МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Прийоми, що допомагають усувати поширені помилки — порушення норм граматичної стилістики1. Співвідношення між собою граматично зв'язаних слів для усунення помилок узгодження й керування. 2.Заміна займенника замінними словами. 3.Виділення і поєднання одних і тих же однокорінних і протилежних за значенням слів. 1. Співвідношення між собою граматично зв'язаних слів для усунення помилок узгодження й керування: - співвідношення членів речення, що вимагають узгодження.Якщо члени речення, які повинні бути узгоджені між собою, віддалені один від одного, то їх неузгодженість часто не помічається: присудок опиняється в множині, а підмет — в єднині чи навпаки. Співвіднести— це означає подумки або зорово зв'язати члени речення, що вимагають узгодження між собою: прочитавши підмет, пригадати про присудок і знайти його поглядом, або навпаки. Такий уявний або зоровий зв'язок між вказаними членами речення повинен стати навиком шліфувального читання редактора, тобто автоматично виконуваною в ході читання обов'язковою дією. — співвідношення керівного слова з кожним керованим. Коли одне дієслово (один віддієслівний іменник) керує декількома словами, нерідко не помічають, що в поєднанні, наприклад, з одним іменником слово, що керує, вимагає одного прийменникового керування, а у поєднанні з іншим — іншого (поїхав до Білорусії, на Камчатку, в Краснодарський край). Співвідносячи під час читання (особливо, якщо використаний один загальний прийменник) кожне кероване слово з керівним, редактор неодмінно відмітить, в яких випадках в поєднанні дієслова з різними іменниками неможливо спожити один прийменник, якщо в мові затвердилось керування з різними прийменниками. — співвідношення кожного з декількох керівних слів з керованими словами. Коли декілька однорідних слів керують одним, а кожне з них вимагає різних прийменників і відмінків керованого слова, то неминучі стилістичні помилки несполучуваності. Наприклад, норма стилістики не допускає Догляд і обслуговування машини, оскільки Догляд (за чим?) за машиною, а обслуговування (чого ?) машини. Те ж саме в поєднанні Доставка й видалення продукції з робочих місць, оскільки доставка продукції на робочі місця, а видалення продукції з робочих місць. Виділення окремих прийменників, що не повністю втратили значення слів, від яких вони утворені (типу завдяки, за рахунок). Уявне виділення таких прийменників допомагає уникнути поширених стилістичних помилок — вживання цих прийменників у поєднанні із словами, що суперечать ще не втраченому ними значенню тих слів, від яких вони утворені. Наприклад, безглуздо дякувати за щось погане. Тому украй небажано так вживати прийменник: Читайте також:
|
||||||||
|