичленування 4 формальних ступенів навчання:

1. ясність – виклад, пояснення матеріалу у формі бесіди чи розповіді, активізація опорних знань;

2. асоціація – забезпечення зв’язку нового матеріалу з раніше засвоєними знаннями;

3. узагальнення – вкл. нових понять до раніше сформованої с-ми знань методіми бесіди й дискусії

4. застосування набутих знань на практиці (вправи, задачі)- формування уміння.

Недоліки:

• вербалізм та інтелектуалізм навчання;

• недостатнє врахування інтересів, потреб і запитів учнів; та увага до розвитку здібностей учнів.

• ототожнення пізнавального розвитку і засвоєння знань;

• формалізм навчання, методичну рутину і консерватизм.

Педоцентрична Джона Дьюї або прогресивістська, реформаторська, навчання через роблення, її сучасне втілення – конструктивізм:

1. учень – суб’єкт навчання зі своїми власними поглядами й уявленнями про світ;

2. учитель – організатор навчально-пізнавальної та дослідницької діяльності (постановки важливих практичних проблем), без нав’язування;

3. гнучкість процесу навчання;

4. підручник – не основне джерело навч інформації;

5. засвоєння знань і умінь є побічним продуктом

Основна ідея – «навчання через відкриття», яке здійснюється за такими етапами:

1) відчуття учніми утруднення;

2) аналіз і формулювання конкретної проблеми;

3) обгрунтування гіпотез щодо її розв’язання;

4) логічна перевірка гіпотез;

5) практична перевірка гіпотез за допомогою спостережень і експериментів.

Недоліки:

- надмірний лібералізм

- неекономічність «навчання черз відкриття»

- недооцінка теоретичних знань

- перебільшення ролі випадкових інтересів учнів при виборі змісту освіти

Таким чином, дидактика стоїть перед вибором: або давати систематизовані, фундаментальні знання на високому академічному рівні методом директивного навчання і, як наслідок, втратити індивідуальність, психологічну своєрідність і гальмувати розвиток особистості; або надати безконтрольну ініціативу учням в дидактичному процесі, керуючись тільки їхніми потребами – і тим самим втратити систематичність в навчанні, знизити рівень освіти. Розв'язання цієї проблеми знаходимо в сучасних дидактичних системах: Програмована концепція навчання, Теорія поетапного формування розумових дій, Проблемне навчання, Розвиткове навчання, Педагогіка співробітництва, Особистісно орієнтоване навчання

 




Переглядів: 183

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.