Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ШТИМНО-ОСОБИСТІСНЕ СПІЛКУВАННЯ

Період інтимно-особистісного спілкування та суспільно-корисної діяльності. Підлітковий вік часто називають критичним, особливо важ­ким періодом, причому як для батьків і педагогів, так і для самого під­літка. Цей період переходу від дитинства до дорослості, що відбувається бурхливо, має в основі велику кількість фізіологічних і психологічних критичних станів. Створюється враження, що дитина складається з ланцюжка конфліктів і суперечностей. З одного боку—дисгармонія в розвитку особи, згортання раніше сталих систем інтересів і цінностей, характер поведінки, що протестує. З другого — багато позитивних чинників: збільшена самостійність, різноманіття і змістовність взаємин з однолітками і дорослими, розвиток відповідального ставлення до себе, рідних, людства взагалі.

В. Сухомлинський вказує на серйозну суперечність, що постає на шляху підлітка: непримиренність до неправди, зла, готовність вступити в боротьбу з щонайменшим відхиленням від істини (його індивідуальної або загальнолюдської), з одного боку, і абсолютне невміння розібратися в складних явищах життя — з другого.

Процес перетворення дитини в дорослого супроводжується ломкою вже сталих форм взаємин, що склалися, з однолітками і дорослими, зміною умов життя і діяльності. Підліток хоче бути «хорошим», але не бажає, щоб його виховували. Ще вчора вдячний і ввічливий — сьогодні він непослух і бунтар. Поступливий виконавець розпоряджень вчора — сьогодні «критикан», що має свою власну думку, з якою, часом, і сам не дуже згодний. А тут неймовірна кількість бажань, що вщент роз­бивається об неприступну скелю обмеженості досвіду, можливостей і сил. Є найгостріша потреба звернутися за порадою до дорослого, досвідченого і водночас небажання зробити це, спробувати добитися чогось самому. Авторитет дорослого піддається серйозному перегляду. І треба бути неабиякою особою, щоб залишитися авторитетним у світі підлітків.

Підліток бурхливо дозріває як особа. Активно формується його морально-етичний комплекс (переконання, принципи, ідеали, ціннісні орієнтації) й етична свідомість. У цьому віці формуються такі якості особи, як щирість або потайливість, прямота або хитрість, мрійливість або реалістичність, довірливість або жорстокість, лідерство або залеж­ність, відвага або боязкість, упевненість в собі як у майбутньому чоло­вікові, майбутній жінці або комплекс неповноцінності (Н. Государев).


Онтогенез особистості й генезис гри людини

Потребою підлітка є психологічні ігри у створення так званих «Що­денників друзів». Вони є ніщо інше, як спроба тестування одне одного на предмет найголовніших для цього віку питань. Цей процес є як гра у «спосіб самовираження». Можна без зайвих витрат побачити в цих іграх продовження сюжетно-рольових ігор дошкільнят.

Ще одним чинником, що визначає нестандартну поведінку підлітка, є стрімке статеве дозрівання, яке викликає у підлітків певну зацікав­леність протилежною статтю, поява відповідних відчуттів (симпатія, антипатія, ваблення, закоханість). Навіть стриманий підліток, який себе контролює, постійно перебуває у стані певної психічної напруги, яку прийнято вважати негативним фоном. Адже за сприятливих для розвитку негативізму умов накопичена напруга спрямовується у на­вколишнє суспільство. Отже, завданням ігромайстра є коректне зняття цієї напруги умілим поєднанням фізичних та інтелектуальних, масових й індивідуальних форм дозвілля.

Підліток прагне до групової або корпоративної діяльності («Я + ТИ»), прагне сподобатися всім, приміряючи маску супер-героя. Це час усвідомлення себе особистістю, час визначення свого життєвого шляху, час визначення професійних інтересів і прояву особливостей характеру. У цьому віці особлива потреба у трудових, професійних іграх (імітаційних), у ділових іграх, що навчають уміння перебувати й ефективно трудитися в колективі.

Зрозуміло, що ігромайстер, який готується до роботи з пред­ставниками такого віку, врахує їх потреби. Підлітки із задоволенням замисляться над проблемами віку через ігрові ситуації та колективні психологічні ігри.

Ігри дітей із збиральництва переходять в колекціонування (марки, значки, етикетки, постери, художні листівки тощо). Отже, цей факт має бути використаний під час організації ігрової діяльності з пред­ставниками цього віку.

Ще одним цікавим напрямом залучення дітей до гри є організація шкільної саморобної ігротеки. Створювати ігри не менш цікаво, ніж грати в них. У створеній «Академії гри» чи «Проектній лабораторії гри» можна створювати пізнавальні ігри, головоломки, різновиди кросвордів, настільно-спортивні, ігри з елементами техніки, настільні ігри а також знаряддя для ігор (В. Вечерський, Є. Мінскін). У такій ді­яльності гармонійно пов'язуються основні види діяльності: гра, праця, навчання, спілкування, експериментування. Результати діяльності до­зволять виконавцям значно підвищити свій рейтинг серед ровесників,


 




Генезис людини і гри

власну соціальну значущість тощо. Паралельно набуваються комплекси нових практичних умінь і навичок. Своя праця є найкращим стимулом до участі підлітків у конкурсах, змаганнях (особливо хлопців).

Отже, період обстоювання свого «Я» потребує ігрових ситуацій, які можуть сприяти безпроблемному розвитку особистості.




Переглядів: 181

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.