МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||
РозвилкаЛінійні алгоритми Базові структури алгоритмів. Кін Кц вивод "S = ", S Логічна структура будь-якого алгоритму може бути представлена комбінацією трьох основних алгоритмічних структур (ОАС): слідування, розгалуження, цикл. У складніших випадках використовуються суперпозиції (вкладення) ОАС. Нижче приведені графічні позначення (позначення на блок-схемах) ОАС.
На схемах СЕРІЯ позначає один або декілька будь-яких операторів; УМОВА є логічний вираз (ЛВ) (якщо його значення ІСТИНА, перехід відбувається по гілці ТАК, інакше — по НІ). На схемі циклу з параметром використані позначення: ПЦ — параметр циклу, ПЗ — початкове значення параметра циклу, КЗ — кінцеве значення параметра циклу, К — крок зміни параметра циклу. Початок і кінець алгоритму на блок-схемах позначають овалом, змінні, що вводяться і виводяться, записуються в паралелограмі. У прикладах ми використовуватимемо запис алгоритмів за допомогою блок-схем і словесний опис.
Прості завдання мають лінійний алгоритм рішення. Це означає, що він не містить перевірок умов і повторень. Приклад 1. Пішохід йшов по перетнутій місцевості. Його швидкість руху по рівнині v1 км/ч, в гору — v2 км/ч і під гору — v3 км/ч. Час руху відповідно t1, t2 і t3 ч. Який шлях пройшов пішохід?
Для перевірки працездатності алгоритму необхідно задати значення вхідних змінних, обчислити кінцевий результат по алгоритму і порівняти з результатом ручного рахунку. Приклад 2. Дано натуральне тризначне число n, в записі якого немає нулів. Скласти алгоритм, який повертає значення ІСТИНА, якщо вірне твердження: "число n кратне кожній своїй цифрі", і БРЕХНЯ — інакше.
На приведеній вище схемі DIV і MOD відповідно операції ділення без остачі і отримання залишку від цілочисельного ділення. У фігурних дужках записані пояснення (коментарі) до операторів. Досить часто та або інша дія має бути виконана залежно від значення логічного виразу, що виступає як умова. У таких випадках використовується розвилка. Приклад 1. Обчислити значення функції
При тестуванні алгоритмів з розвилкою необхідно підбирати такі початкові дані, щоб можна було перевірити всі гілки. У приведеному вище прикладі повинно бути принаймні три тестові набори. Приклад 2. Дано натуральне число n. Якщо число непарне і його подвоєння не приведе до виходу за 32767 (двобайтове ціле число із знаком), подвоїти його, інакше — залишити без зміни. Щоб задовольнити умові подвоєння, число n має бути непарним і менше 16384.
Розглянутий приклад ілюструє неповну розвилку. Також слід зазначити, тут логічний вираз, що є умовою, містить 2 операнди.
|
||||||||||||||||||||||
|