Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Morphology

 

PARTS OF SPEECH

 

§ 1. All the words of the English language are grouped into different types of classes. This classification is based on three main principles:

 

1) their grammatical meaning;

2) their form and

3) their syntactical characteristics.

 

By the first we understand the meaning common to all the words of the class, such as thingness for the noun or either process or state for the verb.

By the second we mean the morphological characteristics of the class meant, such as the number of the noun or the voice of the verb.

By the third - the combinability and the syntactical functions of a type of word.

We distinguish between notional and functional parts of speech: the former denoting extralinguistic phenomena such as things, actions, qualities, emotions and the latter - relations and connections between notional words or sentences. Thus there are 9 notional parts of speech and 3 functional ones.

 

The notional parts of speech are: The functional parts of speech are:
  the noun the adjective the stative the pronoun the numeral the verb the adverb the modal words the interjection   the preposition the conjunction the particle

THE VERB

 

§ 2. Most verbs denote action or state. However, there are some verbs which have other meanings. They are modal verbs, causative verbs,someimpersonal verbs, relationaland link-verbs. They present a system of finite and non-finite forms, except for modal verbs, which have no non-finite forms.

The verb in its finite forms possesses the morphological categories of person, number, tense, aspect, perfect, voice and mood. Its syntactical function is that of the predicate.

The non-finite forms (or verbals) are four in number, they are: the infinitive, the gerund, participle I and participle II.

Non-finite verb forms possess the verbal categories of perfect, voice and to a certain extent aspect. Owing to the richness of its morphological catego­ries, the flexibility of its syntactical functioning and wide combinability, the verb is of the greatest importance in the structure of the sentence.

The morphological categories of the verb are interrelated, that is every verb form expresses all these categories simultaneously.




Переглядів: 172

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.