Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність теорії Демокріта

Сутність світоглядної концепції Анаксагора

1. світ складається з безкінечного числа «насіння речей», які поділяються до безкінечності на частки;

2. в кожній речі є частка кожної іншої (у білому є чорне, у важкому - легке);

3. життя світу – це процесс, тому пояснити його тільки за рахунок одного існування часток та їх подільності неможливо;

4. крім часток, існує окрема від них сила (розум – «нус»), яка приводить частки у рух до дійсного часу у світі;

5. у початковому стані світу усі речі були змішані, і тільки «нус» існував сам по собі; при його доторкуванні до цієї суміші виник колоподібний рух, в наслідок якого почали віддалятися один від одного плотне і розріжене, тепле і холодне, сухе і вологе;

6. шляхом згущення поступово утворилися хмари, із хмар - вода, з води- земля, з землі – каміння;

7. земля – це площина, яка має форму барабану і тримається на повітрі.

Таким чином, матеріалістичні вчення Емпдокла і Анаксагора більш раціональні і звільнені від міфологічних уявлень. Вони підготовили виникнення атомістичних вчень Левкіппа Демокріта та ін.

Демокріт (др. пол. V - поч. ІV ст.. до н.е.) зробив спробу надати матеріалістичне пояснення існуванню речей, їх множини, руху та мінливості.

1. існує пустота, в якій виникає рух часток;

2. частки не можуть поділятися до безкінечності, вони складаються з неподільних «атомів»;

3. усі складні тіла утворені різноманітними поєднаннями атомів, які відрізняються один від одного формою, порядком і положенням;

4. атоми і пустота не сприймаються на слух, зір, але їх існування і властивості пізнаються чуттєвими спостереженнями і мисленням;

5. організми виникають з різних фізичних умов, життя і смерть організмів це поєднання і роз’єднання атомів;

6. душа не може бути безсмертна, бо вона теж складається з вогняних атомів, отже потойбічний світ теж не існує.

 

Демокрит: «От мудрости получаются следующие три плода:дар хорошо мыслить, дар хорошо говорить и дар хорошо делать» «Цвет (тела) зависит от положения атомов, его создающих» «Бедность в демократии настолько лучше так называемого благополучия граждан при царях, насколько свобода лучше рабства» «В общем суджении есть сладкое…,горькое..,теплое..., холодное…, а в действительности [существуют только] атомы и пустота» [Маковельский А.О. Древнегреческие атомисты.-Баку,1946.- С.314]

Демокрітом розроблене вчення про пізнання, в основі якого лежать відчуття. Але, на думку філософа, існують предмети і властивості предметів, які за причиню малої величини не доступні чуттям, тому вони осягаються розумом Наприклад, ми не можемо побачити атомів, з яких складаються речі, але ми переконуємося в їхньому достовірному існуванні за допомогою розуму.

Софістикупредставляли філософи Протагор, Гордій, Гіппій і Продик. Історичною причиною появи софістів стало панування рабовласницької демократії, створення нових виборних установ (народного зібрання і суду), що породжувало потребу у підготовці людей, які володіли мистецтвом судового і політичного красномовства, вміли переконувати силою слова. Софісти стали вчителями мудрості, політичних знань і риторики.


Читайте також:

  1. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  2. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  3. Альтернативні теорії вартості
  4. Альтернативні теорії капіталу
  5. Альтернативні теорії макроекономічного регулювання
  6. Альтернативні теорії максимізації
  7. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  8. Атомізм Левкіппа і Демокріта
  9. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 626

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність апорій | Сутність світоглядної концепції Сократа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.