Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗАВДАННЯ ТА РІВНІ СТРАТЕГІЧНИХ ЗМІН

 

Залежно від стану основних чинників, які визначають доцільність і глибину зміни, розрізняють п'ять рівнів змін:

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

4.2. ЗМІНИ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ КУЛЬТУРІ

 

Організаційна культура —

Для функціонування організації як єдиного цілого, необхідно виконувати дві основні функції:

Ø

Ø

 

Інтеграція –

Найефективнішим способом аналізу організаційної культури є дослідження поведінки людей в організації. На підставі цього аналізу можна визначити й порівняти деякі параметри організаційної культури (табл. 4.1) та визначити "ключовий конфлікт".

Таблиця 4.1

Характеристика параметрів організаційної культури

  Параметри Характеристика параметрів  
  Світогляд (сенс існування групи, її місія) ü   ü    
  Цінності й норми (пріоритети й стандарти поведінки, одяг і зовнішній вигляд, стиль, імідж, репутація) ü     ü      
  Переконання й відносини (міфи, релігія, обряди, ритуали) ü   ü    
  Ставлення до змін (терпимість, здатність навчатися) ü   ü      
  Ставлення до "ресурсу часу" (усвідомлення цінності часу) ü   ü      
  Ставлення до статі й віку члена групи (дискримінація або рівноправ'я) ü   ü      
Отже,  
         

 

4.3. ТИПИ СТРАТЕГІЧНИХ ЗМІН

Основні типи стратегічних змін (рис. 4.1):

Ø

Ø

Ø

Рис. 4.1. Основні типи стратегічних змін в організації (за Ч. Хіллом).

1. Реінжиніринг —

Суть реінжинірингу:

 

Варіанти ситуацій для застосування реінжинірингу:

ü

 

 

ü

 

 

ü

 

Основні принципи реінжинірингу:

Основні етапи процесу реінжинірингу:

1.

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

У сучасних умовах реінжиніринг вважають першим поколінням бенчмаркингу, що здебільшого трактується як спосіб постійної оцінки стратегій і цілей діяльності організації з метою реалізації принципу від "кращого до кращого".

Для реалізації цього принципу досліджують такі питання:

?

?

?

?

 

 

2. Реструктуризація організації —    

Основні способи реструктуризації:

ü

ü

 

ü

ü

Прикладом може бути послідовність проведення реструктуризації виробничого об'єднання (рис. 4.2).

Рис. 4.2. Реструктуризація виробничого об'єднання в Україні.

 

Розрізняють два основні рівні перебудови структури:

Ø на першому —

 

Ø на другому —

 

3. Нововведення -

Три основні складові нововведення:

Ø

Ø

Ø

За рівнем новизни розрізняють товари:

ü

ü

За характером концепції, яка лежить в основі нововведення, розрізняють:

ü

ü

За рівнем інтенсивності розрізняють:

ü

ü

Отже,

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ ДІЛОВА ГРА: "Я – КРИЗИС-МЕНЕДЖЕР" Завдання 4.

Ви призначені кризис-менеджером і з завтрашнього дня приступаєте до виконання своїх службових обов'язків. Ви не маєте досвіду роботи в цьому трудовому колективі. Вам належить зіткнутись з безліччю невирішених питань і непередбачуваними вчинками ваших нових підлеглих. Ваша діяльність починається в умовах невизначеності та складним станом справ на підприємстві. Але вам необхідно оперативно і правильно реагувати, справедливо оцінювати і приймати обґрунтовані рішення в кожному конкретному випадку. Від сформованого враження та від правильної поведінки залежить авторитет в колективі та ефективність його роботи.

На підставі наявної інформації та особистого досвіду спрогнозуйте свою поведінку, якщо в перший день роботи вам необхідно буде вирішити такі ситуації:

1. Один з працівників звернувся з проханням надати йому на завтра відгул, так як йому треба відвідати хворого родича в лікарні за містом.
2. Ви отримуєте колективну скаргу на одного з працівників відділу.
3. Вам подзвонили і, не представившись, забов*язали призначити на сьогоднішній вечір для чергування на території підприємства трьох співробітників.

4. До вас підійшов літній працівник і одразу почав скаржитись на колишнього начальника.

Коротко опишіть програми ваших дій для кожного випадку. При обґрунтуванні необхідно відповісти на такі основні питання:

• Які думки виникли у перший момент?

• Як би ви хотіли поступити?

• Як вдієте насправді?

Ситуація Які думки виникли у перший момент? Як би ви хотіли поступити? Як вчините насправді?
1) надання співробітнику відгулу        
2) колективна скарга на працівника          
3) призначен-ня на чергування          
4) скарга на колишнього начальника        

ТЕМА 5. УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ
ПРИ КРИЗИС-МЕНЕДЖМЕНТІ

5.1. Суть, значення та основні види бізнес-процесів. 5.2. Стадії дорослості залежно від вікових властивостей психіки. 5.3. Особливості управління формальними та неформальними групами організації.

 

5.1. СУТЬ, ЗНАЧЕННЯ ТА ОСНОВНІ ВИДИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ

Бізнес-процес – це

 

Існують такі три види бізнес-процесів:

1. процеси управління —

 

2. основні —

 

3. забезпечувальні —

 

Для будь-якого окремо взятого процесу ці межі встановлені початковими або первинними входами, з якого починається бізнес-процес
(рис. 5.1.).

Рис. 5.1. Управління бізнес-процесами.

 

Входи відкриваються первинними постачальниками процесу і можуть бути у вигляді матеріально-технічних, енергетичних, людських чи інформаційних ресурсів. Водночас, процес закінчується виходом, одержанням результату первинними клієнтами.

Різновиди входів у процес:

ü

ü

Різновиди виходів із процесу:

ü

ü

Адаптивність управлінських систем –

Джеймс Х. Харрингтон виділяє чотири підходи щодо оптимізації бізнес – процесів:

1) 2)     3) 4)

 

 

Процесний підхід–  

 

 

5.2. СТАДІЇ ДОРОСЛОСТІ ЗАЛЕЖНО ВІД ВІКОВИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ПСИХІКИ

Залежно від вікових властивостей психіки особи визначають такі стадії дорослості: Ø юність, Ø молодість, Ø розквіт, Ø зрілість, Ø похилий вік, Ø старість;

Юність(17-23) –

 

Молодість(25-35) –

 

Розквіт(30-40) –

Зрілість(36-60)–

Похилий вік (61-74) –

Старість –

 

Залежно від стадії дорослості, кризис-менеджер під час управління підприємством має враховувати різні вікові особливості:

Ø Юність (17-23). Керівник має проявляти інтерес до творчих ідей особистості та визнання її соціальною групою. Водночас має зважати на низьку матеріальну забезпеченість.

Ø Розквіт (30-40). Керівник повинен позитивно змінювати соціальне оточення особистості, змінюватити її статут та сферу реалізації можливостей.

 

Психологічно зріла особистість:

ü Бере на себе всю відповідальність за своє життя, за свої успіхи і поразки, за якість свого життя (хоча тут треба враховувати наступне: якщо вас не розуміють, то цілком можливо, що дурень зовсім не ви).

ü піклується про своє особистісному зростанні: розвиває свої здібності, позбавляється від забобонів, змінює звички, розширює зв'язку, підвищує свій професіоналізм, піклується про зростання самоповаги.

ü Ніколи і ні в кого не питає, що правильно, а що ні. Вирішує це сама, виходячи зі своїх бажань, цілей.

ü Довіряє собі. Довіряє своїм почуттям, потребам, розуму. Знає, що якщо виникло бажання щось робити - це не випадково.

ü Не заводить собі непорушних правил.

ü Природна. Природно виявляє свої почуття і емоції. Якщо хоче плакати - плаче. Якщо злиться - не приховує цього.

ü піклується про своє фізичне здоров'я.

ü здатна думати не тільки про свої потреби, але і про потреби інших.

ü не прагне змінити (виховати) інших людей, а сама змінюється в кращу сторону. Особистий приклад - кращий вихователь.

ü Займається цікавою творчою діяльністю, що приносить радість. Тому досягає великих висот у своїй професії.

ü Знає, чого хоче від життя. Уміє ставити цілі, планувати і досягати їх. Доводить почату справу до кінця.

ü Не має часу на такі низькі речі, як дрібна мстивість, злопам'ятності, уразливість.

ü Вміє сказати "ні".

ü Не боїться самотності, а розглядає його як можливість розвивати свої здібності.

ü Вірить в себе. Вірить у свої здібності, своє вміння приймати правильне рішення, у свою здатність правильно розставити пріоритети, у свою чарівність, у свою незалежність. Одним словом, довіряє життя, довіряє людям, довіряє собі.

ü Вміє розділяти ділові та особисті стосунки.

ü Мислить позитивно. У будь-яких труднощів прагне побачити і позитивні сторони.

ü Вміє грамотно розпорядитися своїм часом. Не втрачає його марно. Їй не буває нудно.

 

 

5.3. ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ФОРМАЛЬНИМИ ТА НЕФОРМАЛЬНИМИ ГРУПАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ

 

Група –  

Всі групи поділяють на три типи:

ü формальні

ü неформальні

ü цільові

 

Процес формування команди включає такі основні етапи:

Підготовка Створення робочих умов

Формування Сприяння в роботі.

 

Аутсоринг –  

Основні стилі керівництва:

Ø демократичний

 

Ø авторитарний

 

 

Основні методи вирішення неординарних задач в кризис-менеджменті:

ü політика переговорів

 

ü політика проб і помилок

 

ü політика землетрусу

ü політика каскаду

 

ü директивна політика

ü FAST

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ ДІЛОВА ГРА: "Я – КРИЗИС-МЕНЕДЖЕР" Завдання 5.



Переглядів: 247

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.