МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація тригерівСтан тригера рахують по значенню прямого виходу, позначеного як Q. Тригер – це запам’ятовуючий елемент з двома стійкими станами, зміна яких відбувається під дією вхідних сигналів. Як елемент комп’ютера тригер призначений для зберігання одного біта інформації, тобто 0 або 1. Схема тригера забезпечує записування, зчитування, стирання та індикацію двійкової інформації, яка зберігається. Практично всі серії цифрових ІС мають готові тригери, і тому задача користувача – правильне використання цих тригерів. Звідси велике значення має класифікація тригерів, вивчення їх параметрів і особливостей їх функціонування.
Класифікація тригерів, які використовуються в практичній схемотехніці, приведена на рис. 3. Класифікація тригерів відбувається за ознаками логічного функціонування та способу запису інформації.
Рис. 3. Класифікація тригерів За логічним функціонуванням розрізняють тригери типів: RS – з роздільною установкою станів «0» і «1»; D (Delay - затримка) – з одним інформаційним входом D; T – тригер з лічильним входом; JK – універсальний з роздільною установкою станів «0» і «1» та інших. За способом запису (прийому) інформації розрізняють асинхронні та синхронні (тактові) тригери. Умовно графічне позначення асинхронних та синхронних тригерів показано на рис. 4. Синхровхід позначається – С, якщо тригери не мають цього входу, то їх називають асинхронними. У таких тригерах записування інформації відбувається в будь-який момент часу при надходженні сигналів до інформаційних входів. У синхронному тригері є С – вхід і записування інформації можливе при збігу сигналів на інформаційному і синхронному входах. Цим пояснюється вища стійкість до перешкод синхронних тригерів порівняно з асинхронними. Рис. 4. УГП тригерів: RS, D, JK, T; а, б, в, г – асинхронні; д, е, ж, з, і, к, л – синхронні, де д, ж, і – мають прямий статичний вхід; л – інверсний статичний вхід; е, з – прямий динамічний; к – інверсний динамічний. У синхронних тригерах (д, ж, і, л) з керуванням за рівнем запис інформації можливий тільки впродовж тривалості тактового сигналу (0 або 1). При керуванні фронтами у тригерах (е, з, к) дозвіл на запис інформації дається тільки в момент перепаду тактового сигналу від нуля до одиниці (динамічний прямий - вхід по фронту) або від одиниці до нуля (динамічний інверсний - вхід по спаду).В інші моменти часу тригер не реагує на вхідні інформаційні сигнали незалежно від рівня тактового імпульсу. Розглянемо таблиці переходів тригерів, які описують логіку їх роботи. Позначимо Q – стан тригера в теперішній час, Qн – стан тригера в наступний час.
RS – тригери (тригери з окремим запуском)
D – тригери (тригери затримки)
Т – тригери (лічильний тригер)
Тригери типу – JK (універсальні) Зміна станів JK тригера наведена в табл. 4. Таблиця 4
На рис. 6 показані УГП тригерів серії КР1533.
Рис. 6. При аналізі а діагностиці роботи тригерів в цифрових схемах досить часто використовують часові діаграми роботи. Розглянемо основні принципи їх побудови. Методика побудови часової діаграми роботи тригера: - Визначити тип тригера та згадати його таблицю істинності; - Якщо тригер синхронний, то визначити тип його входу керування (динамічний або статичний, прямий або інверсний); - На часовій діаграмі визначити робочі періоди роботи тригеру; - Для кожного робочого періоду визначити режим роботи; - Заповнити часову діаграму відповідно до таблиці істинності для кожного періоду з урахуванням початкових даних. Примітка: в неробочий період тригер зберігає попередній стан. Приклад 1. Побудувати часову діаграму роботи для RS- тригеру, якщо відомо, що в початковий момент часу він знаходиться в стані логічної 1. Як видно з УГП RS- тригеру він є синхронним з статичним інверсним керуванням, тому робочі діапазони тригери будуть в ті моменти, коли С=0. За таблицею істинності тригеру визначимо його режими роботи та побудуємо його часову діаграму.
Приклад 2. Побудувати часову діаграму роботи для RS- тригеру, якщо відомо, що в початковий момент часу він знаходиться в стані логічного 0. Як видно з УГП RS- тригеру він є синхронним з динамічним керуванням по фронту, тому тригера сприймати вхідні сигнали буде тільки в ті моменти, коли С переходить зі стану 0→1. За таблицею істинності тригеру визначимо його режими роботи та побудуємо його часову діаграму.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|