МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття психокорекціїПоняття психокорекцiї почало застосовуватися не так давно. Його народження й розвиток повязанi з поступом практичної психологiї. Як вiдомо, корекцiя - це внесення поправок не в процес, а в явище, якому притаманна статичнiсть. Спостерiгаються незбiг процесу виховання з процесом психокорекцiї, покликаним нiвелювати деформацiю особистостi, оптимiзувати її стосунки з оточенням. Проте и психокорекцiя, й виховання зорiєнтованi на розвиток особистостi, хоча вони й рiзняться в методах i засобах досягнення цiлей. Виховання ближче до прямого внесення поправок у поведiнку, й лише побiчно позначається на структурних особливостях психiки вихованцiв, таких, як настановлення, переконання тощо. Результативнiсть виховання перебуває в залежностi вiд пластичностi психiчних процесiв. Психокорекцiйний же процес має вiдродити пластичнiсть, мобiльнiсть психiчної органiзацiї суб'єкта й тому зорiєнтований на вивчення статичних якостей психiки та виявлення їхнiх дисфункцiй. Психокорекцiя слугує вiдродженню та розвитковi лабiльностi й пластичностi особистiсних якостей суб'єкта. Там, де виховання наштовхується на необхiднiсть переробки. "перековки" певних особливостей психiки, воно єднається з процесом психокорекцiї. Таке зближення iлюструє теорiя "вибуху" А. С. Макаренка. Механiзми цих явищ вiдображає теорiя позитивної дезiнтеграцiє та вторинної iнтеграцiє в контекстi АСПН. Хоча треба памятати, що поняття "виховання" стосується передовсiм дiтей, а психокорекцiя - дорослих. Ще одна суттува вiдмiннiсть психокорекцiї вiд виховання полягає в тому, шо виховний процес у цiлому повязаний з впливом на суб'єкта, психокорекцiя ж передбачає процес "разом iз суб'єктом" - взаємодiю та рiвнiсть позицiй. Останнiм часом щоправда, педагогiчною практикою взято курс на зближення позицiй. У моделi "вчитель - учень" шляхом украплювання в їхнi стосунки iдей гуманiзацiї та гуманiтаризацiї. Нашi дванадцятирiчнi дослiдження переконують у тому, що успiшна психокорекцiя передбачає єднання зусиль у пошуку причин труднощiв спiлкування та взаємин мiж людьми. Власнi розробки питань групової психокорекцiє мають напрям на забезпечення пiзнання першопричин тих проблем, якi вiдчуває людина у спiлкуваннi з iншими, а не наведення поверхової "косметики". Ми переконанi, що без дослiдження цих причин i без внесення корективiв у диспозицiйнi утворення неможливо добитися довготривалого успiху. Читайте також:
|
||||||||
|