Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АКТУАЛЬНІ ЗДІБНОСТІ ІГРОМАЙСТРА

Третій крок на шляху до навчання майстерності організації гри потрібно виявити й розвинути актуальні здібності, які вдовольняють запитам організатора гри. Багато в чому комплекс творчих здібностей актора і педагога практично збігається з комплексом творчих здібностей ігромайстра.

Серед таких виокремлюються:

перцептивні(від лат. perceptio сприймання, пізнавання) — про­никливість, здатність сприймати і розуміти інших, інтуїтивне бачення представників аудиторії, педагогічна спостережливість і пильність;

організаторські— здатності моделювати події, ситуації, ство­рювати умови для ефективного розгортання гри і формування ігрової культури, керувати групами людей, спрямованими на досягнення єдиної мети;

конструктивні(в мистецтві педагогіки такі іноді називають режисерськими) — здатність проектувати програми, аналізувати ситу­ації, результати діяльності, оперувати фактами, знаннями, уміннями, досвідом;

експресивні— здатність ефективно виражати свої думки, знання, погляди, почуття, переживання за допомогою мовлення, міміки, пан­томіміки. Забезпечуються значною мірою ораторськими здібностями. Висока культура мовлення, її чіткість, гарна дикція, гумор та іронія, здібність до експромтів виступають потужними засобами впливу слова на особистість. Емоційного забарвлення мовленню надають доречна жестикуляція та виразна міміка;

сугестивніздатності виражаються в емоційно-вольовому впливі на аудиторію, в умінні навіювати, в наявності динамічних (від лат. сила) харизматичних характеристиках особистості, які забезпечують розвиток лідерських якостей;

комунікативні— здатність ігромайстра відчувати потребу у спіл­куванні, у встановленні гуманістичних доцільних стосунках з аудиторі­єю, увідчуванні задоволення від цього акту, від того, що вам здається


Актуальні здібності ігромайстра

викликати у співрозмовників позитивні емоції, піднесення духу, розвій творчих сил та готовність легко вступати в контакт;

спеціальні— особистісні схильності до певних видів діяльності: видів спорту, мистецтва, техніці, видів дозвіллєвої практики, які до­зволяють ігромайстру інтенсивно розвиватися самому, привертають допоміжну увагу до нього і розширюють діапазон впливу на аудиторію, підвишують його авторитет.

Творчі—здатність нестандартно вирішувати завдання, спроможність генерувати ідеї, вільно імпровізувати, демонструвати креативні здібності, проживати ситуації відповідно до змісту сценарію, завдання, задуму.

З метою з'ясування психофізіологічних якостей особистості, зна­чущих для успішного засвоєння та впровадження ігрових технологій ми пропонуємо користуватись спеціальними діагностичними методиками чи комплектами професійних тестів. Зокрема, профорієнтаційними тестовими методиками (особлива увага таким, що стосуються пізнання якісних характеристик особистості в системі «людина — людина»), комунікативно-організаційних, креативно-пошукових тощо.

Доповнити гаму інформації можуть відповіді на серію запитань до самоаналізу:

— Яке враження у вас про самого себе? Можливі напрями дослі­дження: ви викликаєте до себе симпатію чи антипатію; ви агресивний чи апатичний, покірний; високомірний чи лояльний, уважний до інших; замкнений чи відкритий; відкриваєтесь людям назустріч безстрашно чи схильні ховатися; ви похмурий чи привітний, дружелюбний; ви чепурний чи неохайний.

— Як ви оцінюєте силу впливу своєї особистості? У чому вона ви­ражається? Складіть письмово перелік.

— Наскільки сильно виражена ваша здібність сугестивно впливати (навіювати) на слухачів? Наскільки сугестивні ваші вербальні (інтона­ція, слова, правильно підібрані фрази мудреців) та невербальні (міміка, жести, підготовлене вами спеціально оточення, дії інших) засоби?

— Чи володієте ви достатньою сміливістю аби діяти перед ауди­торією і впливати на неї? Розгляньте власну поведінку у професії, у приватному житті, серед друзів, колег по роботі.

— Чи володієте ви досконало власним голосом та вербальною тех­нологією? Чи вміє ваш голос бути «оазисом» у пустелі (освіжаючим, тонізуючим); стрімким бурхливим потоком (ведучим, захоплюючим, оптимізуючим); покладистим і впевненим; ласкавим, м'яким і таким, що викликає довіру та надихає внутрішню силу?


Майстерність володіння аудиторією


Обов'язковим є й наступне завдання. Спробуйте виявити «код» успіху «публічних» людей, таких, що є завжди «на очах»: перед теле­камерами, у школі, на сцені, на майдані, у храмі тощо. Це є чудова гра, в якій ви гарантовано матимете виграш. Споглядайте, як поводяться відомі особистості, слухайте, як звучать їхні голоси: президенти, ди­ректори, телекоментатори, журналісти, священики, майстри мистецтв, шановані батьки, педагоги, лектори, науковці, ігромайстри. Аналізуйте сильні і слабкі місця їхньої поведінки у суспільних місцях і нехай ніщо не залишиться поза вашою увагою. Зумійте зробити корисними ці над­бання, залучивши їх до власної діяльності.

Наявність комплексу здібностей до ведення ігрової діяльності є важ­ливою, але не вирішальною передумовою оволодіння ігромайстерністю. Людина може бути здібною, але невмілою, не мати потрібного досвіду. Здібності проявляються і розвиваються тільки в ході діяльності, в тому числі і в ігровій.

Наступний (четвертий) крок на шляху від становлення ігромайстра до вершин його професійної майстерності — це створення орієнтовної основи діяльності за самостійним засвоєнням і впровадженням ігрових прийомів, методик, технологій з метою опанувати грою як технологією досягнення педагогічної (навчальної, розвивальної, виховної) мети.

Програма самостійного курсу «Школа ігромайстерності» включає сім якісних етапів, поступово подолавши які опановують азами ігрової майстерності. Буде краще, якщо ви знайдете кілька однодумців, створи­те групу і будете допомагати одне одному, почергово виконуючи функції аудиторії, ведучого, оцінника якості дій, проектувальника ігрової моделі, подій. Значно покращить ваше становище можливість паралельного контакту з професіоналом-ігромайстром, який і надасть вам суттєвої допомоги і, у свою чергу, може підвищити власну кваліфікацію.

Час на опанування наведеними етапами не обмежений, витрачається за власним бажанням. Оберіть найсприятливіший для себе темпоритм, врахуйте індивідуальні властивості, потенції. За потреби затримайтесь на етапі стільки, скільки потрібно для справжнього просування по шкалі майстерності.

Отже, розпочинаймо! Раз, два, три, початок гри!





Переглядів: 251

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.