Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація інформаційно-психологічних операцій.

Інформаційно-психологічні операції поділяються на такі види.

1. Стратегічні IПО — метою є сприяння досягненню стратегічних цілей політики, забезпечення національних інтересів країни. Характерною рисою подібних операцій є системне застосування можливостей не лише ЗС, а й інших державних і недержавних установ.

Приклад — операція США "Сполох люті" проти Гренади (1979—1983), проти Гаїті (1995). Використовувались можливості адміністрації президента США, державного департаменту, ЦРУ. Результат — успішна психологічна підготовка та наступне супроводження американського вторгнення у ці країни (подібні операції необхідно розглядати у контексті світової міжнародної ситуації, що склалася на час проведення).

2. Оперативні IПО. Метою проведення цих операцій є сприяння здійсненню заходів, що мають обмежені цілі.

Оперативно-стратегічний рівень інформаційно-психологічних операцій передбачає довгострокові цілі. Вони можуть бути спрямовані на великі за чисельністю та територією об'єкти. На театрі воєнних дій обираються конкретні цільові об'єкти з використанням широкого діапазону заходів щодо підтримки бойових дій військ. Матеріали морально-психологічного впливу готуються завчасно з урахуванням національно-етнічних особливостей об'єкту впливу.

Приклад — операція НАТО проти Іраку (1990—1991). У діях застосовувалися сили та засоби як державних, так і "незалежних" установ. Масштаби операцій характеризує загальний обсяг радіомовлення країн коаліції на Ірак — 650 годин за добу, тоді як середній обсяг протягом кількох років не перевищував 15 годин за добу. Тільки за один день (31 січня 1991 р.), було розповсюджено 5 мільйонів листівок.

3. Тактичні IПО. Завданням цих операцій є забезпечення тактичних потреб військового командування або зовнішньополітичних відомств у країнах, які є об'єктом їх інтересу. Рішення щодо проведення подібних операцій ухвалюється на невисокому рівні (до керівника операцій у цьому районі включно). Здійснюються вони штатом IПО без залучення додаткових сил та засобів.

На тактичному рівні інформаційно-психологічні операції спрямовані на досягнення командирами найближчих поточних цілей. Головною є зниження морального потенціалу військ безпосереднього противника і його бойового стану. Спеціальні агітаційно-пропагандистські матеріали готуються відповідно до ситуації, яка склалася на операції.

Як приклад можна навести інформаційну операцію "Забезпечення спокою", здійснену після "Бурі в пустелі" (1991) на території іракського Курдистану та півдні країни (місці компактного проживання шиїтської меншини).

Класифікація за видами, завданнями здійснення операцій.

1. IПО з підтримання воєнних дій. Ці операції мають два напрями:

― безпосереднє підтримання духу власного війська та подолання негативного ставлення до нього місцевого населення;

― деморалізація армії противника, збільшення протиріч між нею та населенням.

Наближена до цього типу операцій робота з цивільним населенням, що є окремим напрямом військової діяльності й забезпечується спеціальними підрозділами.

2. IПО спрямовані на дезінформування противника.Під час війни у Перській затоці значна занепокоєність Іраку щодо можливого повітряного нападу з боку Кувейту була викликана в першу чергу завдяки масованій дезінформації. Під її впливом здійснювалися передислокації іракських військ. У Кувейті знайдено планшет командувача 3-го корпусу, на якому були позначені можливі варіанти нападу з моря. Насправді ж жодні такі дії навіть не планувалися.

3. IПО в конфліктах низької інтенсивності. Приклад — психологічна операція ЗС США в Сомалі. Окремі фахівці вважають, що така операція проводилася і в Боснії до введення військ НАТО.

4. Спеціальні операції. До них відносять дії, спрямовані на зміну точки зору конкретних людей, які ухвалюють рішення (в першу чергу воєнно-політичне керівництво країни, впливові політичні лідери), за допомогою ЗМІ та інших методів впливу на психіку і свідомість. До подібних операцій відносять також дії щодо дестабілізації громадсько-політичної ситуації. Методи цих операцій найширше використовуються за мирних часів.

Інформаційно-психологічні операції переслідують такі цілі:

1. За мирних часів: формування потрібної політичної ситуації у країні, що розглядається як об'єкт впливу або евентуальний противник; морально-психологічний вплив на населення та армію; формування образу всемогутності сторони, що проводить операцію та підтримання впевненості у цьому; створення та поглиблення розбрату між політичними силами об'єкту впливу, формування інформаційних передумов соціального вибуху.

2. У воєнний час: підрив морально-бойового духу армії противника; внесення розбрату між нею й народом; дезiнформування противника; підбурювання населення до непокори владі; підтримання політичної опозиції; забезпечення дружнього ставлення до армії країни, що здійснює операцію.

3. У післявоєнний час: забезпечення процесу формування влади, яка має дружнє ставлення до сторони, що здійснює операцію; виявлення осередків опору; боротьба зі шкідливими чутками; сприяння програмам гуманітарної допомоги.

У мирний час органи інформаційно-психологічних операцій займаються вивченням, нагромадженням та аналізом інформації про конкретний театр воєнних дій (оперативний напрям) та вірогідний об'єкт психологічного впливу, відпрацьовують питання організації та ведення ІПО, розробляють проекти матеріалів психологічного впливу на конкретні об'єкти, готують відповідні кадри та забезпечують належний рівень готовності до використання технічних засобів формувань інформаційно-психологічних операцій.

У загрозливий період органи ІПО займаються підготовкою та здійсненням заходів, спрямованих на послаблення морально-психологічної стійкості військ та населення противника до участі у війні, спрямування природного намагання противника до самоврятування, викриття воєнних, економічних, дипломатичних та політико-ідеологічних приготувань противника до агресії.

Для організації інформаційно-психологічних операцій доцільно використовувати усі можливі канали інформаційного впливу — від таких традиційних, як розповсюдження листівок, плакатів, поширення чуток, до прямого супутникового телерадіомовлення (високу пропагандистську ефективність мають FM-радіостанції музичного формату) та використання можливостей Інтернету. Дуже важливою проблемою є встановлення рівноваги між цими джерелами впливу, координація їхнього ефективного застосування.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  8. Банківський кредит та його класифікація.
  9. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  10. Будівельна класифікація ґрунтів
  11. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  12. Будівельні лебідки, їх призначення, класифікація та конструкція.




Переглядів: 1796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційно-психологічні операції | Теоретичні та методологічні засади інформаційно-психологічного впливу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.