МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Нервова За участю НСЗалози Травлення 3. Виділення 4. Рух та інші Наприклад: При фізіологічному акті травлення приймають участь: 1. Окремі відділи ЦНС 3. Гладенькі м’язи ШКТ 4. Система кровообігу та інші системи Таким чином, складний фізіологічний процес травлення здійснюється за рахунок різних диференційованих клітин, тканин, органів і їх систем. Процес – (від лат. – processus – просування) це послідовна зміна явищ, станів (спокій, дія). Збудження – це реакція живих клітин на дію різних факторів зовнішнього і внутрішнього середовищ. Це сукупність фізичних, хімічних і фізико-хімічних процесів, в результаті яких відбувається швидка і короткочасна зміна електричного потенціалу мембрани. В нервових і м’язових клітинах виникає біопотенціал – нервовий імпульс. Збудливість - це здібність клітин до збудження. Регуляція – це здібність живого організму керувати функціями його життєдіяльності, забезпечуючи його стійкість до впливу факторів зовнішнього середовища і пристосування до умов існування. Подразливість – здібність живої системи (клітини, тканини, органа, організму), реагувати на дію подразників зміною рівня фізіологічних властивостей. Реакція – це процес, який виникає у відповідь на який-небудь вплив. Рефлекс – відповідна реакція організму у відповідь на подразнення за участю ЦНС. Метаболізм(обмін речовин) – це сукупність хімічних, фізичних перетворень речовин і енергії, які забезпечують життєдіяльність організму. Працездатність – це потенціальна можливість людини виконувати на протязі заданого часу із достатньою ефективністю, визначну кількість роботи (розумової чи фізичної). Втомлювальність – це тимчасове зниження працездатності клітини, органа, організма, яке виникає внаслідок роботи і зникає після відпочинку. Мотивація – це бажання суб’єктивно виражене визначної потреби. 4. Поняття про внутрішнє середовище. Гомеостаз Для нормального функціонування організму необхідна постійність складу його внутрішнього середовища. Під внутрішнім середовищем розуміють сукупність рідин (кров, лімфа, тканьова і цереброспінальна рідина), які приймають участь в процесах обміну речовин і підтримці гомеостазу організма. Для нормальної життєдіяльності організма необхідна відносна постійність складу його внутрішнього середовища, його фізико-хімічних і біологічних властивостей. Ця відносна динамічна постійність складу і властивостей внутрішнього середовища, яка забезпечує стабільність, є основою всіх фізіологічних функцій (кровообігу, дихання і т.д.) організму, отримала назву гомеостаз. Гомеостаз характеризується рядом біологічних констант. Під біологічними константами – розуміють стабільні, кількісні показники, які характеризують нормальну життєдіяльність організму. До біологічних констант відносять: 1. Активну реакцію крові; 2. Вміст цукру, поживних речовин в крові; 3. Осмотичний і артеріальний тиск; 4. Температура тіла. Від складу і властивостей внутрішнього середовища організму залежить: 1. Збуджувальність органів і тканин; 2. Їх чутливість до подразників. Крім того склад внутрішнього середовища впливає 3. На трофіку клітин, органів і тканин. Таким чином внутрішнє середовище визначає всі життєві прояви організму, в тому числі і його 4. Рефлекторну діяльність. Постійність внутрішнього середовища організму є не абсолютною, а відносною, так як в процесі життєдіяльності складаються умови для її зміни. Існують спеціальні механізми (гомеостатичні реакції), які забезпечують саморегуляцію складу і властивостей внутрішнього середовища, тобто підтримують гомеостаз. Функціональні можливості механізмів, підтримуючих гомеостаз, не безмежні. При тривалому перебуванні організму в несприятливих умовах може відбутися порушення гомеостазу, в деяких випадках не сумісні з життям. Наприклад, при значному підвищенні або пониженні навколишньої температури, може наступити перегрівання або переохолодження організму, яке може призвести до смерті. 5. Методи фізіологічних досліджень Фізіологія – це експериментальна наука. Вона має два основні методи:
Таким чином основним методом пізнання в фізіології є експериментальний метод дослідження. Експеримент в залежності від цілі може бути: гострим і хронічним. Приклад хронічного експерименту – це метод хронічних фістул. Суть експериментального методу дослідження полягає в тому, що: 1. Будь-яке явище вивчається шляхом активного впливу на живі об’єкти. 2. При цьому створюються спеціальні умови. 3. Ці умови відповідають меті дослідження. 6. Форми регуляції функцій організму (нервова, метаболічна, гуморальна) Нейро-гуморальна регуляція фізіологічних функцій Регуляція функцій чинників 2. Гуморальна За участю хімічних речовин, гуморальних чинників (гормони, кальцій, СО ), які переносяться кров’ю, лімфою, тканинною рідиною Ця хімічна взаємодія всередині клітини і між клітинами здійснюється двома типами речовин:
Таким чином, умовно можна виділити три рівня регуляції функції організму: Читайте також:
|
||||||||||||||||
|