Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Результати інноваційної діяльності організацій і джерела її фінансування на різних етапах інноваційного процесу

Харак-теристики Етапи інноваційного процесу
Фундаментальні дослідження (пошукові роботи) Прикладні дослідження Конструкторські та експериментальні розроблення Комерціалізація новинки та її дифузія
  Зміст іннова­ційної діяль­ності Генерація ідей, обґрун­тування та експери­ментальна перевірка їх здатності задоволь­няти суспільні потреби Визначення кількісних характерис­тик нового продукту, вибір чи розроблення технології виготовлення Створення дослідних зразків нової продукції, коректуван­ня і доробка технічної документації, розроблення стандартів і технічних умов Дослідження ринку, розроблення маркетингових програм, орга­нізація вироб­ництва і про­дажу новинки, обґрунтування доцільності продажу ліцензії на випуск нового продукту іншим підприємствам
Джере­ла фінансування Державний бюджет, в т. ч. за програмами науково- технічного розвитку Державний бюджет, кошти замовників, інноваційних фондів, технопарків, технополісів Власні кошти підприємств, кошти замовників (гранти), у виняткових випадках — кошти держбюджету Власні кошти підприємницьких структур, емісія цінних паперів, банківські кредити, залучення коштів фірм- партнерів
Рівень ризику Дуже високий Високий Середній Середній
Очіку­вана віддача Комерційна вигода відсутня, але в разі позитивних результатів зростає вірогідність фінансування наступних робіт У разі позитивних результатів збільшуються обсяги фінансуван­ня науково-дослідних робіт За позитив­них результатів збільшуються обсяги фінансування дослідно-конструкторських робіт Дохід від реалізації нового продукту на ринку чи від продажу ліцензії на новий продукт

Отже, на рівні організацій (фірм, підприємств) іннова­ційний процес, попри націленість на створення нової спо­живчої вартості, характеризується значно сильнішим прагненням його учасників до комерційного успіху.

Інноваційний процес в організації здійснюється в кіль­ка етапів:

1) генерування ідей щодо способів задоволення нових суспільних потреб;

2) розроблення задуму та попереднє оцінювання його ринкової привабливості;

3) аналіз інституційних умов реалізації задуму і супроводжувальних витрат, їх зіставлення з фінансовими можливостями організації;

4) конструкторське і технологічне розроблення нового товару;

5) пробний маркетинг (прогнозування попиту і оцінювання майбутніх вигод);

6) планування та організація процесу виробництва но­вого товару;

7) комерційна реалізація новинки.

Оскільки ці етапи є сутністю інноваційної діяльності в організації, то їх проходить більшість суб'єктів ринку. Якщо організація не має необхідного наукового потенціа­лу, то деякі з них можуть бути відсутні або наповнені іншим змістом. Наприклад, 4-й етап передбачає обґрунту­вання доцільності придбання ліцензії на новинку з метою її освоєння і реалізації. У цьому разі немає потреби у здійснен­ні 5-го етапу — пробного маркетингу, оскільки новинка уже підтвердила свою комерційну привабливість. Однак тоді у процес економічного обґрунтування включають визначення місткості того сегменту ринку, на якому передбачається ре­алізація новинки, і прогнозну ціну.

Отже, дифузія і вдосконалення новації також є складо­вими інноваційного процесу. Вони дають змогу поширити новацію на інші галузі. Дифузія технологічних нововве­день (технологій) здійснюється шляхом їх трансферу.

Трансфер технологійпередавання суб'єктам, які не є авторами технологічних новацій, права на їх використання через продаж лі­цензій і надання інжинірингових послуг.

Трансфер нововведень (технологій) здійснюється лише в разі отримання економічної вигоди обома сторонами, які беруть у ньому участь. Покупця технології приваблюють можливості виготовлення продукту, що має ринковий по­пит, без значних витрат часу на власні науково-технічні дослідження, а також можливість налагодження бізнесу за наявності ресурсів, але відсутності технології. Для знач­ної кількості підприємств, зокрема українських, трансфер технологій є єдиною можливістю підняти свій техніко-технологічний рівень і наблизитися до потреб ринку, оскіль­ки ресурсні обмеження (кваліфікаційні і фінансові) не дають змоги здійснювати наукові дослідження власними силами.

Продавцеві трансфер вигідний як спосіб отримання до­ходу від продажу технології іншим фірмам, які сплачува­тимуть йому відсоток від обсягу виготовленої та реалізова­ної продукції. Якщо ж така технологія є зрілою й еконо­мічна віддача від її застосування на традиційних ринках зменшується, трансфер дає змогу продовжити її життєвий цикл і отримати додатковий дохід.

Модель інноваційного процесу в окремо взятій органі­зації дещо відрізняється від загальної. Вона охоплює шість етапів.

1. Виявлення потреби у нововведенні (виявлення і аналіз проблеми, усвідомлення потреби в нововведенні, переконання членів організації у необхідності нововведення).

2.Збирання інформації про можливі нововведення, які забезпечать розв'язання проблеми (пошук інформації що­до способів розв'язання подібних проблем, виявлення ва­ріантів інноваційних рішень).

3.Оцінювання інноваційних проектів за критеріями здійснимості і економічної доцільності (розроблення інноваційних проектів, оцінювання прогнозних результатів впро­вадження кожного проекту, вибір інноваційного проекту).

4.Прийняття рішення про впровадження інновації (рішення про доцільність впровадження відібраного інноваційного проекту, ухвалення рішення вищим керів­ництвом).

1. Впровадження нововведення (пробне впровадження; повне впровадження; використання).

2. Інституціоналізація нововведення (рутинізація, мо­дифікація, дифузія).

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. План навчального процесу.
  6. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VІ. План та організаційна структура заняття
  9. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Автоматизація банківської діяльності в Україні




Переглядів: 842

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тестові завдання | Технологія управління інноваціями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.