Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВИМОГИ ДО РЕКВІЗИТУ

Реквізит (лат. réquisition — необхідне, потрібне). За правилами теа­тру реквізитом вважаються всі залучені предмети сценічного облашту­вання, за винятком костюмів та декорацій. Його головним завданням є наповнювати смислом середовище, дійових героїв, образи, підсилювати правдивість зображуваних подій. Тобто створювати відповідний анту­раж. Через це реквізит можна називати «діючими речами».

Аналогічні завдання має реквізит, включений в ігровий простір. Плюс ще одне специфічне: його використовують функціонально за конкретним сюжетом чи алгоритмом. Реквізитом «заробляють» пере­могу, бо він є інструментом гри.

Реквізит у руках організатора і гравців може бути активним матеріа­лом. Ним користуються або маніпулюють. У першому випадку реквізит покликаний сприяти розкриттю і доповненню смислового змісту (на­приклад: ігромайстер в ролі Мері Поппінс виграє парасолькою; Шапо­кляк — сумочкою зі щуром; спортсмен — м'ячами і сітками; тіточка «Грайлиця» — кубиками, стрічками, кульками тощо). У другому — зосереджувати чи перемикати увагу, впливати, навіювати, зацікавити. Аналізуючи дії гравця, кажуть про його вправність, умілість адаптувати предмет, «привчити його» до себе.

Справжній ігромайстер обов 'язково має навчитися володіти за­лученим до гри реквізитомі Викликайте захоплення у потенціальних гравців легкістю обходження з предметами реквізиту. Ідеал: жонглери в цирку.

Через те, що предмети реквізиту можуть мати надзвичайно великий емоційний вплив на учасників ігрового процесу, іноді кажуть про те, що вони стають повноцінними персонажами ігрового спектаклю.

До ігрового реквізиту висувають кілька вимог. Зокрема, серед них:

доцільність (радимо не захаращувати ігри масою реквізиту, щоб не набити «оскомину», добирайте лише найпотрібніший, найефектні-ший);

відповідність віковим та психологічним властивостям учасників гри (при різновіковій аудиторії — переважній частині її);


 

екологічна чистота і безпечність (реквізит не має зашкодити здо­ров'ю чи бути травмонебезпечним);

естетичність, привабливість, яскравість (вплив на систему сприймання (зір, слух, дотик, нюх) з метою привертання до красивого, витонченого);

достатня величина та об'ємність (забезпечення можливості бути доступним для споглядання усім присутнім);

поліфункціональність (не рентабельно виготовляти реквізит лише для однієї гри, шукайте варіації способів і шляхів його використання);

зручність, транспортабельність, дієвість.
Ігровий реквізит може виконувати кілька функцій:

функціональну (для чого він, як його залучають до гри, як це робити краще, зручніше, як іще його можна використовувати, як ним можна користуватись у переносному значенні);

символічно-змістову (що це, що це означає, на що схоже, кому він може належати, що я з ним «набуду»);

мотивувальну (збуджує внутрішній інтерес до гри, стає свідомою потребою і бажанням дозволяє);

стимулювальну (як реквізит, завдяки своїм якісним параметрам, як подразник, впливає на систему сприймання, пізнавальну і соціальну активність, залучення предметів до гри з відповідними цілями).

Світ ігрового реквізиту є безмежним. Реквізитом може служити практично будь-яка річ у світі, яку створила людина. Ми лише спро­буємо вказати деякі напрями, в яких можна пошукати те, що може послуживати реквізитом. Провівши «мозковий штурм», ви знайдете інші цікаві рішення.

Предмети спортивного світу. М'ячики і м'ячі (тенісні (великий і малий), футбольні, волейбольні, баскетбольні, гандбольні), види ракеток, скакалки, обручі, хулахупи, біти, булави, літальні диски, дис­ки напільні, еспандери кистеві, шахмати, шашки, кубки, медалі, сітки волейбольні, футбольні, тенісні, свистки, скейти, велосипеди, самокати, роликові ковзани, сани, ключки, шайби, лижі, ходулі, повітряні змії, бумеранги, шлеми, предмети захисту, гімнастичні палці, масажери, канати, гойдалки тощо.

Предмети побуту. Сірники і сірникові коробки, паперові та по­ліетиленові пакети, сумки, стільці, столики, столові прибори, різний одноразовий посуд, ковпачки від шампуні, лаків, кошики з лози, мішечки, покривала, рамки для фотографій, фотоальбоми, різновиди коробочок і баночок, миски, підставки під гаряче, дерев'яні ложки, до-


 



7* 51


Генезис людини і гри


Вимоги до реквізиту


 


шки кухонні, таці, возики, прищепки, губки кухонні, мочалки, віники, мітли, швабри, серветки, поліетиленові різнокольорові тазики, відра, кашпо для квітів тощо.

Канцелярське приладдя. Блокноти, паперові конверти, аркуші паперу різних кольорів, рулони ватману, пластилін, кольорові крейдові палички і фарби, фломастери та їх відпрацьовані футляри, маркери, пензлики, ручки, олівці, резинки, скріпки, гуаш, скотч, відпрацьовані бухти від скотчу, степлери, кнопки, зошити, папки для зошитів і паперу, візитки, планшети, файли, календарі настільні й настінні, рекламні проспекти, трикутники, тубуси тощо.

Предмети одягу. Хустинки носові, хусточки, шарфики, ґудзики, нитки, стрічки, прядиво, мотки і бухти пряжі, бейсболки, кашкети, ге­три, резинки для волосся декоративні й гумові, заколки, рушники, речі з бабусиної скрині (секонд-хенд), берети, різновиди ременів, прикраси, гумове взуття, шапочки для купання, шапочки для фарбування волосся, светри, дощові плащі, футболки, краватки, галстуки тощо.

Предмети, що супроводжують життя. Шнури, канати, книги, футляри для окулярів та самі окуляри, ключі, свічки, дзвіночки, картини, ліхтарики, люстерка, коробочки від кіндер-сюрпризу, пляшки з-під води, пакети рекламні, шкатулки, відпрацьовані залізничні квитки, настільні лампи, коробки з-під дисків для ПК, портмоне, гаманці, акваріуми, миль­ниці, різновиди соломинок, прикраси для напоїв бару, парасольки, сумки, рюкзаки, валізи, мішечки шовкові, пульверизатори тощо.

Предмети (природнийматеріал). Мушлі, пісок, камінчики, жолуді, горі­хи, каштани, горобина, квіточки, пір'їни, шишки, палички, гілочки, вода.

Предмети світу дозвілля. Платівки, касети, диски, дискети, кла­віатури, коробки від дисків, мікрофон, газети, журнали, карнавальні маски, іграшки, гральні кубики, фішки, різновиди карт, настільні ігри, надувні й мильні кульки, різновиди музичних інструментів, прапорці, календарики, кільцеброс, фантики, кеглі, іграшки лялькового, тіньового, пальчикового, настільного театру, кубики, мозаїки, гойдалки, гумові іграшки, доміно, серпантин, гумові матраци та круги, дитячі обручки, флюгери, бумеранги тощо.

Шкільне приладдя. Ранці, портфелі, пенали, трикутники, тран­спортири, великі циркулі, дошки, енциклопедії, альбоми й атласи, магнітні дошки, гумові штампи, деталі конструкторів, головоломки, закладки.

Професійне приладдя. Джути медичні, носилки, викрутка, молоток, іграшкові інструменти, граблі, носилки садові, терки, ножиці, лійки,


соковижималка, кельма, сокіл (дошка штукатурна), шпателі, шпалери, кисті малярні, пінцети тощо.

Предмети їстівні. Цукерки, печиво, деякі кондитерські вироби (бу­блики і бублички, чіпси), маленькі шоколадки, жуйки, овочі та фрукти (банани, яблука, апельсини тощо), разові соки малих об'ємів, сухе спагетті тощо. Зауважуємо, предмети їжі треба використовувати у грі вкрай обмежено і обережно.Вживання їжі у грі майже заборонено етикою гри (особливо моменти споживання їжі на швидкість).

Чим ще можна грати? Виникає запитання: невже як реквізит для гри можуть виступати тільки елементи і предмети першої та «другої» (створеної людиною) природи? Хіба тільки речами вичерпуються адаптивні можливості людини? Звичайно, ні. Реквізит може бути не тільки предметом, а й метафорою, предметом-знаком, з яким грають лише уявно. Ним «грають», через нього закидають, збуджуючи потаємні уявлення, асоціації, передбачення.

У справжнього ігромайстра ігровим реквізитом може бути взагалі все, що завгодно. Так, грати можна: духовними, інтелектуальними, фізичними та естетичними силами, особистісними якостями, соці­альними стосунками, поняттями, принципами, фактами, думками, пи­таннями, правилами, звуками, словами, інтонаціями, рухами, жестами, мімікою, частинами тіла (руки, ноги, лікті, носи, вуха, лоби, плечі та інші), діями, операціями, уміннями і навичками, функціями, ситуаціями, предметами, деталями, формами, реальними та уявними моделями, символами, образами, емоціями, почуттями, станами тощо.

Все це можна збільшувати, примножувати, вдосконалювати за допомогою гри. Це може стати предметом уваги, впливу, стимуляції, розвитку об'єктів ігрового процесу (поелементно чи комплексно). На­ведений перелік предметів реквізиту та того, що може виступати в його ролі, наочно демонструє безмежні орієнтовні, адаптивні й розвивальні можливості гри.



Виграш у грі





Переглядів: 446

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.