МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Річкові екосистеми з природно-антропогенними ландшафтамиЯкщо в природних річкових екосистемах відбувається саморегулювання процесів очищення і розвитку живої матерії за рахунок лімітування таких компонентів середовища, як органічний вуглець, мінеральні азот і фосфор, то в порушених системах цього не відбувається. В таких екосистемах спостерігається постійне накопичення енергії внаслідок явища інтенсивного розвитку одного виду водоростей, найбільш пристосованих до нових умов середовища - "цвітіння", утворення нових сукцесіиних угрупувань найпростіших організмів аж до виключення із трофічного ланцюга вищої ланки - річкової іхтіофауни - або її збіднення. Вирішальними факторами тут є дефіцит розчиненого кисню, порушення умов нересту риб і нагулу її молоді, збіднення кормової бази (рис. 1.3.) [96,213,214,365,392,429]. Враховуючи, що за матеріалами паспортизації малих річок на території України немає річкових басейнів з непорушеними ландшафтами, основу увагу в роботі було приділено річковій мережі з природно-антропогенними ландшафтами [75-80, 85-92,95-98,101- 111]. Визначальний вплив на якісний стан річкових екосистем тут обумовлюють штучні біоценози, що виникли внаслідок господарської діяльності або створені руками людини, - агроекоценози, ценози урбанізованих територій, системи очистки стічних вод, штучні системи - осушувальні, зрошувальні, польдерні. Тут виникає необхідність переходу на два рівні моніторингу водних екосистем. Якщо раніше гідробіологічна наука вивчала фононний склад річкової біоти (або її природну матрицю), то внаслідок відкритості екосистеми і її динамічності під дією зовнішнього впливу виникає необхідність вивчення сукцесіиних угрупувань і меж їх виживання в залежності від складу, джерел і періодичності зовнішніх впливіві, що виникають внаслідок господарської діяльності людини. Перший рівень моніторингу водного середовища ми назвали первинним, інструментальним, другий, який визначається величинами зовнішнього впливу, - причинним, що визначає лімітуючи складові формування якості води. У забезпеченні рівноваги водних екосистем з порушеними Всі вони об'єднані з гідрографічною мережею в один взаємопов'язаний комплекс, який функціонує за новими, не завжди усталеними законами, і не завжди з продуктивністю, що прогнозується]. Накладання двох рівнів продукційно-деструкційних процесів -природного і такого, що виник під впливом господарської діяльності -призводять до створення кризових ситуацій у водних екосистемах.
Читайте також:
|
||||||||
|