Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття визнання та його правові наслідки.

ЗАПОРІЖЖЯ

МІЖНАРОДНО-ПРАВОВЕ ВИЗНАННЯ. МІЖНАРОДНЕ ПРАВОНАСТУПНИЦТВО ДЕРЖАВ

КАФЕДРА МІЖНАРОДНОГО ПРАВА

ЗАПОРІЗЬКИЙ ІНСТИТУТ ДЕРЖАВНОГО ТА МУНІЦИПАЛЬНОГО

ГУМАНІТАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

УПРАВЛІННЯ”

 

 

 

Лекція з курсу “Міжнародне право”

 

 

Укладач:

Доцент кафедри міжнародного права, к.ю.н. Горб Наталія Олександрівна

 

 


План лекції:

1.Поняття визнання та його правові наслідки.

2. Визнання держав у міжнародному публічному праві.

3. Визнання урядів у міжнародному публічному праві.

4. Визнання національно-визвольних рухів у міжнародному публічному праві.

5. Поняття міжнародного правонаступництва.

6. Правонаступництво держав щодо міжнародних договорів.

7. Правонаступництво у відношенні державної власності.

8. Правонаступництво у відношенні державних архівів та боргів.

9. Правонаступництво у відношенні громадянства фізичних осіб.

 

Міжнародне право визнає право та дієздатність суб’єкта у міжнародних відносинах. Як відзначав Ф.Ф. Мартенс, міжнародне право “не може визнати існування даного суспільства, якщо воно не визнане державним законом, або прийняти його як самостійний політичний організм, якщо воно не є таким відповідно до начал державного права”. Ф.Ф. Мартенс зазначав, що у міжнародних відносинах кожному законному суспільству належить право на визнання з боку усіх цивілізованих держав законності свого існування.

Л. Оппенгейм (Англія) писав, що “держава стає міжнародною особою та суб’єктом міжнародного права лише шляхом визнання”.

Міжнародно-правове визнання — це акт держави, яким констатуєтся виникнення нового суб’єкта міжнародного права, і з яким цей суб’єкт вважає за необхідне встановити дипломатичні та інші засновані на міжнародному праві відносини.

Історії міжнародних відносин відомі випадки дуже швидкого визнання нових держав та урядів, а також упертих відмов у ньому. Наприклад, США были визнані у XVIII ст. Францією у той період, коли вони еще не зовсім звільнилися від залежності від Англії. Республика Панама була визнана США у 1903 р. практично через два тиждні після її утворення. Радянський уряд був визнаний США лише у 1933 р., тобто через 16 років після устворення.

Визнання зазвичай виражається в тому, що держава або група держав звертаються до уряду держави, що виникла, та заявляють про обсяги та характер своїх відносин з цією державою. Така заява, як правило, супроводжується висловленням бажання встановити з державою, що її визнають, дипломатичні відносини та обмінятися представництвами. Наприклад, у телеграмі Голови Ради Мі­ністрів СРСР премьєр-міністру Кенії від 11 грудня 1963 р. зазначалося, що Радянський уряд “урочисто заявляє про своє визнання Кенії як незалежної та суверенної держави та висловлює готовність встановити з нею дипломатичні відносини та обмінятися дипломатичними представництвами на рівні посольств”.

У принципі, заява про встановлення дипломатичних відносин є класичною формою визнання держави, навіть якщо у пропозиції про встановлення таких відносин не міститься заяви про офіційне визнання.

Визнання не створює нового суб’єкта міжнародного права. Воно може бути повним, кінцевим і офіційним. Таке визнання має назву de jure.

Визнання de facto (фактичне) має місце у випадках, коли у держави, що визнає, не має впевненості у міцності суб’єкта міжнародного права, що його визнають, а також коли він (суб’єкт) вважає себе тимчасовим утворенням. Цей вид визнання може бути реалізований, наприклад, шляхом участі визнаваємих суб’єктів у міжнародних конференціях, організаціях, багатосторонніх міжнародних договорах. Визнання de facto, як правило, не тягне за собою встановлення дипломатичних відносин.

Враховуючи, що визнання de facto є тимчасовим, воно може бути взятим назад у випадку, якщо відсутні умови не будуть реалізовані.

Визнання de jure (офіційне) виражаєтьсяв офіційних актах, наприклад, резолюціях міжурядових організацій, підсумкових документах міжнародних конференцій, в заявах уряду, в сумісних коммюніке держав тощо. Такий вид визнання реалізується, як правило, шляхом встановлення дипломатичних відносин, укладання договорів з політичних, економічних, культурних та інших питань.

Визнання ad hoc– це тимчасове або разове визнання, визнання для даного випадку, даної мети.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні правовідносини
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові відносини
  10. Адміністративно-правові відносини
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Адміністративно-правові норми




Переглядів: 741

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАПОРІЖЖЯ | Правонаступництво у відношенні громадянства фізичних осіб.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.