МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІІІ. ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯІІ. МОТИВАЦІЯ ТА СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Навчально-методичне забезпечення заняття Конспект залікового заняття №1 Адаптація у малій групі Уміння працювати у групі. Концепція адаптації за К. Фопелем та Е. Берном. Склала: студентка групи ФФП-51м Качор Ольга Перевірили: керівник від кафедри психології: доц. Штепа О. С. керівник від кафедри педагогіки: доц. Ковальчук Л. О. .
Львів 2013
Дисципліна:Тренінг адаптації Вид заняття: лекційне заняття Група:ФФП – 51с;Дата проведення:25.03.13 Тривалість заняття:80 хв. Час проведення:13:30 – 14:50 Місце проведення:аудиторія 116, географічний факультет, вул. Дорошенка 41. Навчальна мета: формування поняття адаптації в руслі концепцій Е. Берна та К. Фопеля, розгляд феномена адаптації в контексті групової взаємодії та створення команди. Виховна мета:прищеплення ідеї необхідності ефективної взаємодії у групі. Розвивальна мета:розвиток навичок ефективної міжособистісної взаємодії у групі, здатності розглядати теоретичний конструкт з різних точок зору. Міжпредметні зв’язки: Забезпечуючі дисципліни:Історія психології Забезпечувані дисципліни:Загальна психологія. Наочність:записи на дошці, схема структури особистості Роздатковий матеріал:немає Технічні засоби навчання: дошка, крейда, А4, ручка Рекомендована література Основна: 1. Берн Э. Лидер и группа: о структуре и динамике организаций и групп. – М.: ЭКСМО, - 2009. – С. 313-346. 2. Фопель К. Создание команды. Психологические игры и упражнения. – М.: Генезис, 2003. – 400 с. 3. Фопель К. Технология ведения тренинга. Теория и практика. – М.: Генезис, 2005. – 267 с. Додаткова: 1. Берн Э. Введение в психиатрию и психоанализ для непосвященных. – Минск: Попурри, 2006. – 528 с. 2. Фопель К. Сплоченность и толерантность в группе. Психологические игры и упражнения. – М.: Генезис, 2002. – 336 с. ХІД ЗАНЯТТЯ: І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА(2 – 3 хв.) - привітання викладача зі студентами; - перевірка підготовленості групи до заняття. СТУДЕНТІВ(до 5 хв.) - Повідомлення теми, мети та завдань заняття. - Мотивування до вивчення теми (вступне слово, що передбачає з’ясування значущості теми і її професійну спрямованість). - Повідомлення плану заняття 1. Концепція адаптації за Еріком Берном 1.1. Структура особистості 1.2. Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групу 1.3. Пристосування та гнучкість як складові адаптації 2. Концепція адаптації за Карлом Фопелем 2.1.Принципи формування команди та пристосування особистості до внутрішньо групових взаємин 2.2.Роль лідера та групових норм в адаптації до групи Висновки
ІV. ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ(65 хв) Феномен адаптації у концепціях Еріка Берна та Карла Фопеля розглядається через призму взаємодії з іншими людьми у групі чи команді. 1. Концепція адаптації за Еріком Берном Насамперед пригадаємо структуру особистості, запропоновану Берном. 1.1. Структура особистості Ерік Берн виокремлює 3 стани Его: Батько, Дорослий і Дитина. (Рис. 1) 1. Батьківський стан Его – це набір почуттів, відношень і зразків поведінки, перейнятих ззовні, насамперед, від батьків. Існують 2 основних способи прояву Батьківського стану: 1) упереджений Батько – мислить догмами, схильний несхвально ставитись до інших, окрім Батьків з такими ж упередженнями, як у нього; 2) Батько-годувальник – схильний підтримувати і співчувати іншим. Функція стану Батька – збереження енергії, оскільки він робить процес прийняття рішень автоматичним і таким, що не підлягає сумніву. 2. Дорослий – набір почуттів, відношень і зразків поведінки, пристосованих до дійсності. У прийнятті рішень спирається на досвід і відчуття реальності. Функція Дорослого – забезпечення виживання в умоваж дійсності. 3. Дитина – сукупність відношень і зразків поведінки, що збереглися у людини з ранніх років її життя. Его-стан Дитини, як і Его-стан Батька, може набувати двох видів: 1) пригнічена Дитина – її природна поведінка зазнає тиску з боку внутрішнього Батька, змінюється під його впливом, і ця зміна зазвичай супроводжується скаргами та униканням; 2) природна, вільна Дитина – якщо Дитина знаходить нормальні шляхи вираження, то забезпечує життєздатність та відчуття радості, творчий вияв особистості.. У процесі адаптації головну роль відіграють Дорослий та Дитина, забезпечуючи її два основних компоненти. Поєднання цих компонентів визначає особливості перебігу адаптаційного процесу.
Читайте також:
|
||||||||
|