Цінності:– рівний доступ до навчання в загальноосвітніх закладах та здобуття якісної освіти кожною дитиною; – визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством належних для цього умов; – забезпечення права дітей розвиватися в родинному оточенні та мати доступ до всіх ресурсів місцевої громади; – залучення батьків до навчально-виховного процесу дітей як рівноправних партнерів і перших вчителів своїх дітей; – навчальні програми, в основі яких лежить особистісно орієнтований, індивідуальний підхід і які сприяють розвиткові навичок навчатися упродовж усього життя та повноцінній участі у житті громади, суспільства; – визнання факту, що інклюзивна освіта потребує додаткових ресурсів, необхідних для забезпечення особливих освітніх потреб дитини; – використання результатів сучасних досліджень і практики під час реалізації інклюзивної моделі освіти; – командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків і спеціалістів; Переваги для дітей з особливими освітніми потребами: • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами. • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально. • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей. • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими однолітками й участі у громадському житті. Переваги для дітей без особливих потреб: • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. • Діти вчаться співробітництву. • Діти вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим. Переваги для родин: • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей. • Родини одержують підтримку з боку інших батьків. • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей. • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти. Переваги для вчителів та інших фахівців: • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів. • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності. • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.