МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Familiar colloquial styleRepresented in spoken variety. Phonetic features Casual and often careless pronunciation, use of deviant forms, e. g, gonna instead of going to, whatcha instead of what do you, dunno instead of don't know. Use of reduced and contracted forms, e.g. you're, they've, Pd. Omission of unaccented elements due to quick tempo, e.g. you hear me? Emphasis on intonation as a powerful semantic and stylistic instrument capable to render subtle nuances of thought and feeling. Use of onomatopoeic words, e.g. whoosh, hush, stop yodelling, yum, yak. Morphological features Use of evaluative suffixes, nonce words formed on morphological and phonetic analogy with other nominal words: e.g. baldish, mawkish, moody, hanky-panky, helter-skelter, plates of meet (feet), okeydoke. Syntactical features Use of simple short sentences. Dialogues are usually of the question-answer type. 4.5. Distinctive linguistic features of the major functional styles Use of echo questions, parallel structures, repetitions of various kinds. In complex sentences asyndetic coordination is the norm. Coordination is used more often than subordination, repeated use of conjunction and is a sign of spontaneity rather than an expressive device. Extensive use of ellipsis, including the subject of the sentence e. g. Can't say anything. Extensive use of syntactic tautology, e. g. 77га/ girl, she was something else! Abundance of gap-fillers and parenthetical elements, such as sure, indeed, to be more exact, okay, well. Lexical features Combination of neutral, familiar and low colloquial vocabulary, including slang, vulgar and taboo words. Extensive use of words of general meaning, specified in meaning by the situation guy, job, get, do, fix, affair. Limited vocabulary resources, use of the same word in different meanings it may not possess, e. g. 'some' meaning good: some guy! some game! 'nice' meaning impressive, fascinating, high quality: nice music. Abundance of specific colloquial interjections: boy, wow, hey, there, ahoy. Chapter 4. The Theory of Functional Styles Use of hyperbole, epithets, evaluative vocabulary, trite metaphors and simile, e.g. if you say it once more I'll kill you, as old as the hills horrid, awesome, etc. Tautological substitution of personal pronouns and names by other nouns, e. g. you-baby, Johnny-boy. Mixture of curse words and euphemisms, e. g. damn, dash, darned, shoot. Extensive use of collocations and phrasal verbs instead of neutral and literary equivalents: e. g. to turn in instead of to go to bed. Compositional features Use of deviant language on all levels. Strong emotional colouring. Loose syntactical organisation of an utterance. Frequently little coherence or adherence to the topic. No special compositional patterns. Переглядів: 171 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|