МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
THE ANALYSIS OF A NEWSPAPER ARTICLE
Introduction · The title of the article is · The article under analysis / consideration / discussion / review is · The article is entitled · The author of the article is · The article is published in · The article is taken from · The subject / topic / problem / current issue of the article is · The problem was caused by / resulted from / was a result of · The objective / main aim of the author is · The article deals with / tackles / raises / bears on the problem of · The article is devoted to · The article provides ample food for thought for the readers Main Body
The Author’s Technique · The author looks at / takes a quick look at / explores / examines the problem of · The author informs the readers that / describes / characterizes / shows / illustrates / defines / portrays /discusses / demonstrates / introduces / analyses / suggests / recommends · The author foresees / predicts / claims / contends / admits / asserts / criticizes / acknowledges · The author brings to light / highlights / stresses / lays stress on / draws the readers’ attention to / points out / puts emphasis on / emphasizes / focuses on / comments on
Developing Arguments · Sequencing Firstly / First of all / Secondly / Thirdly / Then / Next / After that / Finally / Eventually · Addition Furthermore / moreover / in addition to / to add to that / besides / what’s more / apart from this · Contrast Nevertheless / however / despite this / in spite of / actually / in fact / on the one hand …on the other hand / although / even though / whereas / at the same time · Highlight - It’s essential / vital / extremely important to understand - Ultimately / basically / most importantly - In particular / especially / chiefly / mainly - If we look at the problem closely - What it exactly means is · Cause and Effect - Because of / owing to / due to / for this reason - Therefore / as a result / hence / accordingly / consequently / as a consequence / thus
Summarizing · So to sum up / in brief / to cut it short · If I can briefly summarize · Before I finish let me just go over the main points of Concluding
· In conclusion / Taking everything into account / On the whole / as it was previously stated · I’d like to finish by saying that · To conclude I’d like to say that · To reach one’s own conclusion
Expressing Opinion
· I’m convinced / I do think / I feel / I tend to think / I would suggest that Переглядів: 369 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|