Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правильно Неправильно

Знайомлення без посередника

· Будьмо знайомі!

· Я хочу (хотів би) з Вами познайомитися! Мені конче треба з Вами познайомитися! Ви не проти, щоб ми познайомилися? Чому б нам не познайомитися? Дозвольте відрекомендуватися! Після цих формул ідуть фрази самоназивання: Моє ім'я...; Моє прізвище Мене звати...; Я –....

Знайомлення здебільшого відбувається у формі такого діалогу:

- Будьмо знайомі! Моє ім 'я Тарас (Бондаренко).

-Андрій (Васильович; Шелудько). Дуже приємно! (Мені дуже приємно з Вами познайомитися! Радий знайомству з Вами!).

Знайомлення через посередника:

· Дозвольте представити (відрекомендувати) Вам...; Дозвольте познайомити Вас із...; Познайомтеся, це...; Познайомтеся, будь ласка, це ...; Знайомтеся, будь ласка. Це мій...

· Особа, якій відрекомендовують, може висловити свої почуття такими фразами:

· Дуже приємно! Я вже чув про Вас;

· Мені (надзвичайно) приємно з Вами познайомитися! Я радий знайомству з Вами!

Мудрі поради:

* Жінкам не бажано знайомитися з чоловіками без посередника (крім службових, професійних взаємин).

* Своє ім'я (прізвище, по батькові) треба вимовляти розбірливо, без поспіху, достатньо голосно.

* Знайомляться через посередника стоячи.

* Руку першим подає той, кому відрекомендовують.

* Під час знайомства варто усміхатися, мати щирий вираз обличчя.

Увага! Граматична компетенція

Будьмо знайомі Будемо знайомі

Дозвольте відрекомендуватися Давайте знайомитися

Дозвольте представитися

 

Порада, пропозиція. Порада – "пропозиція, вказівка, як діяти за яких-небудь обставин, допомога добрим словом у скруті; рада". Я дуже раджу Вам...; Я пропоную Вам...; Я би радив Вам...; Дозвольте порадити Вам...; Може б, Вам...; Вам слід (варто)...

Адресат має на пропозицію відповідно відреагувати, обов'язковими мають бути слова подяки:

Я Вам щиро вдячний (щиро дякую) за пораду! Я нею неодмінно скористаюся.

Я не зможу скористатися з Вашої пропозиції (поради), але я щиро дякую за неї!

Дякую за пораду (пропозицію)! Я мушу добре її обміркувати (подумати над нею)!

Згода – "позитивна відповідь, дозвіл на що-небудь, вияв бажання щось робити". Добре! Будь ласка! Прошу! Згоден! Погоджуюся! Мушу погодитися! Доведеться погодитися! Авжеж; авжеж, що так! Гаразд; Звичайно; Ви маєте рацію; Безперечно;

Поза всяким сумнівом. Я ж так і знала! І я такої ж думки; Очевидно, це саме так; Так воно і є;

З приємністю (із задоволенням).

Відмова – "відповідь про небажання або неможливість виконати прохання, наказ і тощо". Певна річ, ви не завжди можете задовольнити прохання, прийняти ту чи іншу пропозицію і тому змушені відмовити. Відмова має бути коректною, доброзичливою й переконливою. А щоб пом'якшити тон відмови, на початку речення треба вживати слова: на жаль, шкода, дуже шкода, на превеликий жаль, щиро жалкую, вибачте, мені дуже прикро, перепрошую.

· На жаль, ніяк не можу погодитися;

· Шкода, але про це не може бути й мови;

· Даруйте, але я змушений Вам (тобі) відмовити;

· Дуже шкода, але я не погоджуюсь;

· Я б дуже хотів (Мені дуже хотілося б), але...;

· Перепрошую, мені треба подумати (мушу порадитися, я маю спо-чатку це обміркувати).

Мудра порада:

Всіляко варто уникати прямої відмови, вживаючи слова Ні! Ні, я не погоджуюсь! Звичайно, ні! Краще скористатися делікатною формою непрямої відмови (останній приклад).

Співчуття – "чуйне ставлення до людини в її переживаннях, стражданнях, нещасті, горі.

Прийми(іть) моє глибоке (щире) співчуття; Дозволь (те) висловити тобі (Вам) моє щире співчуття; Я розумію твоє (Ваше) горе; Я поділяю твій (Ваш) смуток; Я горюю разом із тобою (Вами)

Висловлювання співчуття зазвичай супроводжується потиском руки, а жінки (за умови близького знайомства з адресатом) обнімають і цілують його (її).

Зауваження– це докір, закид, вказівка на помилки у поведінці, висловлення невдоволення.

· Я змушений зробити тобі (Вам) зауваження;

· Ти (Ви) не зовсім добре вчинив (ли) (зробив (ли), сказав (ли));

· Ти (Ви), напевно, недостатньо це обміркував (ли) (продумав (ли) як слід);

· Тобі (Вам) так робити (говорити) не личить; Намою думку, цей вчинок не робить тобі (Вам) честі; Твій вчинок виходить за межі етичних норм; Це було недобре.

Залежно від предмета розмови і змісту зауваження адресат може висловити:

а) вибачення:

· Вибач (те), я помилився;

· Я не хотів (не мав наміру) чинити тобі (Вам) прикрощі;

· Я це зробив не навмисно;

· Мені дуже неприємно! Вибач (те)!

б) заперечення:

· Даруй (те), ти (Ви) мене неправильно зрозумів (ли); На мою думку, твоє (Ваше) зауваження не цілком обґрунтоване (цілком безпідставне, необґрунтоване);

· Вибачте, але ти (Ви) тут не маєш (те) рації. в) з'ясування:

· Не бачу причини для зауваження (докору); Не розумію, в чому ти (Ви) бачиш (те) мою помилку; Не розумію, за що ти (Ви) на мене образився (лися); Перепрошую, а в чому, власне, річ?

Мудрі поради. Як критикувати, не ображаючи.

Якщо ви бажаєте навчитися робити зауваження, критикувати так, щоб не образити людину, то:

· вказуйте на помилки, робіть зауваження лише віч-на-віч;

· уникайте прямої критики;

· робіть це по-дружньому;

· похваліть те, що ваш співбесідник виконує як слід;

· покажіть чи розкажіть, як правильно було б виконати те чи інше завдання, здійснити певний вчинок;

· переконайте співбесідника в тому, що він зможе повестися як слід за певних обставин, зуміє впоратися з дорученою справою; попросіть вибачення за зроблене зауваження, особливо тоді, коли людина старша від вас за віком або незнайома.

 

Людина, яка засуджує і висміює помилкові думки й погані вчинки інших людей, повинна мати особливу силу переконання, а для цього, крім гострого ока, необхідно володіти і не менш цінним мистецтвом – ясно викладати думки (М. Ларра).

Висловлення сумніву. Сумнів – невпевненість щодо слушності, правдивості, вірогідності того, що висловив співрозмовник.

· Так?

· Хіба?

· Невже?

· Та невже? Правда?

· Ти (ви) справді так вважаєш (те)?

· Цю інформацію ти (Ви) отримав (ли) з надійного джерела?

· І я в це маю повірити?

· Вельми сумніваюся, що...

· Вам краще видно, але...;

· Воно ніби переконливо, проте...;

· Мені хотілося б вірити, однак...;

· Мені важко сказати, чи...

Мудра порада:

Не варто висловлювати сумнів, особливо у присутності інших людей, якщо слова співрозмовника не мають принципового значення.

Висловлення власного погляду:

· На мій погляд;

· На мою думку;

· На моє переконання;

· Я (глибоко) переконаний, що...;

· Я думаю, що...;

· Мені здається, що...;

· Наскільки я розумію... ;

· Я хочу (хотів би) підкреслити, що...;

· Що стосується мене, то...;

· Як на мене, то...;

· Я глибоко переконаний, що...;

· Можливо, моя думка (тобі, Вам) видасться неслушною, aie...; Мушу зауважити, що... Я думаю (вважаю) так:...;

· На завершення (розмови, дискусії) вважаю за доцільне (потрібне) ще раз сказати (повторити)... Така моя думка.

Увага! Граматична компетенція.

У текстах наукового стилю особові та присвійні займенники традиційно вживаються у формі множини: на нашу думку; як нами встановлено: на завершення підсумуємо сказане нами; ми дійшли такого висновку.

Комплімент – "це приємні, люб'язні слова, похвала, лестощі". Призначення компліменту – зробити приємне співрозмовникові, викликати взаємну симпатію.

Стиль компліменту залежить від статі, соціального становища адресата, від характеру взаємин із ним, від ситуації спілкування.

Найчастіше хвалять людину за вчинки, за характер, за зовнішній вигляд, одяг, зачіску, дітей. Набір етикетних формул в українській мові стереотипний, наприклад:

· У тебе (Вас) такий чудовий вигляд!

· Ти (Ви) так чудово виглядаєш (єте)!

· У тебе (Вас) бездоганний вигляд!

· Ти (Ви) така красуня!

· У тебе (Вас) такі красиві очі!

· Ти (Ви) така чарівна!

· Ти (Ви) маєш (єте) тонке почуття гумору (витончений смак, прекрасні манери);

· З тобою (Вами) так приємно спілкуватися;

· Тобі (Вам) винятково пасує цей капелюшок (костюм, пальто).

· У тебе (Вас) така елегантна сукня;

· Тобі так пасує нова зачіска (Цей колір);

· У тебе (Вас) ангельський характер;

· Твої (Ваші) діти прекрасно віосовані!

· Ти (Ви) неперевершено господиня!

· Ти (Ви) – унікальна й неперевершено господиня!

· Ти (Ви) прекрасний співбесідник!

· Ти (Ви), як завжди, прекрасно (неперевершено) виступив (ли); Ти (Ви) рідкісний фахівець!

· Дивовижно, як ти (Ви) зміг (змогли) в п ятихвилинній доповіді так вичерпно розкрити цю тему!

За правилами етикетної поведінки комплімент потребує словесної відповіді адресата:

Дякую!

О, дякую за комплімент! Ви так люб 'язні! Мені приємно це чути!

Ви мені лестите!

На жаль, це лише комплімент.

Вузлики на пам'ять! Правила вживання компліментів.

1. Не кажіть людині того, що їй неприємне або зовсім не властиве.

2. Комплімент не повинен бути багатозначним.

3. Повинен бути щирим: мовлення адресата має супроводжуватися теплими інтонаціями, неудаваною усмішкою.

4. Варто уникати незрозумілих слів.

5. Комплімент має відповідати ситуації спілкування.

6. Не ввічливо говорити компліменти малознайомим або незнайомим людям.

7. Не варто відразу "віддячувати" компліментом за комплімент, а особливо говорити про партнера те саме, що почули від нього.

8. Відповідь на комплімент має бути співзвучною змістові.

9. Не варто скупитися на добре слово - вчімося говорити компліменти.


Читайте також:

  1. I. Правильно визначена мета.
  2. Важливо також правильно обрати: цінні папери яких підприємств, якого виду і в якій кількості слід купувати для поповнення своїх активів. Зупинимося на цьому більш детально.
  3. ВКАЖІТЬ НОМЕР ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
  4. Г – правильно пришліфовано.
  5. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  6. Економічне значення правильного вибору електричного двигуна за потужністю. Класи нагрівостійкості ізоляції обмоток електричних двигунів. Нагрівання і охолодження електродвигунів
  7. Завдання за вибором однієї правильної відповіді
  8. Контроль і ревізія правильності нарахування амортизації основних засобів
  9. Контроль і ревізія правильності нарахування оплати праці
  10. Контроль правильності розв'язання статично невизначуваної системи
  11. Контроль правильності розв'язання статично невизначуваної системи
  12. Лекція №6. ОСНОВНІ РИСИ ПРАВИЛЬНОГО МИСЛЕННЯ І ФОРМАЛЬНО-ЛОГІЧНІ ЗАКОНИ




Переглядів: 5013

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Звернення до незнайомої людини. | Етапи спілкування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.