Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ГРИ

Під час організації ігри ігромайстер має дотримуватися низки таких принципів:

1. Зазвичай мову ведуть про принцип відсутностіпримушень будь-якого виду під час включення дітей у гру про те, що ігрова взаємодія за своєю природою унеможливлює будь-яке насильство, утиск. Вільний і абсолютно добровільний вхід дітей у гру гарантує збереження їх ігрового настрою, усталює мотивацію, передбачає багатоваріантність форм розгортання сюжетних ліній.

Не ставлячи під сумнів значущість цього принципу, наголошуємо, що при цьому мають на увазі саме вільну, не керовану дорослим ігро­ву діяльність дошкільників, а не якусь іншу ігрову діяльність. Тобто таку, яка не має чітко встановленої мети, вдовольняючи гравців самим процесом.

Керована ж мудрим дорослим (чи тим, хто завдяки йому опанував обов'язками ведучого), встановленими метою і завданнями гра стає педагогічною. Не існує гри, яка б щось не розвивала, чомусь-то не на­вчала чи не виховувала б щось. Виходячи зі своєї мети, ігри можуть бути навчальними, розвивальними і виховними. Починаючи з молодшого шкільного віку, значно виростає потреба в організованій ролі дорос­лого, який запропонує ігри вищого порядку (інтелектуальні, проективні, технологічні, соціально-орієнтовного та духовкого спрямування). І тут вільною самостійною діяльністю вже не обійтись.

Залежно від генеральної мети гри, диск потенціалів гри (біле коло в центрі діаграми) переміщується по лінії радіусу до центру того чи іншого кола-сектора.

Якщо ігромайстер ставить за мету розвинути будь-який параметр особистості чи колективу, то диск потенціалів гри пересувається в бік центру сектора «А»(сектор розвивальних ігор).Якщо ігромайстер ставить за мету навчити учасників нових знань, умінь чи навичок — диск потенціалів гри пересувається в бік центру сектора «Б» (сектор навчальних ігор).Якщо ж ігромайстер ставить за мету позитивно вплинути на емоційно-почуттєвий світ учасників ігрового спілкування, розвинути почуття чи формулювати певне переконання, відкрити нове


Майстерність володіння аудиторією

у собі, — диск потенціалів гри пересувається в бік центру сектора «В» (сектор виховних ігор).

На діаграмі 1 зображено варіант, коли гра представляє собою суму перелічених рівнозначних величин потенціалів (див. діаграму). Утво­рене в такий спосіб внутрішнє коло «Г» (обмежене пунктирними рис­ками) є полем потенціалів ідеальної гри, тобто такої гри, в якій логічно позв'язано навчальні, розвивальні й виховні цілі.

Ми ведемо мову про такого ігромайстра, який насамперед, є ство­рювачем перспективного середовища для розгортання позитивного ігрового спілкування, ігрової дії. Причому не з позиції вчителя, на­ставника, а «ще одного гравця». Він той, хто поруч, той, хто робить інших здібними (фасілітатор), залишаючись при цьому завуальованою керівною фігурою. Він стимулює до проявів активності, діючи ім­пульсивно точно та гуманістично спрямовано. Тому перший принцип ми декларуємо у такому вигляді: імпульсне стимулювання ігрового простору з метою ввести в резонанс усі види потенцій особистостей(інтелектуальні, фізичні, емоційні, діяльнісні).

Діаграма


Принципи організації гри

2. Принцип розвитку ігрової динаміки.Він реалізується через
систему правил гри чи правил побудови ігрової програми. Правила
можуть стимулювати розвиток ігрового сюжету, змісту (прогресивний
режим), можуть стримувати, створюючи монотонність (регресивний
режим). Сутність перших—збуджувальна, других — зняття надмірного
збудження. У будь-якому разі, у будь-якому моменті гри, на будь-якій
фазі її розгортання в ній необхідна наявність «внутрішньої пружини»,
якою виступає ігрова інтрига («а далі що?»). Уміння розміщати цикли
«знаків питання» (запитально-пошукових зон) протягом розгортання
гри прямо пропорційне умінню розвивати ігрову динаміку.

3. Принцип підтримки ігрової атмосфери.Говорячи про цей принцип, мають на увазі здатність ігромайстра розігріти й підтримувати реальні почуття дітей. Що ширше задіяна емоційно-почуттєва палітра учасників ігрового дійства, то багатшою стає особистість. Генеральним вектором є спрямованість ігромайстра на гуманістичні цінності у спілкуванні. Спо­собами стимулювання ігрової атмосфери виступають: дух суперництва, умови ігрового спілкування, відчуття безпеки й уникання моментів, що можуть провокувати на конфлікти, збагачення репертуару дитячих ігор, максимальне залучення попереднього ігрового досвіду дітей.

4. Принцип взаємозв'язку ігрової та неігрової діяльності.Для справжнього ігромайстра дуже важливим питанням є вибір такого ракурсу розгортання гри і взагалі ігрового процесу, за якого відбудеть­ся найефективніше перенесення сенсу ігрових дій, що відбуваються в умовлених ситуаціях у реальний життєвий досвід дітей. Співвідношення ігрового та неігрового спроектовано на поступову заміну гри позитивною працею, деструктивного чи пасивного спілкування — на оптимістичне і духовне. Цей принцип пов'язаний з мірою гри у правді життя.

5. Принцип ущільнення ігрової культури як змістовної частини загальнолюдської культури(кристалізація ігрового досвіду). Кристал вирощують методом насичення розчину. Таким чином можна ущільнюва­ти і кристалізувати елементи ігрового досвіду людей. Логіка переходу від простих ігор до складних ігроформ пов'язана з поступовим поглибленням різнобічного змісту ігрових завдань, правил, дій, взаємин, здобутих в іграх умінь та навичок. Ущільнення ігрової культури веде від ігрового стану до ігрових ситуацій, від простої імітації до ігрової ініціативи, від локальних ігор до ігор-комплексів, від ігор, притаманних конкретному віку і діяльнісному періоду, до ігор, що не мають вікових обмежень.

На цьому ми зупиняємось. До зустрічі на сторінках наступної книжки «Майстерність проведення гри».





Переглядів: 144

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.