МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Причини появи чуток, їх види та ознакиЧутки як засіб впливу на масову поведінку людей. Мода як засіб впливу на маси Наслідування як метод впливу у великих групах. Наслідування – це процес, спрямований на відтворення індивідом певних зовнішніх рис і зразків поведінки, манер, дій, вчинків, які характеризують об’єкт пізнання, і позначений при цьому певною емоційною й раціональною спрямованістю. Виділяють такі різновиди наслідування: – логічне і механічне; – внутрішнє і зовнішнє (за послідовністю і механізмом руху); – наслідування – мода і наслідування – звичай (за мірою стійкості); – наслідування всередині класу і наслідування одного класу іншому (за соціальною природою). Психологи вбачають у наслідуванні засіб залучення індивіда до системи групових цінностей, який дає змогу уникнути персональної відповідальності й необхідності вибору за рахунок надання переваги тій чи іншій моделі поведінки. Під впливом наслідування формуються не тільки найпростіші навички діяльності, а й духовні цінності – ідеї, смаки, нахили, манери поведінки. За Фрейдом, наслідування підпадає під поняття навіювання і розглядається як його наслідок. Мода – форма стандартизованої масової поведінки людей, що виникає стихійно під впливом настроїв, смаків, захоплень, які домінують у суспільстві. Це часткова зовнішня зміна соціально-культурних форм поведінки і уподобань людини. Наслідування моді веде до певної автоматизації поведінки, робить людину схожою на інших. Під впливом моди людина демонструє зразки поведінки, що можуть не відповідати її внутрішнім уподобанням. І небезпека сліпого наслідування моді для особистості полягає у тому, що такі зразки зовнішньої поведінки непомітно формують певну структуру внутрішніх аксіологічних, життєвих диспозицій особистості. За певних умов (матеріальних, організаційних, інформаційних) можна ЗМК формувати модні тенденції поведінки в обмеженому регіоні. Чутки – це повідомлення, що надходять від однієї або більше осіб, про нічим не підтверджені події (з невизначеним ступенем достовірності), яке стосується важливих для учасників комунікації моментів і відповідає їх потребам та інтересам. 1. Невизначеність ймовірності інформації. Діапазон коливань ймовірності: від правдоподібної до абсолютно неправдивої. В процесі руху сюжет чутки зазнає змін у бік його пристосування до психологічних потреб комунікаторів (розповідачів) і реципієнтів (слухачів). Саме тому чутки повністю достовірними не бувають. 2. Спрямованість змісту чутки на задоволення якої-небудь психологічної потреби людей, яка не задовільняється іншими способами. Невдоволеність і бажання отримати задоволення виступають як мотив для сприйняття і відтворення почутого. Чутки являють собою бажану інформацію. Її вирізняє колективне авторство, анонімність; розповсюдження в усному середовищі. Зміст чутки за рахунок своєї емоційності, яскравості повинен викликати подив, захоплення, страх, бажання до дії тощо. 3. Саморозповсюдженість – важлива комунікативна характеристика чутки. Природа повідомлення, що саморозповсюджується, така, що його важко втримати в собі. Людина у будь-якому випадку прагне передати інформацію далі, щоб позбавитися психологічної напруги, а передавши - відчути полегшення. Типологія чуток паказана в табл.1. Таблиця.1 Читайте також:
|
||||||||
|