Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розповідь викладача.

Запитання і завдання.

Спираючись на документ, дайте характеристику осно­вним принципам воєнної доктрини України.

Щоб забезпечити перехід від Збройних сил СРСР до Збройних сил України було створено Національну гвардію України, яка проіснувала до 1999 р.

ü Розбудова судової системи і правоохоронних органів.

Важливе значення для розбудови демократичної держа­ви, втілення в життя верховенства права мало проведення судово-правової реформи, покликаної забезпечити створення сильної, незалежної судової влади.

У липні 1992 р. парламент обговорив напрями судово-правової реформи, визначив компетенцію Міністерства юс­тиції, прокуратури, адвокатури.

Судова влада виводилася за межі прерогатив президента України. Обрання Верховного Суду, суддів обласних і Київ­ського міського суду, призначення арбітрів Вищого арбітраж­ного суду, арбітражних суддів областей і міста Києва здій­снювала Верховна Рада України. Парламент України мав на­мір побудувати принципово нову систему судової влади.

Однак формування судової влади відбувалося досить по­вільно і не в повному обсязі. Впродовж 1992—1996 рр. пар­ламент не прийняв концепцію судово-правової реформи, не був сформований у ці ж роки і Конституційний Суд, хоча за­кон про його доцільність був прийнятий ще в червні 1992 р.

Виникла потреба в перегляді та підготовці нових кодек­сів України: Цивільного, Трудового, Адміністративного та ін­ших. Однак парламент через розбіжність у концептуальних підходах у цьому питанні, внаслідок своєї надмірної політизації виявився неспроможним їх прийняти.

Важливим заходом у захисті інтересів незалежної держа­ви стало створення 20 вересня 1991 р. правоохоронного орга­ну — Служби безпеки України (СБУ). Спочатку вона назива­лася Служба національної безпеки України.

У своїй роботі СБУ керується конституційними норма­ми та законом "Про оперативно-розшукову діяльність". СБУ підпорядкована Президентові України і підконтрольна Вер­ховній Раді. Служба безпеки позапартійна, дотримується лише вимог законів України.

На початку 90-х років було прийнято ряд законів, що поклали початок формуванню правоохоронних органів — про­куратури, міліції, служби безпеки, нотаріату, адвокатури, мит­ної служби, податкової служби тощо. Від самого початку їх ви­різняла орієнтованість на кращі демократичні принципи, за­хист прав і законних інтересів людини й громадянина. Але у реальному житті все виявилось навпаки.

ü Громадянство і кордони України.

Важливим елементом незалежної держави є формуван­ня інституту громадянства. 8 жовтня ВРУ прийняла Закон "Про громадянство України", що визначав громадянство як невід'ємне право людини, якого ніхто не може бути по­збавлений, як і права змінити громадянство. Громадянство було надано всім, хто проживав на території України, не був громадянином іншої держави і не заперечував проти нього. У країні проголошувалось єдине громадянство, тобто грома­дян України не міг бути громадянином іншої держави. Про­тягом п'яти років бажаючі отримати українське громадянство повинні були поставити відповідний штамп у паспорті. З 1997 р. почався обмін радянських паспортів на українські.

Поряд з цим декларувались всі права національних мен­шин, що зазначено в Декларації прав національностей Украї­ни від 1 листопада 1991 р.

Жодна держава не може існувати без чітко визначених кордонів. 7 листопада 1991 р. ВРУ прийняла Закон "Про дер­жавний кордон України", який проголошував недоторканість кордонів, визначав порядок їх охорони та правила переходу. Були створенні Прикордонні війська України. Державні кор­дони України проходили у відповідності з адміністративни­ми межами УРСР у складі СРСР. Ділянки колишнього захід­ного кордону СРСР з Румунією, Угорщиною, Чехословаччиною (згодом Словаччиною), Польщею стали кордоном Укра­їни. 12 грудня 1991 р. для гарантування економічної безпеки республіки президент підписав Указ "Про утворення держав­ного митного комітету України".

Проте розв'язання проблеми кордонів розтягнулось на тривалий час, особливо з Росією.

ü Розбудова місцевих органів влади.

Важливим елементом державного будівництва стало ство­рення вертикалі виконавчої влади на місцях. 5 березня 1992 р. Верховна Рада республіки прийняла Закон "Про представ­ників Президента України".

Відповідно до нього в областях, районах та містах центра­льного підпорядкування — Києві та Севастополі — на базі виконкомів обласних рад формувались нові органи влади — місцеві адміністрації. їх очолювали представники Президен­та країни, яких він призначав особисто.

Це посилило виконавчу владу, дозволило центру актив­ніше контролювати процеси в регіонах. Водночас в окремих місцях виникли серйозні суперечності між призначеними представниками президента і головами обласних рад. Це було пов'язане з невизначеністю їхнього статусу. У березні 1993 р. Верховна Рада визнала, що вищою посадовою особою в регіо­ні є голова обласної чи районної ради. Однак реально більше влади мав представник Президента. Врешті-решт, під тиском місцевих рад та більшості Верховної Ради інститут представни­ків Президента у 1994 р. було ліквідовано. Натомість, відповід­но до нового законодавства, функції виконавчої влади в об­ластях, містах, районах переходили до виконкомів рад. Викон­комами та радами відповідних рівнів керували їхні голови, ко­трих обирали всенародним прямим голосуванням.

Не в усіх випадках це дало позитивні результати. Крім того, головною проблемою місцевої влади стали мізерні міс­цеві бюджети, які повністю залежали від надходжень з дер­жавного бюджету.

ü Державна символіка.

Після проголошення в 1991 р. незалежності, фактичного та юридичного оформлення української державності постала нагальна потреба у власних державних атрибутах і символі­ці. Заходи на державному рівні — візити, прийоми, підписан­ня міждержавних угод — треба було проводити, маючи власні прапор, гімн, герб, печатку тощо. Певний час із їхньою від­сутністю доводилося миритись. До прийняття нових держав­них символів в органах влади, установах і організаціях діяла символіка Української PCP.

Утвердження нової символіки відбувалося за умов гострої політичної боротьби. Розвиток подій в країні, стрімке розши­рення її міжнародних відносин зумовили запровадження но­вих символів ще до відповідних рішень Верховної Ради Укра­їни. Уже 4 вересня 1991 р. над її будинком замайорів націо­нальний синьо-жовтий прапор. Такий само прапор піднімав­ся під час візиту Голови Верховної Ради України Л. Кравчу­ка до США і Канади у вересні-жовтні 1991 р.

28 січня 1992 р. Верховна Рада України затвердила Держав­ний прапор. Державний прапор України — стяг із двох рівно­великих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.

19 лютого 1992 р. Верховна Рада України визнала тризуб малим Державним гербом України. Ескіз великого Держав­ного герба розроблено, однак ще не затверджено.

У XIX ст. українці, які не мали власного гімну, співа­ли "Многая літа", пісні й вірші "Дай, Боже, в добрий час", "Мир вам, браття, всім приносим", "Заповіт" Т. Шевченка, молитву "Боже, Великий Єдиний" та інші твори. У 1863 р. у львівському часописі "Мета" було надруковано вірш П. Чу-бинського "Ще не вмерла Україна...". Того ж року компози­тор М. Вербицький написав до нього музику. Пісня швидко поширилася на українських землях і за кордоном. А в 1917 р. була офіційно визнана гімном української держави.

15 січня 1992 р. Верховна Рада затвердила Державним Гімном України музику на вірш "Ще не вмерла Україна", а 6 березня 2003 р. Верховна Рада прийняла Закон "Про

Державний гімн України". Згідно зі статтею 1 цього закону, Державним гімном України є національний гімн на музику М. Вербицького зі словами першого куплету та приспіву тво­ру П. Чубинського з незначними змінами.


Читайте також:

  1. Наукова організація праці викладача як чинник його професійного самовдосконалення. Психолого-педагогічна структура діяльності викладача.
  2. Педагогічний професіоналізм викладача.
  3. Розповідь вчителя
  4. Розповідь з елементами бесіди
  5. Розповідь, пояснення, бесіда
  6. Роман «Червоне і чорне» – безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації.
  7. Функції, права та обов’язки викладача.




Переглядів: 900

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Воєнно-політичні аспекти. | Постать в історії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.