Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА 2. ОСНОВНІ ЕТАПИ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ КРИЗИСНОЇ СИТУАЦІЇ

2.1.Організація, як об'єкт стратегічних змін. 2.2.Модель конгруентної поведінки Д. Недлера. 2.3.Модель перехідного процесу Д. Недлера. 2.4. Заходи мотивації працівників на введення змін.

2.1.ОРГАНІЗАЦІЯ, ЯК ОБ'ЄКТ СТРАТЕГІЧНИХ ЗМІН

Організація(від грец. інструмент) – це

 

Організація —  

Основні характеристики організації:

·

·

·

Будь-яка організація складається з елементів (відділів, служб, груп, окремих виконавців), їхніх ролей і відносин, визначених ієрархією, поліархією, писаними і неписаними правилами (кодексами) поведінки. Ці ролі, відносини й кодекси можуть мати офіційні та неофіційні аспекти, або офіційну і неофіційну структури (рис 2.1.).

Рис. 2.1. Основні елементи і характеристики організації.

Формальна структура колективу –
  Неформальна структура колективу –

 

  Організація –

Професори Гарвардського університету П. Лоуренс і Дж. Лорш висунули, а потім і довели гіпотезу, що кожний структурний підрозділ організації має власне унікальне середовище, відповідно до якого і повинна здійснюватися його організаційна побудова (рис. 2.2.).

Рис. 2.2. Графічна інтерпретація концепції Лоуренса — Лорша.

 

Висновки за концепцією Лоуренса — Лорша:

 

 

 

Американський соціальний психолог Дуглас Мак-Грегор запропонував теорію X і теорію Y (Theory X and Theory Y), які намагались підвести під чинники мотивації раціональну та прийнятну основу.

 

Дуглас Мак-Грегор (1906-1964) – американський соціальний психолог. Отримав ступінь доктора філософії в Гарвардському університеті і згодом працював там викладачем. У 1937 перейшов в Массачусетський технологічний інститут (МТІ), де став одним з організаторів відділення виробничих відносин. У 1948 став ректором Antioch College. З 1954 - перший професор-стипендіат Слоуна в Массачусетському технологічному інституті, де працював до самої смерті.

 

Відповідно до цих теорій існують два типи управління, що відображають два типи поглядів на працівників (таблиця 2.1, рис. 2.3).

Таблиця 2.1

Типи управління
Організація типу «X» Організація типу «Y»
ü Люди уникають роботи   ü Необхідний примус (контроль, нагляд і покарання)   ü Працівники уникають відповідальності (прагнуть щоб ними керували) ü Робота – природна частина життя людини ü Люди внутрішньо мотивовані до праці (залежить від винагороди) ü Люди – яскраві особистості (потреба в самовираженні і само актуалізації) ü Працівники охоче беруть на себе відповідальність (самоконтроль) ü Працівники готові використовувати свій досвід, знання і уяву для рішення проблем організації

Рис. 2.3. Теорія організації Дугласа МакГрегора.

 

Р. Лайкерт розробив структуру ідеальної організації менеджменту на підприємстві. До основних її характеристик від відніс такі (рис. 2.4):

а)

 

б)

 

в)

 

г)

 

д)

 

е)

 

Рис. 2.4. Основні чинники класифікації організаційних систем.

 

Лайкерт запропонував чотири базових системи стилю лідерства (рис 2. 5).

Рис. 2. 5. Чотири системи Ренсіса Лайкерта.

Перша система Ренсіса Лайкерта – експлуататорської-авторитарна: ü   ü   ü   ü .   ü

 

Друга система Ренсіса Лайкерта – прихильно-авторитарна: ü   ü   ü  

ü

 

ü

 

ü

 

ü

 

ü

Третя система Ренсіса Лайкерта – консультативно-демократична: ü     ü   ü  

ü

 

ü

 

ü

 

 

Четверта система Ренсіса Лайкерта – партисипативно-демократична: ü   ü  

ü

 

ü

 

ü

 

ü

 

ü

 

ü

 

ü

 

Отже,

 

 




Переглядів: 138

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.