Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль ЗМІ у моделюванні та тиражуванні медіаіміджу жінки – політика.

Моделювання іміджу політичного лідера неможливо без активної участі засобів масової комунікації, мається на увазі наявність реципієнта (виборця), який сприймає цей цілеспрямовано конструйований образ. Ефективний медіаімідж підкреслює певні соціальні та політичні характеристики, що відповідають масовим очікуванням. Механізм, що пояснює зростання ролі ЗМІ як суб'єкта політичної комунікації, досить простий. Сучасні ЗМІ орієнтуються в подачі матеріалу в основному на іміджеві ефекти, вони намагаються зобразити не програму кандидата, не його точку зору на певну проблему, а саму особистість. Політика, таким чином, стає персоніфікованою, категорія медіаіміджу - затребуваною.

ЗМІ є одним з найважливіших інститутів сучасного суспільства. Вони грають важливу роль у формуванні, функціонуванні та еволюції суспільної свідомості. Сприйняття та інтерпретація найважливіших явищ і подій, що відбуваються в країні і в світі в цілому, здійснюються за допомогою ЗМІ. Ці обставини набувають особливої ​​актуальності і значення на тлі все більш зростаючого проникнення ЗМІ в політичну сферу, їх перетворення в один з найважливіших інструментів реалізації політичного процесу.

Напередодні виборів ЗМІ традиційно стають потужним інструментом політичного впливу. Вони мають здатність прямо звертатися до громадськості, минаючи такі традиційні інститути, як церква, школа, родина, політичні партії та організації і т.д. Ця їх здатність використовується політичними діячами, партіями і т. д. ЗМІ виступають активним суб'єктом політичного життя і в такій ролі можуть багато.При всьому багатстві використовуваних засобів, реалізація цілей і завдань виборчої кампанії неможлива без активного використання можливостей сучасних ЗМІ. «Засоби масової інформації є найважливішим чинником, який впливає на політику, так як вони регулярно і оперативно представляють політично важливу інформацію широкій аудиторії. Ця аудиторія включає в себе політичні еліти і людей, що приймають рішення, так само, як і велика кількість звичайних громадян, чия політична активність хоч і носить спорадичний характер, перебуває під впливом інформації, що надходить через засоби масової інформації» [ 2 ] . Graber D. , MassMediaandAmericanPolitics , 4 - thed . CQ Press 1993 , p.30

Сьогодні роль ЗМІ зросла настільки, що реальні дії та події стають значущими тільки тоді, коли вони представлені у засобах масової інформації. На думку Г.Почепцова, «сучасний світ підпорядкований наступним правилом: реальна подія тільки тоді буде суттєвою, коли про неї у широкому загалу розповіли засоби масової інформації» [4]. Почепцов Г., Іміджмейкер, Київ, 1995, с. 74

Якщо політик випадає з поля зору представників преси, ЗМІ припиняють висвітлювати його діяльність, він ризикує бути швидко забутим виборцями. Розвиток засобів масової інформації і, перш за все телебачення, призвело, наприклад, до появи можливості практично миттєвої за мірками політичної комунікації "розкрутки" нового лідера, що було просто технічно нездійсненно на початку століття. Нові політичні лідери можуть виникати з нізвідки і завдяки ЗМІ ставати загальнонародними героями. "Кандидатами від ЗМІ" можна назвати, наприклад, таких політичних лідерів - жінок найвищого рівня , якХ.Клінтон, А.Меркель, Л.Матвієнко, Ю.Тимошенко та ін..

Як відомо, в світі політики прийнято створювати імідж, «конструювати» зовнішній вигляд політика згідно переваг, ціннісних установок, естетичних та етичних стереотипів населення країни. Те, що зовнішність політиків має певне значення в політичній боротьбі, усвідомлюється як самими політиками, так і виборцями, розуміючими, що перед ними картинка, екранний образ, а насправді політик може виявитися зовсім іншою людиною.

Слідом за К. В. Кіуру ми вважаємо, що імідж є зовнішнім заміщенням, висвітленням чогось іншого: «... зовнішність представляє зміст предмета, копію - предмет в цілому, а імідж це його спрощене уявлення, заміна повнокровного образу» [Кіуру 2007: 51]. Образ, «будучи орієнтованим на предметний світ, відтворює об'єкт в його цілісності» [Арутюнова 1999: 315].

Певну складність становить конструювання медіаіміджу саме жінки -політика. Це можна пояснити тим, що сучасна преса представляє жіночу тематику однобоко, акцентуючи увагу споживачів інформації лише на деяких аспектах проблем, в числі яких - ведення домашнього господарства, вміння стильно виглядати і соціальні проблеми жінок. Подібне положення справ підтверджують численні дослідження, що регулярно проводяться в останні десятиліття. Наприклад, експертне опитування під керівництвом О.М. Здравомислова показав, що серед тем, що викликають інтерес у сучасних жінок, є такі, які відносно рідко потрапляють у фокус уваги ЗМІ. Серед них, проблеми нерівноправності жінок у суспільстві ( 36,4 %), материнства і виховання дітей, медичного здоров'я (17,7 %), реалізації потенціалу жінки в суспільному житті, в тому числі і в політиці ( 16,5 %). І взагалі, в неспеціалізованих виданнях жіночі теми малопопулярні. (Дослідження проводилося групою соціологів під керівництвом О.М. Здравомислова за замовленням Жіночого інноваційного фонду «Схід-Захід», серед опитаних експертів - представники центральних засобів масової інформації, в тому числі суспільно-політичних газет і журналів, видань, що спеціалізуються на жіночій тематиці, теле- і радіо програмах.

Проблема відсутності повноцінної репрезентації жінок і жіночих тим в засобах масової інформації характерна і для європейських країн. У доповіді Генерального секретаря ООН наголошується, що ряд країн Центральної та Східної Європи « ... дають приклад того, як стереотипне уявлення про жінку може використовуватися як засіб політичної ідеології. У цих країнах творці жіночих образів кидалися з однієї крайності в іншу: насаджуваний перш образ політично грамотною і свідомої «жінки на виробництві» в процесі демократизації змінився образами жінки-моделі та жінки-матері. Одночасно різко збільшилося поширення порнографії. Таким чином, жіночі образи стали вигідним товаром в умовах нової, ринкової економіки» ( Цит. за Вороніна , OA Гендерна експертиза законодавства РФ про засоби масової інформації / OA Вороніна. - М. : Еслан , 1998 . - С. 89 . )

Відсутність інтересу журналістської спільноти до проблем жінок в політиці вносить певні складнощі в процес конструювання медіаіміджа представниці влади, це стосується, перш за все, моменту залучення жінки -лідера в інформаційний простір. Якщо перша згадка в пресі (початкове позиціонування) можна оформити у вигляді комерційного, замовного матеріалу, то домогтися певної частоти повідомлень про жінку-політика досить складно.

Засоби масової інформації - преса, радіо, телебачення, а останніми роками й інтернет - роблять різний вплив на формування іміджу жінки-політика. Так для кращого розуміння цієї диференціації варто навести діаграму.




Переглядів: 253

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.