МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗМ 2. Організація роботи з ресурсозбереження на виробництвіЛекція №2 План 1. Методика оцінки експлуатаційних втрат ресурсів від нераціональної маси автомобіля. 2. Предмет ресурсозбереження. 3. Принципи ресурсозбереження. 4. Стандартизація в галузі ресурсозбереження. 5. Задачі в ресурсозбереженні. 6. Оцінка рівня управління ресурсозбереженням на автомобільному транспорті.
1. Оцінимо розрахунками витрату палива на транспортування надлишкової маси автомобіля. Така маса спричинятиме додатковий опір руху автомобіля, значення якого можна вирахувати за формулою
, (2.1)
де — додатковий опір руху автомобіля, кгс; — сумарний опір руху автомобіля, кгс/кг; при роботі на рівнинній місцевості = 0,027; — різниця мас, прийнята в розрахунках, дорівнює 2000 кг.
кгс.
Потужність, необхідна на подолання цього опору, визначається за формулою
(2.2)
де — сила опору, яка дорівнює для взятого прикладу ; — швидкість руху автомобіля, км/год. Для розрахунків приймаємо максимальну швидкість автомобіля КрАЗ-256Б, що дорівнює 70 км/год.
к.с.
Витрата палива для подолання цього додаткового опору визначається за формулою
(2.3)
де — питома витрата палива, Тоді кількість палива буде:
г/км.
За формулою перевитрату палива відносять на 1 км пройденого автомобілем шляху. Визначимо далі величину перевитрати палива протягом зміни. Дослідженнями встановлено, що пробіг автомобіля КрАЗ-256Б при перевезенні будівельних вантажів змінюється в межах 150—170 км. Для розрахунків приймемо пробіг за зміну рівним 160 км. Тоді величина перевитрати палива буде
кг. (2.4)
Виразимо також цю кількість палива в літрах:
(2.5)
де — вага одного літра дизельного палива, рівна 0,85 кг/л. Тоді
л.
Віднесемо цю кількість палива на 1000 одиниць автомобілів КрАЗ-256Б. Величина перевитрати палива для цієї кількості автомобілів складає у вагових показниках
кг,
а в об’ємних
л.
Ці розрахунки можна віднести за часом до одного місяця, року. Слід зазначити, що у взятій розрахунковій ситуації не взяті до уваги інші фактори, які спричиняють збільшення витрати палива.
2. Предмет ресурсозбереження складають сторони, властивості та відношення до об’єктів вивчення. Об’єктом вивчення у ресурсозбереженні є ресурси. Це найбільш загальна назва всього того різновиду ресурсів, які є об’єктами вивчення. Один і той же об’єкт може входити до різних дисциплін. Наприклад, паливо є об’єктом вивчення і технічної експлуатації автомобілів, і теорії автомобілів, і дисципліни «Використання експлуатаційних матеріалів та економія паливно-енергетичних ресурсів», і інших дисциплін. Характерним для кожної дисципліни є предмет вивчення. Він буде відрізняти зміст однієї дисципліни від іншої. У зв’язку з цим проаналізовано предмети вивчення дисциплін, які тісно пов’язані з ресурсозбереженням, і встановлено предмети вивчення дисципліни «Ресурсозберігаючі та природоохоронні технології на транспорті» («Ресурсозбереження на транспорті»). Його склали питання, які відображають сторони, властивості та відношення об’єктів: — характеристики і властивості об’єктів, які впливають на ресурсозбереження; — вплив діяльності людини на резерви ресурсів; — заходи зі збереження ресурсів; — організація і управління ресурсозбереженням на автомобільному транспорті; — основи маркетингу з ресурсозбереження на автомобільному транспорті; — структура матеріальних ресурсів, які використовуються при виконанні технологічних процесів технічного обслуговування та ремонту автомобілів; — вимірники ресурсозбереження, обґрунтування їх значень; — вплив трудових ресурсів на збереження матеріальних ресурсів; — значення норм і нормативів для збереження ресурсів; — властивості матеріальних ресурсів, які забезпечують їх збереження; — обґрунтування потенційних можливостей у збереженні ресурсів; — вплив якості вирішення питань конструювання і технології виробництва автомобілів на ресурсозбереження в експлуатаційних умовах; — значення якості експлуатації автомобілів у збереженні ресурсів; — типи технологічних процесів, які використовуються у різних дільницях (цехах), зонах ТО і ремонту автомобілів; — варіантне обґрунтування ресурсозбереження технологічних процесів; — проблеми ресурсозбереження вторинних ресурсів; — вплив якості виконання робіт та предметів праці на ресурсозбереження.
3. Висвітлення питань, які складають предмет ресурсозбереження, базується на наступних принципах: — заходи з ресурсозбереження на рівні підприємства повинні відповідати державним інтересам; — у ресурсозбереженні повинні брати участь усі члени колективу підприємства; — збереження ресурсів не повинно негативно відбиватись на призначенні виробу та виконанні трудових процесів; — ресурсозбереження повинно здійснюватись і мати науково-обґрунтовану базу свого розвитку; — для покращення роботи з ресурсозбереження необхідно використовувати матеріальне стимулювання; — заходи з ресурсозбереження повинні сприяти підвищенню ефективності виробництва; — постійно удосконалювати роботу з ресурсозбереження; — пропозиції з ресурсозбереження повинні бути єдиними для всіх автопідприємств незалежно від їх відомчої підпорядкованості. У лекції кожний із принципів подається з розширеною інформацією про його суть.
4. За Законом України від 2001 року «Про стандартизацію», стандартизація — це діяльність, що полягає у встановленні положень для загального і багаторазового застосування щодо наявних чи можливих завдань з метою досягнення оптимального ступеня впорядкування в певній сфері, результатом якої є підвищення ступеня відповідності продукції, процесів та послуг їх функціональному призначенню, усунення бар’єрів у торгівлі і сприяння науково-технічному співробітництву. У ресурсозбереженні задачами стандартизації є: — визначення єдиної системи показників якості продукції; — встановлення єдиних систем документації, норм і вимог в галузі проектування і виробництва виробів; — встановлення єдиних науково-технічних термінів, позначень, одиниць вимірювання та ін., без яких неможливо точно визначити якість продукції і які мають перспективу багатократного використання. У галузі ресурсозбереження стандартизація знаходиться в початковій стадії свого розвитку. Відомі чотири стандарти, в яких розглядаються питання безпосередньо ресурсів і ресурсозбереження, але є чисельні стандарти, зміст яких пов’язаний с ресурсозбереженням. Серед цих чотирьох стандартів: ДСТУ 3051-95. Ресурсозбереження. Основні положення. — К.: Держстандарт України, 1995; ДСТУ 3052-95. Ресурсозбереження. Порядок встановлення показників ресурсозбереження у документації на продукцію. — К.: Держстандарт України, 1995; ДСТУ 3159-95. Ресурсозбереження. Нормування витрат зварювальних матеріалів. Загальні вимоги. Методи визначення нормативів ручного і механічного електрозварювання. — К.: Держстандарт України, 1995; ДСТУ 2102-92. Ресурси матеріальні вторинні. Терміни та визначення. — К.: Держстандарт України, 1992. Стандартом ДСТУ 3051-95 встановлені терміни та визначення з ресурсозбереження. До них належать ресурси; ресурсозбереження; ресурсовикористання; раціональне використання ресурсів; ощадливе використання ресурсів; ресурсомісткість продукції, робіт та послуг; ресурсоємність продукції, робіт та послуг; ресурсоощадність продукції робіт та послуг; економічна оцінка ресурсозбереження; утилізація. Ресурсовикористання — природне або цілеспрямоване використання (витрати) ресурсів різноманітних видів (матеріальних, інтелектуальних, трудових, інформаційних, фінансових, часових та інших первинних і вторинних, традиційних і нетрадиційних) на життєвому циклі об’єкта (виробу, продукції, процесу) та під час надання послуг на певному рівні розвитку суспільства. Раціональне використання ресурсів — досягнення максимальної ефективності використання ресурсів у господарстві за існуючого рівня розвитку техніки та технології з одночасним зниженням технологічного впливу на навколишнє середовище. Ощадливе використання ресурсів — відносне скорочення витрати ресурсів, що знаходить своє відображення у зниженні питомих витрат їх на виробництво одиниці конкретної продукції, виконання робіт та надання послуг встановленої якості з урахуванням соціальних, екологічних та інших обмежень. Ресурсомісткість продукції, робіт та послуг — сукупність системно-структурних властивостей, що характеризують склад та вміст зосереджених у продукції, роботах та послугах ресурсів певного виду за даного рівня розвитку суспільства. Ресурсоємність продукції, робіт та послуг — сукупність структурно-технічних властивостей, що визначають можливості виготовлення продукції ремонту і утилізації, а також виконання робіт і надання послуг з установленими витратами та втратами ресурсів у технологічних циклах. Ресурсоощадність продукції, робіт та послуг — сукупність експлуатаційних властивостей, що характеризують технічну досконалість продукції, а також робіт і послуг за рівнем витрачання та використання різноманітних ресурсів з досягненням певного корисного ефекту в заданих умовах функціонування. Утилізація — види робіт із забезпечення ресурсозбереження (з урахуванням вимог екології та безпеки), за яких здійснюються з заданою інтенсивністю переробка та/або повторне використання виробів, що відслужили встановлений термін, та/або відбракованих виробів, матеріалів, пакування тощо, а також технологічних відходів та вторинних матеріалів. Утилізації піддають також вироби, що зіпсувалися внаслідок порушень з різноманітних причин умов їх функціонування.
5. До задач ресурсозбереження належать: — аналіз стану роботи і проблеми з використання ресурсів на автомобільному транспорті; — визначення джерел збереження ресурсів; — оцінка існуючого рівня організації роботи з ресурсозбереження і визначення напрямів їх подальшого удосконалення; — встановлення пріоритетних напрямів використання ресурсів; — обґрунтування і розробка критеріїв оцінки роботи з ресурсозбереження; — розробка методів оптимізації роботи з ресурсозбереження; — підвищення ефективності роботи з ресурсозбереження за рахунок дотримання норм і нормативів; — вплив якості виробів на витрати ресурсів як у сфері виробництва, так і в сфері використання; — вивчення ролі маркетингу у забезпеченні збереження ресурсів; — висвітлення ролі економічного стимулювання в роботі з ресурсозбереження; — роль соціально-психологічних факторів у збереженні ресурсів; — вивчення зарубіжної практики збереження ресурсів на підприємствах; — впровадження економіко-математичних методів і ЕОМ у ресурсозбереженні; — економічне обґрунтування методів відновлення працездатності вторинних ресурсів; — використання методів варіантного вибору ресурсозберігаючих технологічних процесів ТО і ремонту автомобілів.
6. Управління ресурсозбереженням визначається перш за все наявністю механізму управління, який включає в себе структурні підрозділи в системі управління виробництвом на різних рівнях господарювання починаючи від підприємства, організації чи установи і завершуючи центральним апаратом управління відомства. В лекції проводиться аналіз рівня розвитку структури механізму управління з ресурсозбереження, його забезпеченість нормативно-технічною документацією та засобами оргтехніки, наявністю політики в розвитку ресурсозбереження.
Читайте також:
|
||||||||
|