Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Постать в історії.

Розповідь викладача.

Цікаво знати.

Розповідь викладача

Згідно з правовою традицією демократичного суспільства ключовим принципом формування державних органів влади є розподіл влади, який передбачав формування трьох її гі­лок — законодавчої, виконавчої і судової.

Єдиним законодавчим органом влади в Україні була ви­знана Верховна Рада УРСР, яка стала Верховною Радою України. її діючий склад у кількості 450 чоловік було обрано в 1990 р. Депутатську більшість становили члени розпущеної 1991 р. КПУ, що гальмувало державотворчі процеси.

Після обрання Л. Кравчука Президентом України Верхов­ну Раду республіки очолив І. Плющ.

З перших днів незалежності Верховна Рада розгорнула активну законотворчу роботу.

За час своєї практичної діяльності Верховна Рада України дванадцятого скликання ухвалила майже 400 законів та по­над 1100 різних постанов і рішень з життя суспільства і дер­жави. Але попри велику кількість прийнятих документів, осо­бливо з питань внутрішньої політики, конкретного механіз­му їхньої реалізації розроблено не було. З огляду на це, вели­ка частина рішень Верховної Ради України не виконувалась і мала популістський характер, бо не могла реалізуватись че­рез відсутність коштів.

Велика частина прийнятих парламентом законів не мала прямої дії, а вимагала додаткових роз'яснень, тлумачень, так званих підзаконних актів, опрацювання яких затриму­валося на невизначений термін.

Ефективній діяльності Верховної Ради заважало гостре політичне протистояння, відсутність злагодженості в роботі законодавчої і виконавчої влади.

З 2000 р. запроваджено нову систему відліку скликань. ВРУ XII скликання (1990-1994) стала вважатися І скликання. Та­кож було прийнято рішення про заміну радянської символіки на будівлі ВРУ на національну, що і було реалізовано.

ü Президент України і виконавча влада.

1 грудня 1991 р. на основі відповідного Закону український народ вперше загальним прямим голосуванням обрав свого Президента. Відповідно до чинної тоді Конституції Прези­дент України був главою держави, тобто вищою посадовою осо­бою, і главою виконавчої влади. В коло його функціональних обов'язків, зокрема, включались гарантування забезпечення прав і свобод громадян, проведення в життя Конституції і За­конів України через органи державної виконавчої влади, представництво України у міжнародних відносинах.

Першим Президентом України став Л. Кравчук.

Леонід Макарович Кравчукнародився у 1934 р. на Рівнен­щині. Навчався у Рівненському кооперативному технікумі, а згодом у Київському університеті, кандидат економічних наук. Працював викладачем політекономії,. Був на партійній роботі (завідувачем ідеологічного відділу ЦК КПУ, секрета­рем ЦК КПУ, другим секретарем КПУ). У 1990-1991 рр. — голова Верховної Ради України. Впродовж 1991-1994 рр. — перший президент незалежної України. У 1994—2006 рр. на­родний депутат України. Історичною заслугою Л.Кравчука є те, що у боротьбі за незалежність України йому вдалося уникнути кровопролиття і значних потрясінь на початково­му етапі державотворення. У той же час у період його пре­зидентства так і не було здійснено радикальних економічних перетворень, які б вивели країну з кризи і забезпечили ста­більний розвиток.

Запровадивши посаду Президента, ВРУ не врегулюва­ла питання взаємодії та розподілу повноважень між гілка­ми влади. Це ускладнювало процеси державотворення, а збої у взаємодії різних гілок влади створювали постійні конфлікти.

Виконавча влада в Україні була представлена Кабінетом Міністрів України, очолюваний прем'єр-міністром. Після відставки у квітні 1991 р. з посади голови Ради Міністрів В. Ма-сола, прем'єр-міністром України став В. Фокін. Він очолю­вав уряд протягом 17 місяців. Але Кабінет Міністрів під його керівництвом виявився неспроможним розробити ефективну модель реформ. Економіка України все більше втягувалась у кризу. Це збурювало невдоволення у суспільстві.

У середині 1992 р. в Україні відбувся грандіозний страйк шахтарів. Приводом стало чергове підвищення Кабінетом Мі­ністрів цін на сільськогосподарську продукцію, варені та інші ковбаси, молоко, масло.

Восени 1992 р. в обстановці загального невдоволення на­селення та парламенту уряд В. Фокіна був змушений піти у відставку.

27 жовтня 1992 р. Верховна Рада затвердила склад нового Кабінету Міністрів на чолі з народним депутатом Л. Кучмою, який до цього був директором Дніпропетровського об'єднання "Південмаш". Верховна Рада надала главі уряду право ви­давати декрети з неврегульованих законодавством еконо­мічних питань. Але при всіх намаганнях змінити ситуацію і цей уряд нічого вдіяти не зміг.

Дедалі помітнішим стає втручання у розв'язання конкрет­них економічних проблем Президента України Л. Кравчука. У цей період він прагне перебрати на себе всю повноту виконав­чої влади, зокрема безпосереднє керівництво діями Кабіне­ту Міністрів. Це викликало перший конфлікт між президентом і прем'єр-міністром. У вересні 1993 р. уряд Л. Кучми пішов у відставку. Усю повноту виконавчої влади за рішенням Вер­ховної Ради взяв на себе Президент України Л. Кравчук, а виконувачем обов'язків прем'єр-міністра було призначено народного депутата Ю. Звягільського.

ü Створення української армії.


Читайте також:

  1. Гетьман І.Мазепа та його роль в українській історії.
  2. Закон і закономірність в історії. Детермінізм в історії
  3. Польський період української історії. Виникнення козацтва. Дипломатичні акції Запорозької Січі.
  4. Постать Б.Хмельницького та його роль в визвольній війні
  5. Постать в історії.
  6. Постать Тараса Шевченка в українській літературі.
  7. Предмет та завдання економічної історії. Критерії періодизації та різні підходи
  8. Сенс історії. Єдність та багатогранність світової історії.
  9. Сутність вождізму в політиці. Культ особи як максимально завищена оцінка ролі політичного лідера в історії.
  10. Територіально-географічний фактор України під кутом зору соціальної історії. Поняття кордонів, Великого кордону, рухомості кордонів




Переглядів: 735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота з термінами і поняттями. | Воєнно-політичні аспекти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.