Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Нецінові детермінанти попиту

1. Смаки споживачів. Сприятливі зміни споживчих смаків або переваг, викликані рекламою чи змінами моди, означають, що попит зростає за кожною ціною. Несприятливі зміни в перевагах споживачів викликають зменшення попиту і зміщення кривої попиту ліворуч-вниз.

2. Число покупців. Збільшення на ринку числа споживачів обумовлює підвищення попиту (крива попиту зміщується праворуч-вгору), а зменшення їх числа призводить до зниження попиту (крива попиту зміщується ліворуч-вниз).

3. Доход споживачів. Грошовий доход характеризує можливості споживачів придбати благо, їхню купівельну спроможність. Вплив на попит змін грошового доходу неоднозначний і залежить від категорії блага – нормального чи нижчого блага. Так, при збільшенні доходу попит на нормальне благо зростає, на нижче благо – знижується.

4. Ціни на сполучені товари. Розрізняють два види сполучених товарів: товари-субститути – існує зворотна залежність між ціною на один товар і попитом на інший (у споживача виникає можливість купити аналогічне дешевше чи дорожче благо);взаємодоповнюючі товари супроводжують один одного в тому розумінні, що попит на них пред'являється одночасно, тобто між ціною одного блага і попитом на інше існує пряма залежність.

5. Очікування споживачів. Споживчі сподівання відносно таких факторів, як майбутні ціни на товари, наявність товарів і майбутній доход спроможні змінити попит.

У реальному житті жоден з перелічених факторів не діє відокремлено, вони переплітаються, утворюючи складну та суперечливу систему.

Отже, під впливом нецінових детермінант відбуваються зміни попиту, що графічно виражається в переміщенні кривої попиту праворуч (збільшення попиту) чи ліворуч (зменшення попиту).

На рис. 5.2 під впливом нецінового фактору, наприклад, зростання кількості покупців, крива попиту D змістилася праворуч-вгору у положення D1. За того ж рівня ціни Р0 попит зріс з Q0 до Q1. І навпаки, зменшення кількості покупців призводить до руху лінії попиту ліворуч-вниз у положення D2, попит знижується з Q0 до Q2 за стабільного рівня ціни.

З врахуванням нецінових детермінант попиту функція попиту може бути представлена формулою:

QD = f (P, ND),

де ND– нецінові детермінанти попиту.


Читайте також:

  1. Аналіз попиту
  2. Аналіз попиту
  3. Вдавані виключення із закону попиту
  4. Взаємодія попиту і пропозиції
  5. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  6. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  9. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  10. Взаємодія попиту та пропозиції
  11. Взаємодія попиту та пропозиції
  12. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага




Переглядів: 3567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Попит і закон попиту | Пропозиція і закон пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.