Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ

У період професійної діяльності, коли людина стає дорослою, вона не покидає стосунки з грою. Як мінімум, дві частини її життя — праця і дозвілля — неможливі без гри.

Процес навчання необхідних умінь та навичок без ігрових ситу­ацій в сучасному світі просто неможливий. Немає жодної професії, де б фахівець не заглиблювався у простори майбутнього фаху, не за­лучаючи позитивів гри.

У всьому світі дуже поширені так звані ділові, рольові, імітаційні, організаційно-ділові ігри тощо. їхні переваги полягають в тому, що в умовних ситуаціях практично точно вдається відтворити предметний і соціальний зміст майбутньої професійної діяльності та змоделювати системи взаємин, характерних для цього виду практики. Так навча­ються і робітники, і бізнесмени, і керівники підприємств. Перед грою всі рівні.

Стрижневим методом всіх видів ділових ігор є імітаційний метод. Завдяки йому вдається використати в ділових іграх моделі реальних соціально-економічних систем.

Такі ігри навчають розуміти мотиви прийняття рішень певних поса­довців, адже всі відіграють певні ролі і діють, прислухаючись не тільки до свого «внутрішнього голосу», а через призму своєї ролі. Звичайно, ролі нав'язують вибір рішень, що не завжди влаштовують інших грав­ців. Це призводить до конфліктних ситуацій, які й вирішуються в цих самих ігрових ситуаціях.


 



б112



Онтогенез особистості й генезис гри людини

«гра для дітей є спосіб навчитися того, чого їх ніхто не спроможний навчити» (Л. Френк).

Пропонуючи своїй дитині наведені далі розвивальні ігри, ви допо­можете їй вирости як особистості, надасте їй змоги вирішити завдання завтрашнього дня. Такі ігри мають стати педагогічними цілями чи завданнями для батьків, педагогів і вихователів, а також для прогре­сивного ігромайстра.

Таблиця 1 Система ігор, що відповідають віковим особливостям людини

 

Вік та відповідна йому провідна ді­яльність Напрями актуальних для віку ігор
Період безпосередньо емоційного спілку­вання з матір'ю (0—1 рік) Сенсорно-моторні ігри: зорово-рухові та слухо-рухові (перші покликані концентрувати увагу на руховому об'єкті, стежити за ним; другі — вчать орієнтуватися у звуковому просторі, стежити за витоками звуків (задіяні параметри звуку: висо­та, гучність, тембр, згодом інтонація, темп, ритм, характер)); тактильно-дотикові ігри та ігри на ви­явлення і проявлення емоцій (реакція на зовнішні події), мімічні, звукоімітаційні (ігри з власним голосом і звуками); найпростіші маніпуляційні ігри з предметами (переважно звукові іграшки)
Період предметно-маніпуляційної ді­яльності (1—3 роки) Ігри на координацію рухів, груп м'язів тіла, ро­боти м'язів рук, координацію між оком і рукою; ігри на координацію себе у просторі (тренування вестибулярного апарату), на тренування спосо­бів захоплення предметів руками; фізичні ігри на тримання рівноваги, на напрацювання спритності, витривалості; ігри з предметами різних об'ємів (відерця, пасочки, посуд, предмети для ігор з водою), основними геометричними формами, кольорами; розвивальні мовленнєві («Що це?», «А ще де?», «Що з цим можна робити?», «Хто ! це?», «Що в нього є?», «Де це?» тощо) і графічні (залишати «сліди» на чомусь) ігри. Комбінаторні ігри та конструктори: різновиди кубиків, пірамі­док, мозаїк, простих «Пазл», «Лего», викладання картин із різнорідних матеріалів та предметів, аплікації тощо

6* 43


Генезис людини і гри

Протилежним напрямом використання можливостей гри є зняття зайвої напруги, релаксація, врівноваження нервової системи задля нових трудових звершень.

Отже, гра як вид діяльності вирізняється від попередніх і наступних видів своїми унікальними можливостями природного, змістовного та емоційно забарвленого включення об'єктів і предметів у неосяжне поле життєдіяльності.

Всі перелічені види діяльності під час генезису згортаються, взаємо-проникають й утворюють ядро як для продуктивно-творчої діяльності свого типу, так і закладають механізми наступних типів діяльності. Наступність виступає головною передумовою успішності опанування провідними видами діяльностей.

Загальна траєкторія розвитку змісту дитячих ігор має такий вигляд: від ігор, в яких основним змістом є сенсорно-емоційна та предметна діяльність, до ігор, в яких відбиваються взаємини між людьми, до ігор, в яких змістом виступає засвоєння правил суспільної поведінки і по­зитивних взаємин та підпорядкування їм, до ігор на самовдосконалення в найширшому діапазоні.

Діти, котрі не грали в дитинстві та в підлітковому віці, мають значно менші шанси розуміти математику, фізику, мистецтво тощо й реалізуватися в таких видах людської життєдіяльності, які вимагають продуктивних абстрактного мислення, уяви, уміння мислити образами, символами. Гра допоможе визначитись у позитивах і негативах напра­цьованих взаємин, пізнати глибину власної емоційності, впливовості, підкорення. Гра дозволить набути комплекси різнобічних умінь та на­вичок і перевірити рівень практичної компетенції. З досвіду ігрових взаємин та рішень черпаються зразки для розв'язання нових посталих завдань, а значить, гра стимулює творчі здатності.

Для забезпечення ефективного розвитку особистості недостатньо лише вільних ігор дітей. У зону «наступного розвитку» їх може спряму­вати лише відповідальна, істинно зацікавлена в позитивному результаті, гуманістично спрямована доросла людина. Одним із таких може бути справжній ігромайстер.

Дослідження особливостей психологічного й соціального розвит­ку людини та відповідних конкретному віку діяльнісно-практичних прагнень її дає змогу виокремити комплекси ігор, впровадження яких оптимізує зростання й примноження всіх потенцій людини. Адже





Переглядів: 183

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.