МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття про гендер і гендерну ідентичністьБазовими поняттями для психолого-педагогічного аналізу проблеми є поняття «стать» і «гендер». Стать — біологічна категорія, що визначає анатомо-фізіологічні особливості чоловіків і жінок, пов'язані, насамперед, з репродуктивно функцією. Гендер (від лат.— рід) — соціальна категорія, що визначає всю сукупність властивостей, які відрізняють людей залежно від статі; являє собою комплекс соматичних, репродуктивних, соціокультурних і поведінкових характеристик, які забезпечують індивіду особистим соціокультурний і правовий статус чоловіка або жінки у процесі його гендерної соціалізації. Виокремлюють декілька основних гендерних характеристик особистості (маскулінність / фемінінність, гендерна ідентичність, гендерна роль, гендерні настанови і стереотипи), які є складовими. Я-концепції особистості. При цьому гендер є практично першим, активно-організуючим компонентом Я-концепції (адже уявлення про статеву належність починає формуватися з дня народження і первинне уявлення вже сформоване у 1,5 роки). Маскулінність (фемінінність) — нормативні уявлення про соматичні, психічні і поведінкові властивості, які є характерними для чоловіків (жінок). За І.С. Коном є три розуміння поняття маскулінності: 1) маскулінність як дескриптивна, описова категорія, що позначає сукупність поведінкових і психічних рис, властивостей і особистостей, які об'єктивно властиві чоловікам, на відміну від жінок; 2) маскулінність як аскриптивна категорія, яка позначає один зі елементів символічної культури суспільства, сукупність соціальних уявлень, настановлень і вірувань про те, чим є чоловік, які якості йому приписуються; 3) маскулінність як прескриптивна категорія, тобто система при писів, в яких йдеться не про середньостатистичного, а ідеального, справжнього» чоловіка, нормативний еталон мужності . Аналогічний підхід можна застосувати і до поняття «фемінінність». У наш час багато дослідників дотримуються думки, що цілісну (холічну) особистість характеризує не маскулінність або фемінінність, а андрогінія (від грецьк. андрос — чоловічий, гінес — жіночий). Адже чоловічі і жіночі статеві гормони продукують як чоловічий, так і жіночий організми, та й мозок несе в собі можливості програмування поведінки як за чоловічим, так і за жіночим типом. У процесі дослідження виявилося, що людина, яка є маскулінною за одними показниками, може бути фемінінною за іншими. Це дало підставу С. Бем .розглядати маскулінність і фемінінність не як альтернативи того самого континуума, а як незалежні якості. С. Бем.за допомогою свого тесту виділила чотири групи чоловіків і жінок (табл. 1.1.). У підсумку виділилося 8 статево-рольових типи (по 4 для чоловіків і жінок). Читайте також:
|
||||||||
|