МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Карл Густав Юнг. Особистість в аналітичній теорії Карла Густава Юнга.План:
26 липня 1875 народився у Швейцарії Карл Густав Юнг у сім’ї священика-євангелиста. Родом сім’я проходила з Німеччини. Коли він вчився в школі, то був дуже замкнутою дитиною, однолітки його не розуміли. В підлітковому віці він займається окультними науками (антисценарій), тобто доторкується до небезпечних сторін несвідомого. Будучи дитиною він хотів займатись археологією. Не ставши археологом він винайшов архетипи. Архетип – це першопочаток. Аналітична психологія знімає слой за слоєм і рухається до основ нашої свідомості. Дисертація Юнга звучить «Про психологію і патологію так званих окультних феноменів». Центральним поняттям теорії Юнга є колективне несвідоме. Тобто підсумок життя роду, з яким ми приходимо в світ. Для того, щоб зрозуміти, що таке архетип Юнг дав декілька асоціацій. Архетип – це річка, але світ пускає цю річку по своїх певних берегах. Архетип – це кристал припарований в розчині. А в психіці – це внутрішній і зовнішній досвід. Архетипи організовують індивідуальну, колективну, етнічну фантазію і лежать в основі міфологій, релігій, сюжетів казок і легенд. Ті архетипи втілюються в таких антропоморфічних фігурах як: матір земля, мудрий старець, злодій, так само є архетипи місяця, озера, магії, зброї (у Володарі Перснів задіяно дуже багато архетипів). Так само є графічні символи: хрест, зірка, свастика (свара), так само різні алхімічні знаки, найпотужніший архетип – архетип Бога, тому релігія завжди присутня у нашому житті, тому він писав, що будь-які спроби відмовитися від Бога і замінити його якоюсь інтелектуальною концепцією – приречені на провал. Він виділив 5 основних архетипів існування особистості, ті архетипи визначають свідомість і особисте несвідоме кожного з нас:
Его – центральний елемент особистої свідомості, який збирає розрізнені дані особистого досвіду в єдине ціле і формує з них цілісне і усвідомлене сприйняття власної особистості. Его прагне протидіяти всьому, що загрожує єдності нашої свідомості і переконує нас ігнорувати несвідомі частини душі. Персона (маска) – соціально і особистісно прийнята маска, що демонструється оточенню і собі. По суті це є певні стереотипи поведінки. Тінь (schatten шатен) – частина особистості, що містить елементи протилежні тим, які демонструє світові персона. Центр особистого несвідомого, де накопичується все, що особистість приховує від світу і свідомості. Якщо Его збирає дані про наш зовнішній досвід, то Тінь фокусує, систематизує ті враження, які були витіснені зі свідомості. Тінь містить прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні з персоною. Вмістом Тіні є ті прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні Персоною. Дуже часто це є те, що не сумісне з нормами суспільства. Чим сильніша Персона, тим потужніша Тінь. Тінь ми можемо побачити в образах кошмарних сновидінь. Аніма і Анімус. Аніма – це жіноча сторона чоловічої душі, а Анімус – чоловіча сторона жіночої душі. Існування тих частин в нас уможливлює побудову стосунків між статями. А також визначає нашу схильність, або ворожість до представників протилежної статі. Наприклад, у чоловіка стосунки із жінками будуть детерміновані не тільки його стосунками з матір’ю, але і Анімою, яка є присутня в архетипі. Самість (Selbst) – центральнй архетип всієї особистості, він його назвав архетипом порядку і цілісності особистості. Самість не протиставляє різні частини душі, а з’єднує їх так, щоб вони доповнювали одне одного. У східних культурах Самість визначається у формі Мандала.
Читайте також:
|
||||||||
|