Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підсудність справ: поняття та види.

Підвідомчість спорів господарським судам: поняття, значення, категорії і види господарських спорів та інших справ, віднесених до ведення господарських судів.

Порядок пред’явлення та розгляду претензії, відповіді на неї.

За згодою між собою, якщо це обумовлено договором, а також у випадках, передбачених Господарським проце­суальним кодексом (Розділ 2), сторони застосовують заходи досудового врегулювання господарського спору.

Спори, що виникають з договору перевезення, догово­ру про надання послуг зв'язку та договору, заснованому на державному замовленні, можуть бути передані на вирішен­ня господарського суду за умови додержання сторонами встановленого для цієї категорії спорів порядку їх досу­дового врегулювання (ст.5).

Справи за заявою прокурора чи його заступника, Ра­хункової палати. Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень порушуються господарським судом незалежно від вжиття сторонами заходів досудового врегулювання спорів.

Порядок досудового врегулювання господарських спорів не поширюється на спори про визнання договорів недійсними, спори про визнання недійсними актів дер. жавних та інших органів, підприємств та організацій які не відповідають законодавству і порушують права та охоронювані законом інтереси підприємств та організа­цій (далі — акти), спори про стягнення заборгованості за опротестованими векселями, спори про стягнення штрафів Національним банком України з банків та ін­ших фінансово-кредитних установ, а також на спори про звернення стягнення на заставлене майно.

За загальним правилом, підприємства та організації, що порушили майнові права і законні інтереси інших під­приємств та організацій, зобов'язані поновити їх, не чека­ючи пред'явлення претензії. Однак існує дуже багато ви­падків, коли сторона, що порушує права та інтереси іншої сторони, не вважає їх порушеними або не бажає їх поно­вити. В цьому випадку підприємства та організації, чиї права і законні інтереси порушено, з метою врегулювання спору з порушником звертаються безпосередньо до нього з письмовою претензією.

У претензії зазначаються:

повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства, організації, яким пре­тензія пред'являється;

• дата пред'явлення і номер претензії;

• обставини, на підставі яких пред'явлено претензію;

• докази, що підтверджують ці обставини;

• посилання на відповідні нормативні акти;

• вимоги заявника;

• сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;

• платіжні реквізити заявника претензії;

• перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів.

Документи, що підтверджують вимоги заявника, подаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Документи, які є у другої сторони, можуть не ояаватись до претензії із зазначенням про це у претензії. Претензія підписується повноважною особою підпри­ємства, організації або їх представником та надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вруча­ється під розписку.

Претензія підлягає розгляду в місячний строк, який обчислюється з дня одержання претензії.

У тих випадках, коли обов'язковими для обох сторін правилами або договором передбачено право перепровірки забракованої продукції (товарів) підприємством-виготовлювачем, претензії, пов'язані з якістю та ком­плектністю продукції (товарів), розглядаються протягом двох місяців.

Якщо до претензії не додано всі документи, необхідні для її розгляду, вони витребуються у заявника із зазна­ченням строку їх подання, який не може бути меншим від п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу. При цьому перебіг строку розгляду претензії зупиняється до одержання витребуваних документів чи закінчення строку їх подання. Якщо витребувані документи у вста­новлений строк не надійшли, претензія розглядається за наявними документами.

При розгляді претензії підприємства та організації в разі необхідності повинні звірити розрахунки, провес­ти судову експертизу або вчинити інші дії для забезпе­чення досудового врегулювання спору.

Підприємства та організації, що одержали претен­зію, зобов'язані задовольнити обґрунтовані вимоги заявника.

Про результати розгляду претензії заявник повідом­ляється у письмовій формі.

У відповіді на претензію зазначаються:

повне найменування і поштові реквізити підпри ємства, організації, що дають відповідь, та підпри ємства чи організації, яким надсилається відпо відь;

• дата і номер відповіді;

• дата і номер претензії, на яку дається відповідь;

• коли претензію визнано повністю або частково, визнана сума, номер і дата платіжного дорученню на перерахування цієї суми чи строк та cпociб задоволення претензії, якщо вона не підлягає грошовій оцінці;

• коли претензію відхилено повністю або частково. — мотиви відхилення з посиланням на відповід­ні нормативні акти і документи, що обґрунтову­ють відхилення претензії;

• перелік доданих до відповіді документів та інших с доказів.

Коли претензію відхилено повністю або частково, заяв­никові повинні бути повернуті оригінали документів, одержаних з претензією, а також надіслані документи, що обґрунтовують відхилення претензії, якщо їх немає у заявника претензії.

Відповідь на претензію підписується повноважною особою підприємства, організації або їх представником та надсилається рекомендованим або цінним листом чи вруча­ється під розписку.

Якщо у відповіді про визнання претензії не повідомля­ється про перерахування визнаної суми, то через 20 днів після її отримання така відповідь є підставою для примусо­вого стягнення заборгованості державною виконавчою службою. До заяви про порушення виконавчого провадження додається відповідь боржника, а якщо в ній не зазначено розмір визнаної суми, то додається також копія претензії.

Установи банку зобов'язані приймати розпоря­дження про безспірне списання коштів і в тих випадках, коли боржник, визнавши претензію, просить з різних причин не стягувати з нього визнану суму.

За необґрунтоване списання у безспірному порядку претензійної суми винна сторона сплачує другій стороні штраф У розмірі 10 процентів від списаної суми.

У разі порушення строків розгляду претензії чи за­лишення її без відповіді господарський суд при вирішенні господарського спору має право стягти в дохід держав­ного бюджету з підприємства, організації, що припусти­лися такого порушення, штраф у розмірі 2 процентів від суми претензії, але не менш як 5 розмірів неоподатко­вуваних мінімумів доходів громадян і не більш як 100 розмірів неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Підприємство чи організація, які вважають за необ­хідне змінити чи розірвати договір перевезення, договір про надання послуг зв'язку або договір, заснований на державному замовленні, надсилають пропозиції про це другій стороні за договором.

Підприємство, організація, які одержали пропози­цію про зміну чи розірвання договору, повинні відповісти на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Як­що підприємства і організації не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержан­ня відповіді в установлений строк з урахуванням пошто­вого обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Досудове врегулювання спорів, пов'язаних з певними видами господарської діяльності має свої особливості (Розглянемо їх на семінарі).

Пред'явлення претензій до автоперевізників

Правила пред'явлення і розгляду претензій, щд пов'язані з автомобільними перевезеннями, передбачені Правилами перевезень вантажів автомобільним транс­портом в Україні.

Перед поданням вантажовідправником або вантажо­одержувачем позову на перевізника обов'язково необхідно пред'явити йому претензію.

При перевезеннях вантажів автомобільним транс­портом право на пред'явлення перевізнику претензій мають:

• вантажовідправник або вантажоодержувач — у випадку втрати вантажу і за умови подання то­варно-транспортної накладної з підписом водія (експедитора перевізника) про прийняття ним вантажу для перевезення;

• вантажоодержувач — у випадках недостачі, зі­псуття або ушкодження вантажу і за умови подан­ня товарно-транспортної накладної із відповід­ними записами в ній або акта встановленої фор­ми, якщо такий акт складався;

• вантажоодержувач — у випадку прострочення дос­тавки вантажу;

• вантажовідправник — при незбереженні або про­строченні доставки вантажу, якщо перевезення виконувалось у попутному напрямку. Претензії, які виникають із перевезення вантажів, включаючи повну або часткову втрату вантажу, порушення строків чи інших умов доставки вантажу, пред'являються перевізнику, з яким укладено договір на перевезення.

Право на пред'явлення претензій вантажовідправни­ком або вантажоодержувачем може бути передане юридич­ній або фізичній особі за довіреністю.

Передача права на пред'явлення претензії засвідчується написом на товарно-транспортній накладній про поступку такого змісту: «Право на пред'явлення' претензії передане (довірена особа)». Напис про переуступку права на пред'явлення претензії має бути засвідчений підписами керівника, головного (старшого) бухгалтера і печаткою підприємства, яке робить цей напис.

Претензії на відшкодування збитків за втрату, недо­стачу, псування або ушкодження вантажу пред'являються по кожному відправленню окремо.

Претензію, що пред'являється, викладають письмово із зазначенням всіх відомостей, потрібних для її розгляду і вирішення.

У претензії не можна об'єднувати вимоги, для розгляду яких потрібні товарно-транспортні накладні, з вимогами, для яких ці документи не потрібні.

У претензії слід зазначити:

повне найменування і поштові реквізити Заявни­ка претензії та Перевізника, якому претензія пред'являється;

• дату пред'явлення і номер претензії;

• обставини, на підставі яких пред'явлено претензію, докази, що підтверджують ці обставини, посилання на відповідні правові норми;

• вимоги заявника;

• суму претензії по кожному окремому виду вимог (за повністю втрачений вантаж чи часткову його втрату або недостачу, зіпсуття, ушкодження,за прострочення доставки та ін.), коли вони підля­гають грошовій оцінці, платіжні реквізити заяв­ника претензії;

• перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів.

Претензія підписується керівником чи заступником керівника підприємства та надсилається адресатові реко. мендованим або цінним листом чи вручається під розписку.

До претензії додаються документи, якіїї обґрунто­вують.

Товарно-транспортні накладні та акт, що засвідчують обставини, відповідно до яких настає матеріальна відпові­дальність, подаються в оригіналі або в належним чином засвідчених копіях.

До претензії на недостачу вантажу додається розраху­нок суми претензії, який слід виконувати з урахуванням норми природних втрат маси вантажу при перевезенні, як­що вона встановлена для такого вантажу. Додавання роз­рахунку суми необов'язкове, якщо цей розрахунок зроб­лений у самій претензії.

До претензії на недостачу вантажу, по якому розрахун­ки між вантажовідправником і вантажоодержувачем про­вадяться з урахуванням нормованої і фактичної вологості, додається також документ (якісне посвідчення, сертифікаї тощо), який підтверджує вологість вантажу при його від­правленні, і дані аналізу про вологість прибулого вантажу, якщо такий аналіз проводився.

До претензії на зіпсуття швидкопсувного вантажу, при видачі якого у пункті призначення проведено зниженню ціни або понижено сортність, торгуюче підприємство зобо­в'язане подати довідку про ціну такого реалізованого ван­тажу або проведену переоцінку, якщо вантаж ще не реалізо­вано, а також про зміну маркування вантажу на відповід­ний сорт. Довідка має бути засвідчена підписами керівника головного (старшого) бухгалтера і печаткою підприємства

До претензії на втрачений, відсутній, зіпсований ван­таж, крім документів, які підтверджують право на пред'яв­лення претензії, додається документ, яким засвідчується кількість і вартість відправленого вантажу. Документом, який підтверджує оплату вантажовідправником вартості вантажу, може служити документ банку або довідка, підписана керівником і головним (старшим) бухгалтером підприємства, яке заявило претензію, відносно того, за рахунком і в якій сумі, коли і кому була проведена оплата вартості вантажу. Ця довідка має бути засвідчена печаткою.

Днем пред'явлення претензії вважається день здачі її на пошту або безпосередньо Перевізнику під розписку про і ц одержання. Якщо термін на пред'явлення претензії закін­чується у святковий або вихідний день, то днем закінчення його вважається перший наступний за ним робочий день. Якщо до претензії не були доданіні необхідні документи, то така претензія повертається перевізником за­мовнику не пізніше 10-денного терміну від дня одержання із зазначенням причин її повернення.

Якщо у 10-денний термін претензія не була повернута заявникові, то вона вважається прийнятою до розгляду.

Перевізник зобов'язаний розглянути заявлену претензію і повідомити заявника про її задоволення або відхи­лення протягом трьох місяців.

При частковому задоволенні або відхиленні претензії перевізник у повідомленні про це повинен вказати мотиви прийнятого рішення і повернути заявнику додані до претензії документи (в тому числі й інші додані докази) у 10-денний термін.

У разі задоволення претензії у повному обсязі додані до неї документи (інші докази) не повертаються.

Якщо сторони не дійдуть згоди, спори вирішуються згідно з чинним законодавством України.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  11. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 728

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та система господарського процесуального права. | Претензії до залізниць

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.