Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ

У період навчально-професійної діяльності поведінка представників віку ранньої юності ( 15—17 років) докорінним чином відрізняється від поведінки підлітків. Із незграбних підлітків вони перетворюються на юнаків і дівчат (з бридкого каченяти в прекрасного лебедя). Це період початку зрілості, самостійності. Центральним новоутворенням цього періоду стає процес активного розвитку особи, формування світогляду. Основною потребою стає оцінка своїх морально-психологічних влас­тивостей і самоутвердження.

Відчуття «дорослості» виявляється у хлопців і дівчат інакше по­рівняно з підлітками. Його відмінною рисою є самоствердження і самовираження у сфері соціальних і етичних взаємин. У цьому віці становлення самостійного «я» досягає апогею. І в цьому підсумковому моменті стають очевидними всі напрацьовані, набуті позитиви й супе­речності в структурі соціальних ролей, а також рівні особистих дома­гань. Питання «хто я?» стає центральним в розумінні буття. Проблема розуміння сенсу життя постає глобальною, і від дорослого (вихователя, ігромайстра) очікують справжньої відповіді.

Причому в поведінкових актах хлопці й дівчата можуть доходити до крайнощів: з одного боку — максималізм, екстремізм, маргіналізм тощо, а з другого — замкнутість, самообмеження. Концентрація на внутрішньому світі, на особистих переживаннях викликають відчуття уявної самоти (І. Кон) і навіть можуть спровокувати суїцид.

Характерною особливістю періоду ранньої юності є виступ на по­верхню третинних рис характеру. Це риси не так індивідуальності, як особи. Вони привносяться разом зі змінами соціального статусу людини, його ролі як члена сім'ї, колективу, суспільства. Педагогічним завданням ігромайстра є завдання наголосити, а можливо, і вперше переконливо показати (не за шкільною партою, а в довільному середовищі), що масштаб людської особи залежить від обсягу і кількості ввібраних індивідуумом скарбів людських знань і досвіду та, через опосередку­вання їх, наскільки буде готовий до самовіддачі себе на благо інших.


Онтогенез особистості й генезис гри людини

Молоді люди тяжіють до «клановості» (ми і вони), визначають і від­працьовують ролі, окреслені колективом. Ролі привносяться лідерами з того середовища, де розвивався індивід. Зрозуміло, ці ролі можуть мати і позитивний, і негативний вектори. Більш життєстійкі хлопці й дівчата знаходять своє місце в цьому лабіринті доволі легко і посідають певне місце в колективі. Незатребувані ж, тобто ті, що не «вписалися» в систему, — стають асоціально настроєними: вони або впадають в депресію (самота), або можуть завдавати неприємнощів нестандартною зухвалою поведінкою. Якщо самооцінка індивідуума не збігаються з установкою і оцінкою колективу, — конфлікт буде неминучим.

Як бачимо, поле діяльності для розв'язання численних проблем молоді через гру широке. Можливі цілі ігор: корекція взаємин, позитивне ставлен­ня до людей, прогнозування успіху, опанування технологіями успіху.




Переглядів: 892

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.