Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE ANALYSIS OF A NEWSPAPER ARTICLE

 

Introduction

· The title of the article is

· The article under analysis / consideration / discussion / review is

· The article is entitled

· The author of the article is

· The article is published in

· The article is taken from

· The subject / topic / problem / current issue of the article is

· The problem was caused by / resulted from / was a result of

· The objective / main aim of the author is

· The article deals with / tackles / raises / bears on the problem of

· The article is devoted to

· The article provides ample food for thought for the readers

Main Body

 

 

The Author’s Technique

· The author looks at / takes a quick look at / explores / examines the problem of

· The author informs the readers that / describes / characterizes / shows / illustrates / defines / portrays /discusses / demonstrates / introduces / analyses / suggests / recommends

· The author foresees / predicts / claims / contends / admits / asserts / criticizes / acknowledges

· The author brings to light / highlights / stresses / lays stress on / draws the readers’ attention to / points out / puts emphasis on / emphasizes / focuses on / comments on

 

 

Developing Arguments

· Sequencing

Firstly / First of all / Secondly / Thirdly / Then / Next / After that / Finally / Eventually

· Addition

Furthermore / moreover / in addition to / to add to that / besides / what’s more / apart from this

· Contrast

Nevertheless / however / despite this / in spite of / actually / in fact / on the one hand …on the other hand / although / even though / whereas / at the same time

· Highlight

- It’s essential / vital / extremely important to understand

- Ultimately / basically / most importantly

- In particular / especially / chiefly / mainly

- If we look at the problem closely

- What it exactly means is

· Cause and Effect

- Because of / owing to / due to / for this reason

- Therefore / as a result / hence / accordingly / consequently / as a consequence / thus

 

Summarizing

· So to sum up / in brief / to cut it short

· If I can briefly summarize

· Before I finish let me just go over the main points of

Concluding

 

· In conclusion / Taking everything into account / On the whole / as it was previously stated

· I’d like to finish by saying that

· To conclude I’d like to say that

· To reach one’s own conclusion

 

Expressing Opinion

 

· I’m convinced / I do think / I feel / I tend to think / I would suggest that




Переглядів: 369

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.