МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Чотирьохфазна модель змінПропонована модель описує процес індивідуальної зміни. Вона дуже зручна для визуалов, оскільки має графічну інтерпретацію, що запам'ятовується.
Модель розглядає зміну, як процес, що складається з чотирьох стадій : - заперечення - опір - розвідка - прихильність.
Розділення по горизонталі і вертикалі невипадково. Ось про що воно свідчить: - Дві фази вище за горизонтальну лінію(заперечення і прихильності) характеризуються зовні спокійною поведінкою, несильно вираженими емоціями. - Дві фази нижче горизонтальної лінії(опори і розвідки) характеризуються сильним емоційним проявом і "щедрим словесним потоком". - Дві фази зліва від вертикальної лінії(заперечення і опір) характеризує страх втрати і інші негативні емоції. - Два етапи праворуч від вертикальної лінії(розвідки і прихильності) характеризуються надією і іншими позитивними емоціями.
Фаза "Заперечення" - Заперечення змін проявляється в неприйнятті змін без якої-небудь(позитивною або негативною) залученості в зміну. - Видима пасивність, властива співробітникам на цій фазі може сприйматися керівниками за принципом "мовчання - знак згоди". Але це оманливо. - Люди зайняті звичними справами і вони реагують тільки на термінові і важливі справи, що мають відношення до них. - Страх може бути паралізуючим. - Співробітники усі різні і кожному з них вимагається певний час для усвідомлення того, що відбувається. Як поступати: □ Надати людям час □ Інформувати людей про того, що відбувається □ Дискутувати із співробітниками спираючись на факти □ Пояснювати, що чекає
Фаза "Опір" - Фаза проявляється яскравими виразами, неприємними коментарями і іншими безсторонніми речами. - Такі прояви - ознаки руху у бік зміни. Хоча вони лякають керівництво і викликають роздратування у нього. - Прояв опору відмінний зворотний зв'язок, який допоможе уникнути багатьох труднощів в майбутньому. Як поступати: □ Визнати почуття співробітників □ Уважно слухати □ Не відповідати агресією на агресію. □ Дозволяти висловитися, тим самим викликаючи прихильність до себе їх.
Фаза "Розвідка" - Емоційність придбаває позитивний знак. - Відбувається пошук можливостей співробітником знайти своє місце в зміні. - Час народження нових корисних ідей. Як поступати: □ Зосередитися на пріоритетах □ Встановлювати короткострокові цілі □ Забезпечити навчання □ Проводити наради з питань проведення зміни
Фаза "Прихильність" - Фаза настає після того, як короткострокові цілі досягнуті - Час прагнути до високих цілей Як поступати: □ Зайнятися командоутворенням □ Усилять нові моделі поведінки □ Винагороджувати співробітників за дотримання новому
Метод обліку ризиків співробітників при проведенні змін (Цакаев А. Х.) Зміни значною мірою залежать від характеру стосунків господарюючого суб'єкта до ризику. Виділяють наступні типи стосунків : • нейтральне відношення до ризику - суб'єкт допускає середній ризик; • негативне відношення до ризику - суб'єкт боїться піддаватися ризику і погодиться на дії при гарантованому результаті; • позитивне відношення до ризику - суб'єкт готовий йти на великий ризик заради великих вигод. Ситуація невизначеності і відсутності гарантій результату не зупиняють його.
Відношення до ризику зручно розглядати через концепцію мотивації Д. Мак-Клелланда, яка виділяє три види : - потреба у владі - прагнення контролювати дії інших; - потреба в досягненні - прагнення довести працю до логічного успішного завершення; - потреба в причетності - прагнення до причетності і дружніх стосунків.
Вивчивши потребу в досягненні Дж. Аткінсон розробив теорію ризику, що суб'єктивно віддавався перевага, що спирається на дві крайні особливості суб'єктів : - Прагнення до успіху - Прагнення до уникнення невдач.
Були зроблені наступні висновки: - Люди з сильною мотивацією досягнення прагнуть у успіху; люди з низькою мотивацією досягнення - прагнуть до неуспіху(уникненню невдач) - Рівень мотивації визначається прийнятним рівнем ризикованої поведінки. - Люди з високою мотивацією до досягнення віддають перевагу середньому рівню ризику, тобто уникають необгрунтовано ризикованих моментів(як що містять хвору вірогідність неуспіху) і неризикових ситуацій(оскільки відсутня можливість отримати значимі результати). На малюнку показано, що максимальна мотивація досягнення відповідає середньому значенню ризикованої. Високі ризики можливі при низькій мотивації досягнень, як і низькі значення ризику.
Ефективні керівники характеризуються великим прагненням до успіху і середньою толерантністю до рисок.
Відносно управління змінами можна зробити наступні висновки: - Найбільш схильні до ризику суб'єкти легко йдуть на зміни, але це закінчується для них фатально(И. Адизес таких керівників називає фанатами) - Суб'єкти з негативним відношенням до ризику дуже важко адаптуються, чіпляючись за попередній позитивний досвід і бажання стабільності. - Суб'єкти, що характеризуються середнім рівнем толерантності до рисок здатні здійснювати ефективні зміни. Але потрібні досить вагомі підстави, здатні урівноважити чашу вагів ухвалення рішення.
Т. е. управляючи змінами необхідно: - Виявити рівень відношення до ризику господарюючого суб'єкта і її керівника(особливо в умовах авторитарного управління); - Виходячи з цього визначити можливість успіху зміни(адже рівень ризику корелює з мотивацією досягнення); - Розробити комплекс заходів по підвищенню ефективності управління змінам виходячи з можливих сценаріїв здійснення зміни(при високих або низьких рівнях ризикованої).
Читайте також:
|
||||||||
|