МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття творчостіОсобливості дослідницької праці науковця Тема 2. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ НАУКОВОЇ ТВОРЧОСТІ Й ПІЗНАННЯ
1. Особливості дослідницької праці науковця 2. Поняття творчості 3. Методи творчості 4. Наукове дослідження та його методологія 5. Методи наукових досліждень 6. Адаптовані й специфічні методи дослідження в журналістикознавстві
Принципи організації праці дослідника: — наступність (залежить від попереднього стану науки); — колективний характер праці (розподіл завдань; різні типи працівників); — динамічність (плани можуть змінюватися в ході дослідження); — мобільність (працівники повинні бути готові до зміни завдань, функцій, цілей тощо); — самоорганізація (зосередженість, уважність, аналітичність мислення; щоденне нормування праці: 8-10 с. тексту в день, 3-5 табл. в день, 70-80 с. реферування); — творчий підхід. Особливості творчої праці дослідника: — імовірнісний характер результатів (тому необхідна наполегливість); — унікальність (нема змоги застосовувати типові методи); — складність і комплексність; — масштабність і трудомісткість; — необхідність перевірки практикою.
Платон: творчість — божественна здібність, споріднена з особливим видом безумства. Християнство: творчість — найвищий прояв божественного в людині. Кант: творча діяльність протистоїть раціональній. Творчість — це одна з рис генія. Психоаналіз: творчість належить до сфери несвідомого, тому її неможливо дослідити. Вимоги до творчих рішень: 1) вони повинні бути єдиними у своїй сфері (на Земній кулі) або мати елементи новизни (нп.: доповнення до відомих винаходів); 2) вони повинні буті цінними або самі бути цінністю; 3) вони повинні бути простими, гармонійними і витонченими (але не ускладненими). Творчість — це мислення в його найвищій формі, що виходить за межі свідомого, а також діяльність, які створюють щось принципово нове. Творчість передбачає, що її новизна перебуває на світовому рівні. Творчість містить: постановку чи вибір завдання, пошук умов або способу його вирішення і, нарешті, створення нового. В основі творчості лежить не логіка, а інтуїція[1]. Інтуїція проходить низку етапів: — накопичення й несвідоме розподілення образів і абстракцій у пам’яті; — неусвідомлене комбінування і переробка нагромаджених абстракцій, образів і правил для вирішення конкретного завдання; — чітке усвідомлення завдання; — несвідоме знаходження рішення, яке задовольняє сформульоване завдання. Несподіване знаходження рішення на останньому з етапів завдання називають інсайтом. Творчі здібності містять: — інтереси й схильності; — темперамент (емоційність); — розумові здібності. Мотивацією творчості можуть бути потреби: — біологічні (нп. полегшення умов життя, скорочення енерговитрат — при винахідництві); — соціальні (нп: матеріальна вигода, слава, відомість, статус); — ідеальні (нп: жадоба пізнання). У творчості видом мислення є уява. Види уяви: — логічна (виводить майбутнє із сучасного); — критична (виявляє недосконалості в сучасному й шляхи їх подолання в майбутньому); — творча (породжує абсолютно нові ідеї, що базуються на дійсності). Альтшулер виділяє п’ять рівнів творчої діяльності. Таблиця Х Рівні творчої діяльності[2]
Для кожного рівня кількість спроб порівняно з попереднім зростає приблизно на порядок. Зі зростанням рівня кількість вдалих спроб зменшується. Фактори, що гальмують творчість: — Схильність до одного методу думання, лінь думати й шукати нові методи; — Схильність всьому довіряти, невіра в себе, відчуття, що інші більш здібні; — Страх невдачі й втрати через це аівторитету; — відсутність постійної творчої практики, практичний підхід; — традиція діяти за звичкою, стереотипно.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|