Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розвилка

Лінійні алгоритми

Базові структури алгоритмів.

Кін

Кц

вивод "S = ", S

Логічна структура будь-якого алгоритму може бути представлена комбінацією трьох основних алгоритмічних структур (ОАС): слідування, розгалуження, цикл.

У складніших випадках використовуються суперпозиції (вкладення) ОАС.

Нижче приведені графічні позначення (позначення на блок-схемах) ОАС.

Структура “слідуванняе” Повнарозвилка Неповнарозвилка
Цикл с передумовою(цикл ПОКИ) Цикл с постумовою(цикл ДО) Цикл с параметром

На схемах СЕРІЯ позначає один або декілька будь-яких операторів; УМОВА є логічний вираз (ЛВ) (якщо його значення ІСТИНА, перехід відбувається по гілці ТАК, інакше — по НІ). На схемі циклу з параметром використані позначення: ПЦ — параметр циклу, ПЗ — початкове значення параметра циклу, КЗ — кінцеве значення параметра циклу, К — крок зміни параметра циклу.

Початок і кінець алгоритму на блок-схемах позначають овалом, змінні, що вводяться і виводяться, записуються в паралелограмі.

У прикладах ми використовуватимемо запис алгоритмів за допомогою блок-схем і словесний опис.

 

Прості завдання мають лінійний алгоритм рішення. Це означає, що він не містить перевірок умов і повторень.

Приклад 1. Пішохід йшов по перетнутій місцевості. Його швидкість руху по рівнині v1 км/ч, в гору — v2 км/ч і під гору — v3 км/ч. Час руху відповідно t1, t2 і t3 ч. Який шлях пройшов пішохід?

  1. Ввести v1, v2, v3, t1, t2, t3. 2. S1 := v1 * t1. 3. S2 := v2 * t2. 4. S3 := v3 * t3. 5. S := S1 + S2 + S3. 6. ВивестизначенняS. 7. Кінець.

Для перевірки працездатності алгоритму необхідно задати значення вхідних змінних, обчислити кінцевий результат по алгоритму і порівняти з результатом ручного рахунку.

Приклад 2. Дано натуральне тризначне число n, в записі якого немає нулів. Скласти алгоритм, який повертає значення ІСТИНА, якщо вірне твердження: "число n кратне кожній своїй цифрі", і БРЕХНЯ — інакше.

  1. Ввести число n 2. A := n mod 10 {разряд одиниць} 3. B := n div 100 {разряд сотень} 4. C := n div 10 mod 10 {десятки} 5. L := (n mod A=0) and (n mod B=0) and (n mod C=0) 6. ВиведенняL 7. Кінець

На приведеній вище схемі DIV і MOD відповідно операції ділення без остачі і отримання залишку від цілочисельного ділення. У фігурних дужках записані пояснення (коментарі) до операторів.

Досить часто та або інша дія має бути виконана залежно від значення логічного виразу, що виступає як умова. У таких випадках використовується розвилка.

Приклад 1. Обчислити значення функції

 

  1. Ввести x. 2. Якщоx_12, B> y:=_x2 3. Якщоx<0, то y:=x4 4. y := x–2 5. Вивестиy 6. Кінець

При тестуванні алгоритмів з розвилкою необхідно підбирати такі початкові дані, щоб можна було перевірити всі гілки. У приведеному вище прикладі повинно бути принаймні три тестові набори.

Приклад 2. Дано натуральне число n. Якщо число непарне і його подвоєння не приведе до виходу за 32767 (двобайтове ціле число із знаком), подвоїти його, інакше — залишити без зміни.

Щоб задовольнити умові подвоєння, число n має бути непарним і менше 16384.

  1. Ввести число n 2. Якщочисло n непарне і меньше 16384, то n:= n* 2 3. Виведення n 4. Кінець

Розглянутий приклад ілюструє неповну розвилку. Також слід зазначити, тут логічний вираз, що є умовою, містить 2 операнди.




Переглядів: 868

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад запису алгоритму на шкільній АМ | Вкладені цикли

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.