МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Типи представлень ІМТема 1-2. Поняття про бази даних, їх структура та призначення. Загальна характеристика СУБД Питання 1. Нехай на множині визначена функція із значеннями у множині . Коли на множині як на області визначення можна визначити зворотну до функцію? 2. Навести приклади пар прямої і зворотної функцій. 3. Властивості прямої і зворотної функцій. 4. Як взаєморозташовані графіки прямої і зворотної функцій? Пояснити. 5. Як повязані між собою області визначення і області значень прямої і зворотної функцій? 6. Теорема про існування зворотної функції. Довести. 7. Чи буде існувати зворотна для функції ? Відповідь пояснити. 8. Чи буде існувати зворотна для функції , ? Відповідь пояснити. 9. Яка функція називається нескінченно малою при ? Навести приклади. 10. Чому відношення двох нескінченно малих функцій при є невизначеністю? 11. Які нескінченно малі функції називаються нескінченно малими одного порядку (чи порівнянними)? Навести приклади. Сьогодні у діловій сфері важливою є проблема обробки великих обсягів інформації, оскільки часто доводиться працювати з даними з різних джерел, кожне з яких пов’язане з певним видом діяльності. Практично будь-яка задача пов’язана з обробкою інформації та даними. Одним із розповсюджених засобів збереження та управління даними великих об’ємів є бази даних. Електронною базою даних (БД) називають файл спеціального формату (або послідовність даних заданої структури), який збережено на магнітному диску комп’ютера. База даних (БД) – велика кількість однорідних даних з конкретної предметної галузі, які зберігаються на комп’ютерних носіях. У реальному розумінні база даних – це набір записів і файлів, які організовані спеціальним чином. При автоматизації діяльності людини відбувається перенесення реального світу в електронний. Для цього виділяють певну частина цього світу (предметну область) і аналізують на предмет можливості автоматизації. У результаті виділяють об’єкти автоматизації і визначають реквізити, за якими дані об’єкти оцінюють. Інформаційна модель(ІМ) - засіб формування уявлення про дані їх склад і використання в конкретних умовах. l концептуальне – охоплює всю задачу з точки зору адміністратора інформаційної системи (ІС) – людини, відповідальної в цілому за роботу БД. l зовнішнє – уявлення про задачу з т. з. споживача, (особи, яка розв’язує вузьку задачу роботи системи на конкретному робочому місці); – кожна ІС буде мати кілька зовнішніх представлень ІМ. l внутрішнє – уявлення розробника (програміста)про інформаційну задачу з врахуванням особливостей і можливостей конкретної СУБД і ПК, на яких буде реалізована задача. Предметна область– частина реального світу, яку вивчають для організації управління і автоматизації. Об’єкт – елемент предметної області, інформацію про який зберігають. Реквізит (атрибут) – пойменована характеристика об’єкту. Він показує, яка інформація про об’єкт має бути зібрана. Бази даних виконують дві основні функції – групують дані по інформаційні об’єкти та їх зв’язки і надають ці дані користувачам. Дані – формалізоване представлення інформації, доступне для обробки, інтерпретації і обміну між людьми або в автоматичному режимі. База даних – поіменована сукупність структурованих даних, які відносяться до певної предметної області. Модель даних– сукупність структур даних і операцій їх обробки. За допомогою моделі даних можуть бути представлені об’єкти предметної області та взаємозв’язку між ними. Моделі даних, які підтримують СУБД, а, отже, і самі СУБД поділяють на: o ієрархічні; o мережні; o реляційні. Останнім часом у більшості БД використовують реляційні моделі. Реляційна база даних (РБД)– множина взаємопов’язаних таблиць, кожна з яких містить інформацію про об’єкти певного типу. Етапи розробки баз даних: 1) створення структури БД; 2) введення даних; 3) редагування структури i даних; 4) відшукання інформації в БД; 5) оформлення звітів. Для роботи з БД використовують системи управління базами даних (СУБД). Основні функції СУБД: · Визначення даних (Data definition) – мождивість визначити, яка саме інформація буде зберігатись у даній БД, задати структуру даних і їх тип, вказати, як ці дані зв’язані між собою. · Обробка даних (Data manipulation) – мождивість обробляти дані різними способами, вибирати різні поля, фільтрувати і сортувати дані; Можливість об’єднувати дані з іншою зв’язаною з ними інформацією та обчислювати результуючі значення. · Управління даними (Data control) – можливість вказати, кому дозволено ознайомлюватись із даними, коректувати і добавляти нову інформацію, визначити колективне користування. В Access база даних – це файл, який містить дані у вигляді однієї чи кількох таблиць. Основні об’єкти БД: таблиці, форми, запити, звіти, макроси, модулі, сторінки доступу до даних. · ТАБЛИЦЯ – об’єкт, призначений для зберігання даних, – поіменоване реляційне відношення, яке зберігає дані про певну сутність предметної області. Таблиця – основа будь-якої бази даних. · ЗАПИТИ – потужний засіб для вибору саме тих даних, які необхідні для рішення задачі, – об’єкт, за допомогою якого можна отримати необхідні дані з однієї чи кількох таблиць. За допомогою запитів можна зробити вибірку, вилучення чи доповнення даних, а також створити нові таблиці на базі вже існуючих. · ФОРМИ – надають можливість створювати зручний користувацький інтерфейс для роботи з даними – їх тобто використовують в основному для введення даних, відображення їх на екрані та управління роботою додатків. · ЗВІТИ – застосовують для аналізу та друку даних – вони містять результати обробки однієї чи кількох таблиць і можуть бути видані на друк чи підключені до документів інших додатків. · МАКРОСИ – простий спосіб автоматизації роботи додатку – структурований опис однієї чи кількох дій, які необхідно виконати за певних умов. · МОДУЛІ – використовують для створення і збереження програмних процедур, написаних на MS ACCESS BASIC при розробці складних додатків. · СТОРІНКИ – призначені для забезпечення доступу до даних, що зберігаються в БД (віддалений доступ – наприклад, через Internet). Структура таблиці. Більшість баз даних мають табличну структуру. В БД стовпці називають полями, а рядки – записами. Поля формують структуру бази даних, а записи складають інформацію, яка в ній міститься. Запис містить інформацію про один елемент бази даних (наприклад, одну людину, книжку, продукцію, рейс тощо. Він складається з полів, які формують структуру запису. Структура запису фактично визначає структуру таблиці i вciєї БД, якщо в ній є лише одна таблиця. Поле – це мінімальна (але найважливіша) порція інформації в записі, над якою визначені операції введення, виведення, перетворення тощо. Воно має ім’я, значення, характеризується типом i низкою додаткових властивостей. Кожна таблиця ідентифікується унікальним ім’ям, довжина якого може досягати 64 символи, крім того, всередині імені забороняється використовувати символи “!”, “.”, “[” , “]” чи “ ’”. Такі ж обмеження накладають на довжину полів. Обсяг бази даних в Access обмежений одним гігабайтом, тобто сумарний обсяг усіх таблиць та інструментальних засобів для роботи з ними не повинен перевищувати цього значення. Структура вікна Microsoft Access
Створити новий файл у Access можна кількома способами: o за допомогою команди головного меню програми File Þ New (Файл Þ Создать); o за допомогою команди New file (Создать файл) в області завдань; o за допомогою піктограми New (Создать) на панелі інструментів. Після виконання однієї з цих команд область завдань набуде вигляду
Створити базу даних можна кількома способами: o створити порожню базу даних і заповнити її даними та об’єктами; o використати Майстер для формування готової структури, а потім пристосувати її до своїх цілей; o використати готовий шаблон. Після виконання команди елемент Blank Database (Новая база данных) відкриється вікно збереження бази даних, яку буде створено. Зауваження. Збереження файлу бази даних виконується на етапі її створення. У вікні файлу нової бази даних потрібно вибрати папку чи диск, де буде зберігатись БД та вказати назву файлу (з розширенням mdb). За замовчуванням Access присвоює новим файлам у Access імена db1, db2,db3і т.д.
Після натискання на кнопку Create (Создать) відкривається вікно нової бази даних.
|
||||||||
|